zachovala svůj výhled zisku pro letošní rok, čímž zdůraznila obavy automobilky o její schopnost vyrábět vozidla při nedostatku dílů, rostoucích nákladech na materiál a pandemických poruchách v Číně, i když slabší jen zvyšuje příjmy v domácí měně.
Akcie Toyoty klesly o 3 % poté, co největší světový výrobce automobilů ponechal svou prognózu provozního zisku ve výši 2,4 bilionu jenů (18 miliard USD) za fiskální rok do března, což je méně než průměrná prognóza analytiků ve výši 3,3 bilionu jenů. Výsledek zaostal za odhady také v období duben-červen, a to na úrovni 579 miliard jenů oproti předpovědi zisku 808 miliard jenů.
Nedostatek polovodičů, vyšší náklady na suroviny a omezení související s Covid-19 v Číně způsobily zmatek na montážních linkách automobilů po celém světě. Přestože kurz jenu oslabil, vedení Toyoty uvedlo, že před sebou má ještě „mnoho nejistot“, jako je tlak na pokles ekonomiky a možné zvýšení úrokových sazeb v jiných ekonomikách. „Nejsme si dostatečně jisti, abychom zvýšili výhled.“
Zdroj: Getty Images
I přesto se automobilka drží svého plánu vyrobit za rok 9,7 milionu vozů.
„Nedosáhli tržních odhadů, prostě to nestačilo a bylo to zklamání,“ řekl Seiji Sugiura, analytik společnosti Tokai Tokyo Research. „Neviděli žádný přínos ze slabšího jenu, nevyrobili více aut a nákladová opatření zřejmě neměla velký vliv.“
Slabší měna sice pomohla zvýšit vykázané příjmy o 195 miliard jenů, ale podle Toyoty to převážil prudký nárůst cen materiálů, který měl negativní dopad ve výši 315 miliard jenů.
Před třemi měsíci Toyota uvedla, že během čtvrtletí od dubna do června zavede „záměrnou pauzu“ ve výrobě, aby více „odpovídala nedávné realitě“. Výrobu v posledních měsících narušily také výluky v Šanghaji a nedostatek vody v prefektuře Aiči.
„Je stylem Toyoty mít konzervativní výhled, ale pokud nedojde v nadcházejících čtvrtletích k překvapením, je pravděpodobné, že se dočkáme vylepšení názorů,“ řekl Tatsuo Yoshida, analytik Bloomberg Intelligence. Dodal, že výsledky ukazují, že Toyota aktivně dbá na to, aby její dodavatelé zůstali provozně a finančně zdraví, a to tím, že absorbují mnoho nárůstů nákladů.
Zdroj: Getty Images
Toyota aktualizovala svůj předpoklad vývoje směnných kurzů ze 115 jenů na 130 jenů za dolar. Zatímco předchozí výhled představoval rozdíl mezi výhledem zisku Toyoty a analytiků, konzervativní prognóza naznačuje, že Toyota stále vidí v nadcházejících měsících problémy ve výrobě. Celkově provozní zisk za fiskální rok získá díky slabší měně 670 miliard jenů, uvedla Toyota.
Čtvrtletní tržby dosáhly 8,5 bilionu jenů, což překonalo prognózu analytiků ve výši 8,2 bilionu jenů. Celoroční výhled tržeb byl zvýšen z 33 bilionů jenů na 34,5 bilionu jenů. Analytici předpovídají tržby za celý fiskální rok ve výši 35,2 bilionu jenů.
„Zajištění dílů, jako jsou polovodiče, bude i nadále nepředvídatelné, ale budeme se snažit dosáhnout výroby, která překročí naši prognózu, a to úzkou spoluprací s našimi dodavateli,“ uvedla Toyota v prezentačních materiálech.
zachovala svůj výhled zisku pro letošní rok, čímž zdůraznila obavy automobilky o její schopnost vyrábět vozidla při nedostatku dílů, rostoucích nákladech na materiál a pandemických poruchách v Číně, i když slabší jen zvyšuje příjmy v domácí měně.Akcie Toyoty klesly o 3 % poté, co největší světový výrobce automobilů ponechal svou prognózu provozního zisku ve výši 2,4 bilionu jenů za fiskální rok do března, což je méně než průměrná prognóza analytiků ve výši 3,3 bilionu jenů. Výsledek zaostal za odhady také v období duben-červen, a to na úrovni 579 miliard jenů oproti předpovědi zisku 808 miliard jenů.Nedostatek polovodičů, vyšší náklady na suroviny a omezení související s Covid-19 v Číně způsobily zmatek na montážních linkách automobilů po celém světě. Přestože kurz jenu oslabil, vedení Toyoty uvedlo, že před sebou má ještě „mnoho nejistot“, jako je tlak na pokles ekonomiky a možné zvýšení úrokových sazeb v jiných ekonomikách. „Nejsme si dostatečně jisti, abychom zvýšili výhled.“Zdroj: Getty ImagesI přesto se automobilka drží svého plánu vyrobit za rok 9,7 milionu vozů.„Nedosáhli tržních odhadů, prostě to nestačilo a bylo to zklamání,“ řekl Seiji Sugiura, analytik společnosti Tokai Tokyo Research. „Neviděli žádný přínos ze slabšího jenu, nevyrobili více aut a nákladová opatření zřejmě neměla velký vliv.“Slabší měna sice pomohla zvýšit vykázané příjmy o 195 miliard jenů, ale podle Toyoty to převážil prudký nárůst cen materiálů, který měl negativní dopad ve výši 315 miliard jenů.Před třemi měsíci Toyota uvedla, že během čtvrtletí od dubna do června zavede „záměrnou pauzu“ ve výrobě, aby více „odpovídala nedávné realitě“. Výrobu v posledních měsících narušily také výluky v Šanghaji a nedostatek vody v prefektuře Aiči.Chcete využít této příležitosti?„Je stylem Toyoty mít konzervativní výhled, ale pokud nedojde v nadcházejících čtvrtletích k překvapením, je pravděpodobné, že se dočkáme vylepšení názorů,“ řekl Tatsuo Yoshida, analytik Bloomberg Intelligence. Dodal, že výsledky ukazují, že Toyota aktivně dbá na to, aby její dodavatelé zůstali provozně a finančně zdraví, a to tím, že absorbují mnoho nárůstů nákladů.Zdroj: Getty Images
Toyota aktualizovala svůj předpoklad vývoje směnných kurzů ze 115 jenů na 130 jenů za dolar. Zatímco předchozí výhled představoval rozdíl mezi výhledem zisku Toyoty a analytiků, konzervativní prognóza naznačuje, že Toyota stále vidí v nadcházejících měsících problémy ve výrobě. Celkově provozní zisk za fiskální rok získá díky slabší měně 670 miliard jenů, uvedla Toyota.Čtvrtletní tržby dosáhly 8,5 bilionu jenů, což překonalo prognózu analytiků ve výši 8,2 bilionu jenů. Celoroční výhled tržeb byl zvýšen z 33 bilionů jenů na 34,5 bilionu jenů. Analytici předpovídají tržby za celý fiskální rok ve výši 35,2 bilionu jenů.„Zajištění dílů, jako jsou polovodiče, bude i nadále nepředvídatelné, ale budeme se snažit dosáhnout výroby, která překročí naši prognózu, a to úzkou spoluprací s našimi dodavateli,“ uvedla Toyota v prezentačních materiálech.