Přepravní a logistická společnost se sídlem v Tennessee oznámila předběžný zisk za první fiskální čtvrtletí, který výrazně překonal očekávání Wall Street. Stáhla také svůj celoroční výhled – vydaný před pouhými třemi měsíci – a uvedla, že „agresivně urychluje“ úsilí o snížení nákladů.
Varování společnosti FedEx není prvním varováním ve stále bouřlivějším odvětví dopravy.
Podle údajů Mezinárodní asociace letecké dopravy klesla nákladní letecká doprava v červenci o 9,7 % ve srovnání s předchozím rokem, což je pátý měsíc poklesu v meziročním srovnání v řadě.
Podle sdělení společnosti S&P Global Market Intelligence klesly také sazby námořní nákladní dopravy v důsledku zpomalení objemu světového obchodu, přičemž výzkumná skupina očekává slabší objem obchodu i v budoucnu.
Podobně chmurný obrázek vykreslila i Světová obchodní organizace(WTO), která ve své srpnové zprávě poukázala na „stagnující růst světového obchodu“.
Zdroj: Reuters
Měli by se investoři obávat? Výrazné zpomalení objemu globální nákladní dopravy má podle analytiků důsledky nejen pro FedEx, ale i pro širší akciový trh.
„Ekonomické hlásné trouby, jako je FedEx, jsou skvělé pro měření základního zdraví ekonomiky. Proto by se rozsah nedávného nesplnění očekávání – nejhoršího v porovnání s očekáváním za posledních 20 let – a následná reakce trhu neměly podceňovat,“ uvedl John Leiper, investiční ředitel společnosti Titan Asset Management, pro CNBC Pro.
Manažer hedgeového fondu David Neuhauser uvedl, že investoři by měli vnímat objem přepravy jako jeden z několika ukazatelů ekonomického zdraví. Zdůraznil však, že oznámení společnosti FedEx investorům „bliká červenými světly“.
„Je to určitě varovné znamení. Je to jeden z těch čajových lístků, které můžete při pohledu na globální ekonomiku brát. Ale nemyslím si, že je to něco, co by odráželo formující se trendy nebo že se formuje recese,“ řekl Neuhauser.
Brian Arcese, portfolio manažer společnosti Foord Asset Management, řekl pro CNBC Pro, že jakákoli slabost leteckých přeprav společnosti FedEx z Asie pravděpodobně naznačuje pokračující ekonomickou špatnou situaci v Číně.
„Naše základní prognóza počítá s hospodářským zpomalením, které je částečně způsobeno zrychlujícími se inflačními tlaky a rostoucími úrokovými sazbami, které ovlivňují diskreční výdaje spotřebitelů, respektive podnikové investice,“ dodal Arcese. „Obojí má za následek menší objem zásilek zboží, což má dopad jak na společnost FedEx, tak na její kolegy v oblasti dopravy a logistiky.“
Zdroj: Unsplash
„Ačkoli objemy nákladní dopravy mohou být předstihovým ukazatelem oslabení ekonomiky (a v tomto případě jím pravděpodobně částečně jsou), je příliš brzy na to, aby bylo možné předpovědět rozsah případného poklesu,“ uvedl. „To ukáže až čas a další údaje.“
Jinde se však objevily náznaky, že by ekonomika mohla směřovat k dalším problémům.
Arcese i Neuhauser poukázali na varování před ziskem spotřebitelských firem, jako jsou Electrolux a Thule, a průmyslových společností, jako jsou General Electric a Nucor, která „odrážejí prohlubující se a trvalý klesající trend“.
Co stojí za negativním postojem trhu Ačkoli FedEx není jedinou společností, která upozorňuje na budoucí problémy, prudká reakce trhu, která doprovázela její výsledky, poukázala na současnou křehkost trhu.
Ekonom CIMB Song Seng Wun uvedl, že prudký výprodej podtrhuje míru úzkosti a strachu na dnešních nestabilních trzích.
„Investoři si nejsou zcela jisti, jakým směrem se bude ubírat světová ekonomika, inflace a růst. V některých dnech jsou optimističtí, ale jsou i dny, kdy je strach mnohem větší, a v tomto případě umocněný oznámením společnosti FedEx,“ řekl.
Zdroj: Reuters
Několik pozorovatelů trhu přisuzuje neklid na trhu také nejistotě ohledně současného a budoucího směřování měnové politiky amerického Federálního rezervního systému.
Selena Lingová, vedoucí výzkumu a strategie v oblasti treasury v singapurské bance OCBC, uvedla: „Čím více jsou hlavní centrální banky posedlé bojem proti inflačním tlakům a opětovným ukotvením inflačních očekávání tváří v tvář změkčující se podnikatelské a spotřebitelské důvěře, tím nejistější je výhled růstu do konce roku 2022 a do roku 2023.“
Přepravní a logistická společnost se sídlem v Tennessee oznámila předběžný zisk za první fiskální čtvrtletí, který výrazně překonal očekávání Wall Street. Stáhla také svůj celoroční výhled – vydaný před pouhými třemi měsíci – a uvedla, že „agresivně urychluje“ úsilí o snížení nákladů.Varování společnosti FedEx není prvním varováním ve stále bouřlivějším odvětví dopravy.Podle údajů Mezinárodní asociace letecké dopravy klesla nákladní letecká doprava v červenci o 9,7 % ve srovnání s předchozím rokem, což je pátý měsíc poklesu v meziročním srovnání v řadě.Podle sdělení společnosti S&P Global Market Intelligence klesly také sazby námořní nákladní dopravy v důsledku zpomalení objemu světového obchodu, přičemž výzkumná skupina očekává slabší objem obchodu i v budoucnu.Podobně chmurný obrázek vykreslila i Světová obchodní organizace , která ve své srpnové zprávě poukázala na „stagnující růst světového obchodu“.Zdroj: ReutersMěli by se investoři obávat?Výrazné zpomalení objemu globální nákladní dopravy má podle analytiků důsledky nejen pro FedEx, ale i pro širší akciový trh.Chcete využít této příležitosti?„Ekonomické hlásné trouby, jako je FedEx, jsou skvělé pro měření základního zdraví ekonomiky. Proto by se rozsah nedávného nesplnění očekávání – nejhoršího v porovnání s očekáváním za posledních 20 let – a následná reakce trhu neměly podceňovat,“ uvedl John Leiper, investiční ředitel společnosti Titan Asset Management, pro CNBC Pro.Manažer hedgeového fondu David Neuhauser uvedl, že investoři by měli vnímat objem přepravy jako jeden z několika ukazatelů ekonomického zdraví. Zdůraznil však, že oznámení společnosti FedEx investorům „bliká červenými světly“.„Je to určitě varovné znamení. Je to jeden z těch čajových lístků, které můžete při pohledu na globální ekonomiku brát. Ale nemyslím si, že je to něco, co by odráželo formující se trendy nebo že se formuje recese,“ řekl Neuhauser.Brian Arcese, portfolio manažer společnosti Foord Asset Management, řekl pro CNBC Pro, že jakákoli slabost leteckých přeprav společnosti FedEx z Asie pravděpodobně naznačuje pokračující ekonomickou špatnou situaci v Číně.„Naše základní prognóza počítá s hospodářským zpomalením, které je částečně způsobeno zrychlujícími se inflačními tlaky a rostoucími úrokovými sazbami, které ovlivňují diskreční výdaje spotřebitelů, respektive podnikové investice,“ dodal Arcese. „Obojí má za následek menší objem zásilek zboží, což má dopad jak na společnost FedEx, tak na její kolegy v oblasti dopravy a logistiky.“Zdroj: Unsplash„Ačkoli objemy nákladní dopravy mohou být předstihovým ukazatelem oslabení ekonomiky , je příliš brzy na to, aby bylo možné předpovědět rozsah případného poklesu,“ uvedl. „To ukáže až čas a další údaje.“Jinde se však objevily náznaky, že by ekonomika mohla směřovat k dalším problémům.Arcese i Neuhauser poukázali na varování před ziskem spotřebitelských firem, jako jsou Electrolux a Thule, a průmyslových společností, jako jsou General Electric a Nucor, která „odrážejí prohlubující se a trvalý klesající trend“.Co stojí za negativním postojem trhuAčkoli FedEx není jedinou společností, která upozorňuje na budoucí problémy, prudká reakce trhu, která doprovázela její výsledky, poukázala na současnou křehkost trhu.Ekonom CIMB Song Seng Wun uvedl, že prudký výprodej podtrhuje míru úzkosti a strachu na dnešních nestabilních trzích.„Investoři si nejsou zcela jisti, jakým směrem se bude ubírat světová ekonomika, inflace a růst. V některých dnech jsou optimističtí, ale jsou i dny, kdy je strach mnohem větší, a v tomto případě umocněný oznámením společnosti FedEx,“ řekl.Zdroj: ReutersNěkolik pozorovatelů trhu přisuzuje neklid na trhu také nejistotě ohledně současného a budoucího směřování měnové politiky amerického Federálního rezervního systému.Selena Lingová, vedoucí výzkumu a strategie v oblasti treasury v singapurské bance OCBC, uvedla: „Čím více jsou hlavní centrální banky posedlé bojem proti inflačním tlakům a opětovným ukotvením inflačních očekávání tváří v tvář změkčující se podnikatelské a spotřebitelské důvěře, tím nejistější je výhled růstu do konce roku 2022 a do roku 2023.“
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...