Když se zamyslíme nad technologiemi a aplikacemi, které změnily naše životy v různých kategoriích, v oblasti hudby je jmenování Spotify (NYSE:SPOT) jako generačního hybatele všudypřítomné. Tento celosvětový lídr v oblasti streamování hudby se stal téměř synonymem pro samotný hudební průmysl, a přestože Wall Street a trhy mají se společností Spotify od jejího přímého uvedení na burzu v ceně téměř 150 USD za akcii vztah lásky a nenávisti, podnik nadále dosahuje vynikajících výsledků.
A právě proto by se v době, kdy širší trhy klesají a technologické/růstové akcie jsou nadále trestány (a to i společnosti se solidní fundamentální výkonností), měly společnosti jako Spotify agresivně nakupovat. Nedávno jsem se opřel do své pozice ve společnosti Spotify a budu i nadále horlivým kupcem jejích akcií při jejich poklesu.
Zdroj: Canva
Není třeba dodávat, že jsem vůči společnosti Spotify nadále býčí. Společnost dobře plní řadu klíčových ukazatelů – včetně silných přírůstků předplatného Premium a zároveň roste tok příjmů z reklam. Ano, ziskovost je nyní nižší kvůli růstu opexu, ale to se nijak neliší od toho, co hlásí desítky jiných společností.
Myslím si také, že některé nedávné iniciativy, do kterých se Spotify pouští, jsou obzvláště zajímavé. Společnost, které již není cizí diverzifikace příjmů a produktů, možná vstoupí do oblasti prodeje vstupenek na živé akce prostřednictvím své nové stránky Spotify Tickets, čímž obsadí prostor, kterému v současnosti dominují bojující prodejci, jako je Eventbrite (EB). Klíčovou výzvou, které společnosti jako Eventbrite čelily, byl rozsah. Zejména v době pandemie se hodně spoléhala na menší „nezávislé“ tvůrce, nikoli na masové akce, které by byly hnacím motorem jejího podnikání.
Naproti tomu společnost Spotify již má přímé vztahy s globálními pódiovými idoly. Tento druh „vertikální integrace“ do správy veškeré distribuce umělců, od virtuálního streamování hudby po fyzické koncerty, může představovat masivní rozšíření mandátu společnosti Spotify a její případné TAM.
Zdroj: Reuters
Zde je osvěžení všech mých dalších důvodů, proč být na Spotify optimistický:
Spotify pokračuje v zavádění nových produktů a dokazuje, že má něco pro každého. V roce 2021 společnost Spotify zavedla novou placenou úroveň s názvem „Spotify Plus“, svou nejlevnější nabídku za pouhých 0,99 USD/měsíc. Tato úroveň je sice stále podporována reklamami, ale dává uživatelům možnost přeskočit libovolný počet skladeb během hodiny, čímž se Spotify potenciálně otevírá většímu množství zákazníků z nižších cenových kategorií. Vedle inovací pro spotřebitele společnost Spotify zlepšila také zkušenosti partnerů, mezi novinky patří Spotify Audience Network pro inzerenty podcastů, která jim dává možnost efektivněji cílit na posluchače podcastů a snad pomůže zvýšit monetizaci podcastů (největší růstová kategorie společnosti Spotify).
Úspěšné zvýšení cen za službu Premium. Společnost Spotify zvýšila cenu tarifu Family v USA, tarifů Family/Duo/Student ve Velké Británii a všech tarifů v Brazílii. Skutečnost, že společnost Spotify nezaznamenala žádnou významnou změnu v odlivu zákazníků od doby, kdy změny cen vstoupily v platnost, svědčí o její relativní nepružnosti, pokud jde o streamování hudby. Kromě toho se Spotify ukázalo jako velmi lepkavá platforma, protože obsah jako podcasty a playlisty udržuje předplatitele na platformě.
Oboustranný trh. Další rodící se příležitost pro příjmy společnosti Spotify: placené nástroje trhu pro tvůrce obsahu představují další způsob, jak plně integrovat společnost Spotify do hudebního ekosystému a rozšířit její podíl na peněžence. Tvorba marže a bohatý profil volného peněžního toku. Vyšší sazby za reklamu, přesun mixu do podcastingu a obecné úspory z rozsahu, které plynou z placení za hudební obsah rozložený na větší základnu uživatelů, pomohly společnosti Spotify výrazně zvýšit hrubou marži a profil volného peněžního toku.
Práce odkudkoli. Společnost Spotify oznámila možnost práce na dálku pro všechny své zaměstnance po celém světě, což považuji za pozitivní krok, který může snížit zátěž společnosti Spotify v oblasti nemovitostí a v dlouhodobém horizontu vést ke snížení provozních nákladů. Nezavírejte oči před bohatými příležitostmi, které tato akcie nabízí. Pokles je zcela způsoben sentimentem; v posledních čtvrtletních výsledcích společnosti Spotify není nic, co by si zasloužilo prudký ~60% pokles, který akcie od začátku roku utrpěly. Využijte zdejšího propadu jako nákupní příležitosti.
čtvrtletí.Když se zamyslíme nad technologiemi a aplikacemi, které změnily naše životy v různých kategoriích, v oblasti hudby je jmenování Spotify jako generačního hybatele všudypřítomné. Tento celosvětový lídr v oblasti streamování hudby se stal téměř synonymem pro samotný hudební průmysl, a přestože Wall Street a trhy mají se společností Spotify od jejího přímého uvedení na burzu v ceně téměř 150 USD za akcii vztah lásky a nenávisti, podnik nadále dosahuje vynikajících výsledků.A právě proto by se v době, kdy širší trhy klesají a technologické/růstové akcie jsou nadále trestány , měly společnosti jako Spotify agresivně nakupovat. Nedávno jsem se opřel do své pozice ve společnosti Spotify a budu i nadále horlivým kupcem jejích akcií při jejich poklesu.Zdroj: CanvaNení třeba dodávat, že jsem vůči společnosti Spotify nadále býčí. Společnost dobře plní řadu klíčových ukazatelů – včetně silných přírůstků předplatného Premium a zároveň roste tok příjmů z reklam. Ano, ziskovost je nyní nižší kvůli růstu opexu, ale to se nijak neliší od toho, co hlásí desítky jiných společností.Myslím si také, že některé nedávné iniciativy, do kterých se Spotify pouští, jsou obzvláště zajímavé. Společnost, které již není cizí diverzifikace příjmů a produktů, možná vstoupí do oblasti prodeje vstupenek na živé akce prostřednictvím své nové stránky Spotify Tickets, čímž obsadí prostor, kterému v současnosti dominují bojující prodejci, jako je Eventbrite . Klíčovou výzvou, které společnosti jako Eventbrite čelily, byl rozsah. Zejména v době pandemie se hodně spoléhala na menší „nezávislé“ tvůrce, nikoli na masové akce, které by byly hnacím motorem jejího podnikání.Naproti tomu společnost Spotify již má přímé vztahy s globálními pódiovými idoly. Tento druh „vertikální integrace“ do správy veškeré distribuce umělců, od virtuálního streamování hudby po fyzické koncerty, může představovat masivní rozšíření mandátu společnosti Spotify a její případné TAM.Zdroj: ReutersZde je osvěžení všech mých dalších důvodů, proč být na Spotify optimistický:Chcete využít této příležitosti?Spotify pokračuje v zavádění nových produktů a dokazuje, že má něco pro každého. V roce 2021 společnost Spotify zavedla novou placenou úroveň s názvem „Spotify Plus“, svou nejlevnější nabídku za pouhých 0,99 USD/měsíc. Tato úroveň je sice stále podporována reklamami, ale dává uživatelům možnost přeskočit libovolný počet skladeb během hodiny, čímž se Spotify potenciálně otevírá většímu množství zákazníků z nižších cenových kategorií. Vedle inovací pro spotřebitele společnost Spotify zlepšila také zkušenosti partnerů, mezi novinky patří Spotify Audience Network pro inzerenty podcastů, která jim dává možnost efektivněji cílit na posluchače podcastů a snad pomůže zvýšit monetizaci podcastů .Úspěšné zvýšení cen za službu Premium. Společnost Spotify zvýšila cenu tarifu Family v USA, tarifů Family/Duo/Student ve Velké Británii a všech tarifů v Brazílii. Skutečnost, že společnost Spotify nezaznamenala žádnou významnou změnu v odlivu zákazníků od doby, kdy změny cen vstoupily v platnost, svědčí o její relativní nepružnosti, pokud jde o streamování hudby. Kromě toho se Spotify ukázalo jako velmi lepkavá platforma, protože obsah jako podcasty a playlisty udržuje předplatitele na platformě.Oboustranný trh. Další rodící se příležitost pro příjmy společnosti Spotify: placené nástroje trhu pro tvůrce obsahu představují další způsob, jak plně integrovat společnost Spotify do hudebního ekosystému a rozšířit její podíl na peněžence.Tvorba marže a bohatý profil volného peněžního toku. Vyšší sazby za reklamu, přesun mixu do podcastingu a obecné úspory z rozsahu, které plynou z placení za hudební obsah rozložený na větší základnu uživatelů, pomohly společnosti Spotify výrazně zvýšit hrubou marži a profil volného peněžního toku.Práce odkudkoli. Společnost Spotify oznámila možnost práce na dálku pro všechny své zaměstnance po celém světě, což považuji za pozitivní krok, který může snížit zátěž společnosti Spotify v oblasti nemovitostí a v dlouhodobém horizontu vést ke snížení provozních nákladů.Nezavírejte oči před bohatými příležitostmi, které tato akcie nabízí. Pokles je zcela způsoben sentimentem; v posledních čtvrtletních výsledcích společnosti Spotify není nic, co by si zasloužilo prudký ~60% pokles, který akcie od začátku roku utrpěly. Využijte zdejšího propadu jako nákupní příležitosti.