Ferrari NV představilo svůj dlouho očekávaný crossover Purosangue za 390 000 eur (9,5 milionů Kč), který výrobce superaut vtáhne do nové éry širšího zájmu.
Nejužitečnější model společnosti v její 75leté historii – se čtyřmi dveřmi, čtyřmi sedadly a kufrem o objemu 473 litrů – se v showroomech objeví příští rok. Přestože byl Purosangue během čtyř let vývoje značně přizpůsoben požadavkům Ferrari na závodní tratě, představuje odklon od nízko položených závodních strojů výrobce a vyvrací pochybnosti, že by někdy vyráběl univerzální vůz.
Ferrari si je jisté, že Purosangue odpovídá tomuto popisu, a nabízí překvapivou odpověď na jednu otázku: Je to tedy sportovně-užitkový vůz, nebo ne?
„Prosím, neříkejte mu SUV, protože jím není,“ řekl šéf představenstva Benedetto Vigna novinářům v severoitalském Maranellu. „Je to Ferrari.“
Zdroj: Ferrari.com
Vignův komentář naznačuje, že nejznámější světový výrobce výkonných vozů se stále vyrovnává se segmentem, který by podle některých puristů v oblasti sportovních vozů měl být pro značku zapovězen. Ačkoli crossovery a SUV bývají méně agilní, než na co jsou řidiči Ferrari zvyklí, Lamborghini Urus za téměř 225 000 eur a Bentley Bentayga za 206 800 eur byly přijaty dobře. Purosangue oba překonává ve zrychlení, když se na 100 km/h rozjede za 3,3 sekundy.
Zatímco Ferrari nabízí sportovní vozy 296 GTB a SF90 Stradale jako plug-in hybridy, Purosangue bude poháněn pouze spalovacím motorem. Vpředu uprostřed umístěný atmosférický dvanáctiválec o výkonu 715 koní a automatická převodovka dostanou vůz na maximální rychlost 310 kilometrů za hodinu.
„Dlouho jsme diskutovali o tom, jaký druh pohonné jednotky do Purosangue namontovat,“ řekl Enrico Galliera, marketingový a obchodní ředitel Ferrari. „Nakonec jsme se rozhodli pro plně spalovací, protože jsme nebyli ochotni dělat kompromisy a pochopili jsme, že to chtějí naši nejvěrnější zákazníci.“
Dát lidem něco jako SUV, aniž by to naštvalo idealisty, není jediným místem, po kterém Ferrari kráčí. Přechod na elektrický pohon bude nutný kvůli splnění emisních předpisů, ale výrobce bude muset také splnit očekávání vybrané klientely, která si připlatí za kus motoristické slávy.
Poté, co Vigna v loňském roce dodal něco přes 11 100 vozů, v červnu podrobně popsal strategii Ferrari v oblasti baterií, která zahrnuje první plně elektrický model zhruba za tři roky. V rámci investičního plánu v hodnotě 4,4 miliardy eur mají do roku 2026 tvořit 60 % portfolia Ferrari automobily pouze na baterie a plug-in hybridy.
Zdroj: Ferrari.com
Společnost je i nadále plně odhodlána zajistit, aby její vozy byly do konce desetiletí uhlíkově neutrální, uvedl na akci Galliera.
Předobjednávky na Purosangue – který má zcela nový podvozek s jednoplášťovou střechou z uhlíkových vláken, jež snižuje jeho těžiště – již pravděpodobně přesáhly více než 2 000 kusů. Ferrari tento týden pořádá čtyřdenní akci pro ty, kteří si o koupi zažádali.
V zájmu zachování exkluzivity Ferrari uvedlo, že dodávky Purosangue nepřekročí 20 % celkových prodejů automobilky během životního cyklu modelu.
Ferrari NV představilo svůj dlouho očekávaný crossover Purosangue za 390 000 eur , který výrobce superaut vtáhne do nové éry širšího zájmu.Nejužitečnější model společnosti v její 75leté historii – se čtyřmi dveřmi, čtyřmi sedadly a kufrem o objemu 473 litrů – se v showroomech objeví příští rok. Přestože byl Purosangue během čtyř let vývoje značně přizpůsoben požadavkům Ferrari na závodní tratě, představuje odklon od nízko položených závodních strojů výrobce a vyvrací pochybnosti, že by někdy vyráběl univerzální vůz.Ferrari si je jisté, že Purosangue odpovídá tomuto popisu, a nabízí překvapivou odpověď na jednu otázku: Je to tedy sportovně-užitkový vůz, nebo ne?„Prosím, neříkejte mu SUV, protože jím není,“ řekl šéf představenstva Benedetto Vigna novinářům v severoitalském Maranellu. „Je to Ferrari.“Zdroj: Ferrari.comVignův komentář naznačuje, že nejznámější světový výrobce výkonných vozů se stále vyrovnává se segmentem, který by podle některých puristů v oblasti sportovních vozů měl být pro značku zapovězen. Ačkoli crossovery a SUV bývají méně agilní, než na co jsou řidiči Ferrari zvyklí, Lamborghini Urus za téměř 225 000 eur a Bentley Bentayga za 206 800 eur byly přijaty dobře. Purosangue oba překonává ve zrychlení, když se na 100 km/h rozjede za 3,3 sekundy.Zatímco Ferrari nabízí sportovní vozy 296 GTB a SF90 Stradale jako plug-in hybridy, Purosangue bude poháněn pouze spalovacím motorem. Vpředu uprostřed umístěný atmosférický dvanáctiválec o výkonu 715 koní a automatická převodovka dostanou vůz na maximální rychlost 310 kilometrů za hodinu.Chcete využít této příležitosti?„Dlouho jsme diskutovali o tom, jaký druh pohonné jednotky do Purosangue namontovat,“ řekl Enrico Galliera, marketingový a obchodní ředitel Ferrari. „Nakonec jsme se rozhodli pro plně spalovací, protože jsme nebyli ochotni dělat kompromisy a pochopili jsme, že to chtějí naši nejvěrnější zákazníci.“Dát lidem něco jako SUV, aniž by to naštvalo idealisty, není jediným místem, po kterém Ferrari kráčí. Přechod na elektrický pohon bude nutný kvůli splnění emisních předpisů, ale výrobce bude muset také splnit očekávání vybrané klientely, která si připlatí za kus motoristické slávy.Poté, co Vigna v loňském roce dodal něco přes 11 100 vozů, v červnu podrobně popsal strategii Ferrari v oblasti baterií, která zahrnuje první plně elektrický model zhruba za tři roky. V rámci investičního plánu v hodnotě 4,4 miliardy eur mají do roku 2026 tvořit 60 % portfolia Ferrari automobily pouze na baterie a plug-in hybridy.Zdroj: Ferrari.comSpolečnost je i nadále plně odhodlána zajistit, aby její vozy byly do konce desetiletí uhlíkově neutrální, uvedl na akci Galliera.Předobjednávky na Purosangue – který má zcela nový podvozek s jednoplášťovou střechou z uhlíkových vláken, jež snižuje jeho těžiště – již pravděpodobně přesáhly více než 2 000 kusů. Ferrari tento týden pořádá čtyřdenní akci pro ty, kteří si o koupi zažádali.V zájmu zachování exkluzivity Ferrari uvedlo, že dodávky Purosangue nepřekročí 20 % celkových prodejů automobilky během životního cyklu modelu.