Indexy se dostaly ze svých letošních minim, ale v roce 2022 zatím zůstávají v hluboce záporném teritoriu.
Výsledková sezóna druhého čtvrtletí může tyto poklesy urychlit nebo zmírnit, pokud přijdou dobré zprávy o spotřebitelských výdajích v souvislosti s inflací. S ohledem na to se podívejme na tři důležité zprávy, které tento týden přicházejí od společností Netflix
1. Ztráty předplatitelů u společnosti Netflix
Společnost Netflix šokovala Wall Street svou poslední zprávou o příjmech a způsobila, že se celý technologický trh otřásl v základech. Očekávání před nadcházející zprávou, která bude zveřejněna toto úterý, nejsou o mnoho lepší.

Očekává se, že gigant v oblasti streamování videa vykáže ztrátu zhruba 2 milionů předplatitelů, což bude znamenat nejhorší růst od doby, kdy před více než 10 lety přešel na strategii originálního a exkluzivního obsahu. Část tohoto propadu lze připsat na vrub růstové kocovině po prudkém růstu v letech 2020 a 2021. Netflix však také ztrácí podíl na trhu ve prospěch levnějších konkurentů, kteří v poslední době zaplavili trh.
V reakci na tuto změnu očekávejte, že spoluředitel Reed Hastings a jeho tým budou hovořit o novém modelu prodeje podporovaném reklamou, který se v současné době vyvíjí. V úterý se také dozvíme, zda nová sezóna seriálu Stranger Things pomohla přesvědčit více uživatelů, aby u platformy zůstali, k čemuž přispěl i rozložený plán vydávání obsahu Netflixu, který finále posunul na začátek třetího fiskálního čtvrtletí.
2. Objem prodeje ve společnosti Domino’s
Poptávka po doručování do domu byla málokdy vyšší, ale společnost Domino’s se snaží udržet na vrcholu tohoto rostoucího trhu. Přední společnost v oblasti rozvozu pizzy ve své poslední zprávě uvedla, že tržby na americkém trhu klesly teprve podruhé za posledních deset let, částečně kvůli rostoucí konkurenci v této oblasti.

Čtvrteční výsledková zpráva ukáže, zda se společnost Domino’s vrátila ke svému stabilnímu růstovému profilu nyní, kdy je srovnání s předchozím rokem snazší. Řetězec rychlého občerstvení stále patří k nejefektivnějším v oboru díky relativně malým prodejnám, které se zaměřují na objednávky s sebou a s sebou.
Akcie by se mohly začít zotavovat, pokud se stabilizují trendy prodeje. Aby se však investoři mohli skutečně cítit spokojeni s tím, že se podnik po pandemickém propadu na začátku roku 2022 vrátil na pevnější půdu pod nohama, musí se tyto zlepšené růstové trendy spojit se stabilní ziskovostí a pokračujícím pozitivním peněžním tokem.
3. Prodej seltzeru společnosti Boston Beer
Wall Street se letos k akciím společnosti Boston Beer nechová zrovna přívětivě, a to ani ve srovnání s konkurenčními společnostmi, jako je Constellation Brands. Je to hlavně proto, že pivní gigant byl mnohem více vystaven výklenku tvrdého seltzeru, který upadl v nemilost po nárůstu poptávky v dřívějších fázích pandemie. Boston Beer ve své poslední zprávě z konce dubna zaznamenal 7% pokles vyčerpanosti, což je měřítko spotřebitelského prodeje.

Čtvrteční aktualizace by měla ukázat zlepšující se trendy, protože vedení plánuje návrat k růstu za celý rok 2022. Tato roční prognóza by však mohla být tento týden výrazně aktualizována, neboť bude odrážet nejnovější tržby franšízy Truly.
Společnost Boston Beer také předpovídá velký zásah do své ziskovosti, protože se stále přizpůsobuje náročnějšímu prodejnímu prostředí. Je pravděpodobné, že akcie se vrátí do přízně Wall Street až poté, co se začne obnovovat trend hrubé ziskové marže, možná koncem roku 2022.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























