Internetový prodejce nábytku a domácích potřeb Wayfair (NYSE:W) se ocitl na pokraji červeného inkoustu hlavních akciových indexů. V současné době akcie W ztrácejí přibližně 20 % poté, co vedení společnosti oznámilo plány na propuštění stovek zaměstnanců. Wall Street považuje toto zveřejnění za další příklad toho, jak inflační tlaky negativně ovlivňují spotřebitelskou ekonomiku.
Deník The Wall Street Journal dnes ráno informoval, že společnost Wayfair „propustí přibližně 870 zaměstnanců v rámci snahy o řízení provozních nákladů a přeskupení investičních priorit“. Toto snížení představuje přibližně 10 % firemního týmu a 5 % celosvětové pracovní síly této společnosti zabývající se elektronickým obchodem. Společnost Wayfair již dříve v květnu zahájila zmrazení náboru zaměstnanců..
Podle zprávy deníku The Wall Street Journal ztratily akcie společnosti W v tomto roce „více než dvě třetiny své hodnoty“. V době psaní tohoto článku klesly akcie společnosti Wayfair od počátku roku o více než 70 %. WSJ dodává o nedávném snižování počtu zaměstnanců:
USD, které se budou skládat převážně z odstupného a benefitů pro zaměstnance. „Bostonská společnost se sídlem v Bostonu uvedla, že očekává, že propouštění bude stát 30 až 40 milionů USD. Tyto náklady by se měly projevit v aktuálním čtvrtletí společnosti.“
Zdroj: Getty Images
Špatné finanční výsledky snižují hodnotu akcií W
Ačkoli toto nové propouštění má pro akcie W značně negativní důsledky, není to jediná zpráva, která Wayfair v současné době poškozuje. K propouštění totiž dochází na pozadí neuspokojivých výsledků za druhé čtvrtletí.
Na začátku srpna se v jiném článku deníku Wall Street Journal objevila zpráva, že tržby společnosti Wayfair ve druhém čtvrtletí „poklesly oproti předchozímu roku o zhruba 15 % na 3,3 miliardy USD“. Tento pokles horní linie vedl k vážným problémům i v dolní části. Společnost Wayfair vykázala za toto období čistou ztrátu ve výši 378 milionů dolarů, což ostře kontrastuje se ziskem 131 milionů dolarů v předchozím čtvrtletí.
Podle WSJ představuje nejnovější zpráva za 2. čtvrtletí další položku v poklesu společnosti. Dříve Wayfair z pandemie těžil, protože poskytoval online odbyt pro nakupující, kteří se ukrývali na místě. Prudký nárůst spotřebitelských výdajů, když omezení Covid-19 pominula, rovněž podpořil akcie W.
Společnost Wayfair se bohužel již nemůže spoléhat na tento vítr v zádech. „Není překvapivé, že naši masoví zákazníci si více rozmýšlejí, kam směřují své volné peníze,“ říká generální ředitel Niraj Shah.
Proč na tom záleží Zatímco aktivních zákazníků společnosti Wayfair výrazně ubylo – ve druhém čtvrtletí o 24 % – ti, kteří nakupují, utrácejí více. Podle deníku The Wall Street Journal „průměrná hodnota objednávky společnosti Wayfair ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostla o 19 % na 330 USD“.
Nicméně skutečnost, že si velká část zákazníků v tomto období utáhla opasky, naznačuje obavy o další odvětví ekonomiky. Pokud rodiny považují nákup nábytku za zatěžující výdaj, může být koupě domu, do něhož ho chtějí umístit, neúspěšná.
Celkově lze říci, že akcie W mohou mít i nadále problémy.
Internetový prodejce nábytku a domácích potřeb Wayfair se ocitl na pokraji červeného inkoustu hlavních akciových indexů. V současné době akcie W ztrácejí přibližně 20 % poté, co vedení společnosti oznámilo plány na propuštění stovek zaměstnanců. Wall Street považuje toto zveřejnění za další příklad toho, jak inflační tlaky negativně ovlivňují spotřebitelskou ekonomiku.Deník The Wall Street Journal dnes ráno informoval, že společnost Wayfair „propustí přibližně 870 zaměstnanců v rámci snahy o řízení provozních nákladů a přeskupení investičních priorit“. Toto snížení představuje přibližně 10 % firemního týmu a 5 % celosvětové pracovní síly této společnosti zabývající se elektronickým obchodem. Společnost Wayfair již dříve v květnu zahájila zmrazení náboru zaměstnanců..Podle zprávy deníku The Wall Street Journal ztratily akcie společnosti W v tomto roce „více než dvě třetiny své hodnoty“. V době psaní tohoto článku klesly akcie společnosti Wayfair od počátku roku o více než 70 %. WSJ dodává o nedávném snižování počtu zaměstnanců:USD, které se budou skládat převážně z odstupného a benefitů pro zaměstnance. „Bostonská společnost se sídlem v Bostonu uvedla, že očekává, že propouštění bude stát 30 až 40 milionů USD. Tyto náklady by se měly projevit v aktuálním čtvrtletí společnosti.“Zdroj: Getty ImagesAčkoli toto nové propouštění má pro akcie W značně negativní důsledky, není to jediná zpráva, která Wayfair v současné době poškozuje. K propouštění totiž dochází na pozadí neuspokojivých výsledků za druhé čtvrtletí.Chcete využít této příležitosti?Na začátku srpna se v jiném článku deníku Wall Street Journal objevila zpráva, že tržby společnosti Wayfair ve druhém čtvrtletí „poklesly oproti předchozímu roku o zhruba 15 % na 3,3 miliardy USD“. Tento pokles horní linie vedl k vážným problémům i v dolní části. Společnost Wayfair vykázala za toto období čistou ztrátu ve výši 378 milionů dolarů, což ostře kontrastuje se ziskem 131 milionů dolarů v předchozím čtvrtletí.Podle WSJ představuje nejnovější zpráva za 2. čtvrtletí další položku v poklesu společnosti. Dříve Wayfair z pandemie těžil, protože poskytoval online odbyt pro nakupující, kteří se ukrývali na místě. Prudký nárůst spotřebitelských výdajů, když omezení Covid-19 pominula, rovněž podpořil akcie W.Společnost Wayfair se bohužel již nemůže spoléhat na tento vítr v zádech. „Není překvapivé, že naši masoví zákazníci si více rozmýšlejí, kam směřují své volné peníze,“ říká generální ředitel Niraj Shah.Proč na tom záležíZatímco aktivních zákazníků společnosti Wayfair výrazně ubylo – ve druhém čtvrtletí o 24 % – ti, kteří nakupují, utrácejí více. Podle deníku The Wall Street Journal „průměrná hodnota objednávky společnosti Wayfair ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostla o 19 % na 330 USD“.Nicméně skutečnost, že si velká část zákazníků v tomto období utáhla opasky, naznačuje obavy o další odvětví ekonomiky. Pokud rodiny považují nákup nábytku za zatěžující výdaj, může být koupě domu, do něhož ho chtějí umístit, neúspěšná.Celkově lze říci, že akcie W mohou mít i nadále problémy.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...