V rámci svého prvního vstupu mimo svůj hlavní byznys přímého prodeje zákazníkům bude Peloton od středy prodávat vybrané propojené fitness vybavení a příslušenství na webových stránkách Amazonu v USA.
Mezi ně bude patřit i originální kolo, které se prodává za 1 445 USD. Bude také prodávat svůj posilovací produkt známý jako Peloton Guide, který stojí 295 dolarů. Ze spojení jsou vyloučeny její dražší stroje Bike+ a běžecký pás Tread.
Akcie společnosti Peloton vzrostly o zhruba 8 %.
Obchodní ředitel společnosti Peloton Kevin Cornils uvedl, že na Amazonu je již nyní každý měsíc vyhledáváno asi půl milionu výrobků Peloton, přestože do středy na tomto webu nebyly přítomny.

Zdroj: Getty Images
„Maloobchodní prostředí – online i v obchodech – se po covidu nadále vyvíjí a my se tomu snažíme lépe porozumět, abychom se ujistili, že Peloton budoucnosti je pro to vhodně kalibrován,“ řekl Cornils v telefonickém rozhovoru.
„Chceme, aby bylo pořízení pelotonu co nejjednodušší,“ dodal.
Bude to první partnerství společnosti Peloton s jiným maloobchodním prodejcem, který bude prodávat její zboží. Doposud se společnost spoléhala na své webové stránky a fyzické showroomy a prodávala přímo spotřebitelům. Pod vedením generálního ředitele Barryho McCarthyho, který se ujal funkce v únoru, se však společnost Peloton zavázala rozšířit svou distribuci po celém světě a snížit náklady na získávání zákazníků, aby se podnik vrátil k ziskovosti.
Když zakladatel společnosti John Foley v únoru odstoupil z funkce generálního ředitele, protože náklady se vymkly kontrole a ztráty rostly, společnost Peloton zahájila plán restrukturalizace v hodnotě 800 milionů dolarů. Od té doby testuje model předplatného pro své vybavení jako další způsob, jak zvýšit prodej. Peloton také ukončil veškerou vlastní výrobu, aby zjednodušil svůj dodavatelský řetězec.
Začátkem tohoto měsíce společnost oznámila další opatření na snížení nákladů, včetně dalšího propouštění, zavírání prodejen, zvýšení cen a ukončení činnosti v oblasti doručování na poslední míli.
Cena akcií společnosti Peloton se od začátku roku snížila přibližně o 70 %. Její tržní kapitalizace klesla na přibližně 3,7 miliardy dolarů, přičemž na začátku roku 2021 dosahovala až 50 miliard dolarů.

Přechod na Amazon signalizuje, že McCarthy, který dříve působil ve společnostech Netflix a Spotify, se nebojí riskovat, aby se firma opět postavila na pevnější nohy. McCarthy také uvedl, že cílem Pelotonu je jednoho dne napočítat 100 milionů členů, což je cíl, který Foley stanovil v roce 2020. Společnost Peloton ukončila své poslední čtvrtletí s přibližně 7 miliony členů.
Testování vod
Kromě kola a průvodce bude Peloton na Amazonu prodávat i vybrané příslušenství, včetně svých značkových cyklistických bot, podložky pod kolo, závaží, jógových bloků, láhve na vodu a náramku na měření srdečního tepu. Zákazníci uvidí také sortiment jejího značkového oblečení, včetně sportovních podprsenek, legín, šortek, tílka, čepic a běžeckých kalhot.
„Je to pro nás opravdu dobrý začátek, kdy si s digitálním prodejcem můžeme otestovat vody,“ vysvětlil Cornils.
Podle něj je možné, že společnost Peloton časem svůj sortiment na Amazonu upraví, až zjistí, co lidé hledají. Je také možné, že se Peloton poohlédne po podobných nabídkách u jiných prodejců, aby rozšířil svůj dosah, dodal.
Pro společnosti Amazon a Peloton by také mohlo mít smysl zvážit, zda by se živý tréninkový obsah fitness společnosti a tréninky na vyžádání nestaly další výhodou pro platící zákazníky služby Amazon Prime. Cornils nepotvrdil, zda je to možné.
Analytici spekulovali, že Peloton pod vedením McCarthyho, guru v oblasti obsahu a předplatného, zvažuje způsoby, jak rozšířit distribuci svého obsahu.

Zákazníci, kteří si koupí kolo Peloton na stránkách Amazonu, si budou moci vybrat možnost vlastní montáže, místo aby si domluvili čas s odborníkem na jeho sestavení. Možnost odborné montáže bude k dispozici pro lidi, kteří ji budou preferovat.
Cornils uvedl, že pro společnost to bude zkušenost, jak zjistit, čemu zákazníci dávají přednost a jak reagují na možnost vlastní montáže. Takovou možnost Peloton dosud nenabízel, ale je to další způsob, jak může společnost snížit náklady.
Podle společnosti bude tým podpory společnosti Peloton spravovat průběžné požadavky zákazníků týkající se oprav, požadavků na údržbu, předplatného a obecných dotazů, zatímco tým zákaznického servisu společnosti Amazon bude poskytovat podporu při nákupu, dodání, instalaci a vrácení výrobků.
„Fyzický maloobchod bude vždy důležitou součástí naší strategie,“ řekl Cornils. „Toto je spíše odrazem toho, že se snažíme přizpůsobit spotřebiteli.“
Společnost Peloton oznámí své výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí ve čtvrtek. Analytici podle konsensu společnosti Refinitiv očekávají, že společnost zaúčtuje ztrátu na akcii ve výši 72 centů při tržbách ve výši 718,19 milionu USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























