Analytik Ruplu Bhattacharya dvakrát snížil hodnocení akcií společnosti na underperform z buy a snížil cílovou cenu banky na 55 dolarů za akcii ze 125 dolarů, protože společnost čelí zpomalení výdajů na reklamu na pozadí zhoršujícího se makrosituace.
„Naše teze underperform je založena na protivětru ze slabšího makra, který způsobuje, že inzerenti stahují výdaje, což omezuje Roku v plné monetizaci platformy,“ napsal Bhattacharya. „Vidíme, že slabost trhu s rozptýlenou reklamou bude pokračovat i ve 2H22. Roku snižuje provozní náklady a zpomaluje růst počtu zaměstnanců, což může zpozdit plány na mezinárodní expanzi.“
Společnost Roku ve čtvrtek vykázala zisk a tržby, které zaostaly za očekáváním analytiků za předchozí čtvrtletí, protože její reklama a prodej zařízení se dostaly pod tlak v náročné ekonomice plné inflace a omezení v dodavatelském řetězci. Akcie společnosti se v pátek kvůli těmto výsledkům propadly o více než 25 %.

Bhattacharya uvedl, že vedle chmurného výhledu reklamního byznysu může Roku čelit také nepříznivým vlivům vysoké inflace, která brzdí spotřebitelské výdaje, a snížil tak odhady banky pro aktivní účty společnosti. Problémy by pro Roku mohlo do budoucna představovat i reklamní partnerství Microsoftu s Netflixem.
Akcie Roku se letos propadly o více než 72 % v rámci širšího výprodeje na trhu. Na základě čerstvé cílové ceny Bank of America by akcie mohly klesnout o dalších 35 %.
Kromě snížení ratingu Bhattacharya snížila své odhady zisku na akcii Roku a více než o polovinu snížila očekávání růstu tržeb pro roky 2022 a 2023.
„Býci budou poukazovat na větší rozsah Roku a na to, že ocenění se vrátilo na úroveň před pandemií, nicméně v nejbližší době nevidíme snadné řešení problému s monetizací,“ napsal Bhattacharya.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky