Argentinská vláda zasahuje poté, co zemi došly nálepky na MS ve fotbale
Nedostatek samolepek na mistrovství světa ve fotbalem poblázněné Argentině vyvolává rozruch na veřejnosti a dva měsíce před největší sportovní událostí roku dokonce nutí vládu zasáhnout.
Samolepek, které jsou na mistrovství světa ve fotbale tradicí již několik desetiletí, je v Buenos Aires málo. V úterý odpoledne argentinský ministr obchodu svolal výrobce samolepek, italskou firmu Panini SpA, a místní svaz stánkařů, kteří samolepky prodávají, aby dosáhli kompromisu.
Podle argentinského deníku La Nacion společnost Panini uvedla, že poptávka po samolepkách na letošní mistrovství světa ve fotbale vzrostla o 40 % ve srovnání s minulým turnajem a předčila tak vlastní očekávání i produkci. Svaz stánkařů tvrdí, že Panini nezajišťuje dostatečné dodávky.
Zdroj: Unsplash
Vládní zásah – krok administrativy známé svými neortodoxními přístupy k problémům od inflace po export – také svědčí o místní fotbalové mánii. Fixace Argentinců na nálepky v posledních dnech vedla k tomu, že se o nich psalo v médiích ode zdi ke zdi, na sociálních sítích se objevily virální komentáře a na WhatsAppu se vedly nekonečné skupinové chaty, v nichž se vtipkovalo o nedostatku. Mnozí žertují, že otcové, kteří se zběsile honí se svými dětmi po městě, aby našli samolepky, se ve skutečnosti snaží naplnit svá vlastní samolepková alba, která s každým mistrovstvím světa vyžadují více samolepek.
Propracovaná vizualizace dat, kterou tento týden zveřejnil deník La Nacion, odhaduje, že naplnění jednoho samolepkového alba vyjde v průměru na 133 500 pesos (23 000 Kč). Nedostatky ve stáncích, které prodávají balíčky za doporučenou cenu 150 pesos, tedy asi 1 dolar, jsou levnější než ty, které se prodávají na internetových stránkách elektronického obchodu MercadoLibre Inc, kde se kombinace 10 balíčků oceňují na 530 pesos za kus. Na vzestupu jsou také padělky, které si můžete vyrobit sami.
Zdroj: Pixabay
I přes napětí berou někteří nedostatek s humorem. Jeden stánek zveřejnil na svých dveřích dopis v devíti jazycích, ve kterém si stěžoval, že „nejsou žádné nálepky na mistrovství světa“, ale v poznámce pod čarou žertoval, že soused Argentiny a její dlouholetý fotbalový rival se do soutěže nekvalifikoval: „Chile není v albu.“
Argentina se v roce 2018 propadla do hospodářské krize a ještě se z ní zdaleka plně nevzpamatovala. Roční inflace od té doby zhruba v polovině případů přesahuje 50 %, což ještě zhoršuje tři roky trvající recesi. Téměř 40 % Argentinců dnes žije v chudobě, zatímco na začátku krize to byla asi čtvrtina. Podle Světové banky strávila Argentina v recesi více času než téměř kterýkoli jiný stát od 50. let 20. století. Přesto je dnešní růst cen stále daleko od posledního záchvatu hyperinflace v zemi v letech 1989 a 1990.
Měnová krize vedla k tomu, že peso ztratilo v roce 2018 polovinu své hodnoty vůči dolaru. MMF reagoval půjčkou rekordních 57 miliard dolarů vládě vedené tehdejším prezidentem Mauriciem Macrim, ale tato dohoda ekonomiku nestabilizovala. Fernandezovo zvolení v roce 2019 vyvolalo masivní výprodej státních dluhopisů, které jeho vláda později nesplatila. Bez přístupu k úvěrům po selhání Fernandez během pandemie tiskl peníze na financování hotovostních dávek a platových programů, což vytvořilo podmínky pro prudký nárůst inflace.
Samolepek, které jsou na mistrovství světa ve fotbale tradicí již několik desetiletí, je v Buenos Aires málo. V úterý odpoledne argentinský ministr obchodu svolal výrobce samolepek, italskou firmu Panini SpA, a místní svaz stánkařů, kteří samolepky prodávají, aby dosáhli kompromisu.Podle argentinského deníku La Nacion společnost Panini uvedla, že poptávka po samolepkách na letošní mistrovství světa ve fotbale vzrostla o 40 % ve srovnání s minulým turnajem a předčila tak vlastní očekávání i produkci. Svaz stánkařů tvrdí, že Panini nezajišťuje dostatečné dodávky.Zdroj: UnsplashVládní zásah – krok administrativy známé svými neortodoxními přístupy k problémům od inflace po export – také svědčí o místní fotbalové mánii. Fixace Argentinců na nálepky v posledních dnech vedla k tomu, že se o nich psalo v médiích ode zdi ke zdi, na sociálních sítích se objevily virální komentáře a na WhatsAppu se vedly nekonečné skupinové chaty, v nichž se vtipkovalo o nedostatku. Mnozí žertují, že otcové, kteří se zběsile honí se svými dětmi po městě, aby našli samolepky, se ve skutečnosti snaží naplnit svá vlastní samolepková alba, která s každým mistrovstvím světa vyžadují více samolepek. Propracovaná vizualizace dat, kterou tento týden zveřejnil deník La Nacion, odhaduje, že naplnění jednoho samolepkového alba vyjde v průměru na 133 500 pesos . Nedostatky ve stáncích, které prodávají balíčky za doporučenou cenu 150 pesos, tedy asi 1 dolar, jsou levnější než ty, které se prodávají na internetových stránkách elektronického obchodu MercadoLibre Inc, kde se kombinace 10 balíčků oceňují na 530 pesos za kus. Na vzestupu jsou také padělky, které si můžete vyrobit sami.Zdroj: PixabayI přes napětí berou někteří nedostatek s humorem. Jeden stánek zveřejnil na svých dveřích dopis v devíti jazycích, ve kterém si stěžoval, že „nejsou žádné nálepky na mistrovství světa“, ale v poznámce pod čarou žertoval, že soused Argentiny a její dlouholetý fotbalový rival se do soutěže nekvalifikoval: „Chile není v albu.“Chcete využít této příležitosti?Argentina se v roce 2018 propadla do hospodářské krize a ještě se z ní zdaleka plně nevzpamatovala. Roční inflace od té doby zhruba v polovině případů přesahuje 50 %, což ještě zhoršuje tři roky trvající recesi. Téměř 40 % Argentinců dnes žije v chudobě, zatímco na začátku krize to byla asi čtvrtina. Podle Světové banky strávila Argentina v recesi více času než téměř kterýkoli jiný stát od 50. let 20. století. Přesto je dnešní růst cen stále daleko od posledního záchvatu hyperinflace v zemi v letech 1989 a 1990.Měnová krize vedla k tomu, že peso ztratilo v roce 2018 polovinu své hodnoty vůči dolaru. MMF reagoval půjčkou rekordních 57 miliard dolarů vládě vedené tehdejším prezidentem Mauriciem Macrim, ale tato dohoda ekonomiku nestabilizovala. Fernandezovo zvolení v roce 2019 vyvolalo masivní výprodej státních dluhopisů, které jeho vláda později nesplatila. Bez přístupu k úvěrům po selhání Fernandez během pandemie tiskl peníze na financování hotovostních dávek a platových programů, což vytvořilo podmínky pro prudký nárůst inflace.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...