Generální ředitel společnosti Beam Suntory Albert Baladi řekl televizi CNBC, že společnost vyrábějící lihoviny začíná pozorovat „trochu zmírnění“ v kategoriích superprémiových a ultra-superprémiových whisky.
Přesto společnost uvedla, že její finanční výsledky nebyly změnou chování příliš ovlivněny, protože mnoho spotřebitelů stále sáhne po špičkové tequile a dalších lihovinách. V posledních letech společnost Beam Suntory posunula své portfolio směrem k dražším lihovinám a rozšířila své portfolio o značky, jako je bourbon Knob Creek a skotská whisky Bowmore.
Je to poslední společnost, která hlásí známky rozkolu mezi svými zákazníky v souvislosti s rostoucí inflací a obavami z recese. Vedení společnosti uvedlo, že spotřebitelé s nižšími příjmy omezují své výdaje, zatímco zákazníci s vyššími příjmy nadále nakupují drahá jídla v restauracích, letenky a auta. Například společnost Molson Coors uvedla, že zaznamenala zvýšenou poptávku jak po svých pivech vyšší třídy Blue Moon a Peroni, tak po hodnotnějších pivech Miller High Life a Keystone Light.

Za první pololetí roku 2022 vykázal vlastník značky Jim Beam celosvětový růst čistých tržeb o 13 %, k čemuž přispěly silně rostoucí trhy včetně Spojených států, Španělska, Austrálie a Indie. Protože je společnost v soukromém vlastnictví, nemusí zveřejňovat své finanční výsledky jako mnoho jejích veřejně obchodovaných konkurentů.
Společnost uvedla, že růst prodeje byl více než dvojnásobný oproti růstu objemu balení, k čemuž přispěly dražší lahve vyšší třídy. Baladi uvedl, že společnost zvýšila ceny v loňském a letošním roce a některé značky zvýšily ceny dokonce dvakrát již v roce 2022, v závislosti na trhu a síle kategorie. Odhaduje však, že tato zvýšení byla stále nižší než celková úroveň inflace.
Zatímco ekonomové a podnikatelé sdílejí obavy z možné recese, společnost Beam Suntory se o své podnikání neobává. Historicky se lihovinám v těžkých ekonomických časech daří dobře.

„Je to něco, co nám pravděpodobně zůstane, protože spotřebitelé omezují velké výdaje,“ řekl Baladi. „Pravděpodobně si budou chtít dopřát malý každodenní luxus.“
Kromě cenové citlivosti zaznamenala společnost Beam Suntory také rozdíly v jednotlivých geografických regionech. Společnost uvedla, že silný cestovní ruch ve Španělsku v letošním roce podpořil růst spotřeby jejích lihovin v barech a restauracích. Poptávka v Polsku a Německu však oslabila, k čemuž přispěla prudce rostoucí inflace a kolísavá nálada spotřebitelů, což společnost přičítá válce na Ukrajině.
Začátkem března společnost Beam Suntory pozastavila dodávky do Ruska v důsledku invaze Kremlu na Ukrajinu a místo toho distribuovala mnoho těchto lahví na jiné evropské trhy. Minulý měsíc společnost oznámila, že ze země zcela odejde a prodá svůj společný podnik se společností Edrington místnímu vedení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























