Očekávaní majitelé elektromobilů společnosti BYD Co. v Austrálii nedávno zjistili, že nedostanou slíbenou záruku, což vyvolalo rozhořčení a odpověď místního distributora v rozsahu 1 660 slov.
Spor mezi společností EV Direct, výhradním distributorem společnosti BYD v Austrálii, a budoucími kupci je komplikací pro největšího čínského výrobce elektromobilů a jeho snahu stát se globální značkou. Pro společnost podporovanou společností Berkshire Hathaway Inc., jejíž vozidla jsou mimo Čínu málo známá, to byl již tak vysoký úkol. Nespokojenost budoucích zákazníků v Austrálii podnítila vznik petice na webu Change.org, která získala přibližně 1 400 podpisů.
Zde je popis toho, co se stalo: EV Direct nabízel zákazníkům sedmiletou záruku na crossovery Atto 3 bez omezení počtu ujetých kilometrů, ale pak jednostranně změnil podmínky ještě před tím, než si zákazníci převzali vůz. Záruka byla zkrácena na šest let a 150 000 kilometrů, přičemž na některé komponenty se vztahuje kratší doba.
Společnost EV Direct se snažila zákazníky přesvědčit, že se záruka změnila k lepšímu, a uvedla, že bude poskytovat „nejlepší osmiletou záruku ve své třídě na nejcennější část výrobku BYD – lopatkovou baterii LFP“. Kupující v Hongkongu a na Novém Zélandu však stále dostanou plných šest let na celý vůz. Společnost EV Direct odkázala BYD na žádosti o další komentář.
Zdroj: Getty Images
Pohrávání si s drobným písmem zkomplikovalo obchod několika potenciálním kupcům, včetně PK Saxeny, který se v červenci objevil v článku pro Bloomberg Businessweek. Tehdy hovořil o tom, jak rád by usedl za volant vozu BYD. Nyní svou objednávku zrušil.
Jak společnost BYD rychle zjišťuje, jedna věc je naplánovat expanzi a druhá věc je tento plán realizovat – ať už se rozhodne jít na vlastní pěst, nebo si najme místního partnera. Automobilka má před sebou spoustu trhů, kde bude muset rozhodovat, protože se zaměřila na země od Německa po Thajsko.
Další mnohem menší čínské automobilky, včetně společností Nio Inc. a Xpeng Inc. se rovněž snaží proniknout do zahraničí. Mnohé z nich se na počátku zaměřily především na severní Evropu, přičemž oblíbeným počátečním trhem bylo Norsko.
Roztržka se zárukou není tak velká, aby se stala společnosti BYD v Austrálii osudnou, ale přesto je varovným příběhem. Poukazuje také na různá očekávání a kulturní problémy, které s sebou nese vstup na nové trhy. Doma jsou vozy BYD známé svými špičkovými technologiemi. Přeložit to nečínskému publiku nebude snadné, zejména pokud společnost, která distribuuje její vozidla, náhle přestane pokrývat problémy s infotainmentem tak dlouho, jak původně slibovala.
Dalším problémem je známost jména. Vezměme si například Atto 3. Tento model se v Číně prodává pod názvem Yuan a je tam nesmírně populární. Společnost Tesla Inc. necítila potřebu měnit názvy svých vozů na různých trzích. To, že se společnost BYD rozhodla, že to potřebuje, svědčí o nedostatečné znalosti názvu v zámoří.
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD je teprve na začátku budování své přítomnosti v zahraničí. Minulý týden společnost podepsala smlouvu o koupi pozemku v Thajsku, kde chce postavit svou první továrnu na elektromobily v jihovýchodní Asii, a to na základě partnerství s místním distributorem Rever Automotive. V srpnu vedle Japonska, Švédska a Izraele zdůraznila Kambodžu a Dánsko jako nejnovější země v rámci svého globálního úsilí.
Společnost BYD má sice ještě hodně co dokazovat, ale má zdroje na to, aby se prosadila i mimo Čínu. Čistý zisk za šest měsíců do června se oproti předchozímu roku ztrojnásobil, zatímco tržby vzrostly o téměř 70 %. Společnost dosáhla takového rozsahu, že její příjmy doma jsou dostatečně vysoké na to, aby podpořily velké ambice jinde.
Očekávaní majitelé elektromobilů společnosti BYD Co. v Austrálii nedávno zjistili, že nedostanou slíbenou záruku, což vyvolalo rozhořčení a odpověď místního distributora v rozsahu 1 660 slov.Spor mezi společností EV Direct, výhradním distributorem společnosti BYD v Austrálii, a budoucími kupci je komplikací pro největšího čínského výrobce elektromobilů a jeho snahu stát se globální značkou. Pro společnost podporovanou společností Berkshire Hathaway Inc., jejíž vozidla jsou mimo Čínu málo známá, to byl již tak vysoký úkol. Nespokojenost budoucích zákazníků v Austrálii podnítila vznik petice na webu Change.org, která získala přibližně 1 400 podpisů.Zde je popis toho, co se stalo: EV Direct nabízel zákazníkům sedmiletou záruku na crossovery Atto 3 bez omezení počtu ujetých kilometrů, ale pak jednostranně změnil podmínky ještě před tím, než si zákazníci převzali vůz. Záruka byla zkrácena na šest let a 150 000 kilometrů, přičemž na některé komponenty se vztahuje kratší doba.Společnost EV Direct se snažila zákazníky přesvědčit, že se záruka změnila k lepšímu, a uvedla, že bude poskytovat „nejlepší osmiletou záruku ve své třídě na nejcennější část výrobku BYD – lopatkovou baterii LFP“. Kupující v Hongkongu a na Novém Zélandu však stále dostanou plných šest let na celý vůz. Společnost EV Direct odkázala BYD na žádosti o další komentář.Zdroj: Getty ImagesPohrávání si s drobným písmem zkomplikovalo obchod několika potenciálním kupcům, včetně PK Saxeny, který se v červenci objevil v článku pro Bloomberg Businessweek. Tehdy hovořil o tom, jak rád by usedl za volant vozu BYD. Nyní svou objednávku zrušil.Jak společnost BYD rychle zjišťuje, jedna věc je naplánovat expanzi a druhá věc je tento plán realizovat – ať už se rozhodne jít na vlastní pěst, nebo si najme místního partnera. Automobilka má před sebou spoustu trhů, kde bude muset rozhodovat, protože se zaměřila na země od Německa po Thajsko.Chcete využít této příležitosti?Další mnohem menší čínské automobilky, včetně společností Nio Inc. a Xpeng Inc. se rovněž snaží proniknout do zahraničí. Mnohé z nich se na počátku zaměřily především na severní Evropu, přičemž oblíbeným počátečním trhem bylo Norsko.Roztržka se zárukou není tak velká, aby se stala společnosti BYD v Austrálii osudnou, ale přesto je varovným příběhem. Poukazuje také na různá očekávání a kulturní problémy, které s sebou nese vstup na nové trhy. Doma jsou vozy BYD známé svými špičkovými technologiemi. Přeložit to nečínskému publiku nebude snadné, zejména pokud společnost, která distribuuje její vozidla, náhle přestane pokrývat problémy s infotainmentem tak dlouho, jak původně slibovala.Dalším problémem je známost jména. Vezměme si například Atto 3. Tento model se v Číně prodává pod názvem Yuan a je tam nesmírně populární. Společnost Tesla Inc. necítila potřebu měnit názvy svých vozů na různých trzích. To, že se společnost BYD rozhodla, že to potřebuje, svědčí o nedostatečné znalosti názvu v zámoří.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost BYD je teprve na začátku budování své přítomnosti v zahraničí. Minulý týden společnost podepsala smlouvu o koupi pozemku v Thajsku, kde chce postavit svou první továrnu na elektromobily v jihovýchodní Asii, a to na základě partnerství s místním distributorem Rever Automotive. V srpnu vedle Japonska, Švédska a Izraele zdůraznila Kambodžu a Dánsko jako nejnovější země v rámci svého globálního úsilí.Společnost BYD má sice ještě hodně co dokazovat, ale má zdroje na to, aby se prosadila i mimo Čínu. Čistý zisk za šest měsíců do června se oproti předchozímu roku ztrojnásobil, zatímco tržby vzrostly o téměř 70 %. Společnost dosáhla takového rozsahu, že její příjmy doma jsou dostatečně vysoké na to, aby podpořily velké ambice jinde.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...