Na vašich slovech záleží. Na vašem chování záleží. Záleží na našich pacientech a našich týmech. Před vstupem se pomalu a zhluboka nadechněte a ujistěte se, že je vaše energie pod kontrolou.“
Indiana University Health, největší poskytovatel zdravotní péče ve svém státě, patří mezi řadu zaměstnavatelů, kteří si uvědomují, že pohoda, produktivita a stabilita jejich týmů závisí nejen na tom, jak vedoucí týmů vedou, ale i na tom, jak se zákazníci, v tomto případě pacienti, chovají k zaměstnancům. Jak zjistila společnost Pew Research, většina pracovníků, kteří v roce 2021 podali výpověď, tak učinila kvůli faktorům, jako je pocit nerespektování v práci, nízký plat a nedostatek příležitostí. Mezi zdravotnickými pracovníky, které v prostředí po zavedení COVID nelze snadno nahradit, se šíří syndrom vyhoření, a jak si správně uvědomují vedoucí pracovníci Indiana University Health, nemohou si dovolit ztratit dobré členy týmu, které mají. Odvracejí se od zastaralých tropů a docházejí k závěru, že zákazník, respektive pacient, nemá vždy pravdu.
„BUĎTE PROSÍM LASKAVÍ“
Dokonce i zaměstnavatelé, kteří podnikli kroky k tomu, aby zajistili zaměstnancům konkurenceschopné mzdy a přístup k příležitostem k postupu, podnikají kroky k tomu, aby kolem svých týmů postavili ochrannou zeď – zeď, která přesahuje bezpečnostní systémy a vztahuje se na jejich bezpečnost, pohodu a ochranu před diskriminací a obtěžováním. Asociace pohostinství Rhode Island dokonce distribuuje pro své členy sadu nástrojů „Buďte laskaví, prosím“, doplněnou nápisem: „Prosíme vás, abyste byli k našim zaměstnancům laskaví a trpěliví. Potýkáme se s nedostatkem zaměstnanců a narušením dodavatelského řetězce“.
Skutečnost, že podobné akce jsou na mnoha pracovištích nezbytné, nemusí být v naší zkratkovité a vystresované době překvapivá, ale ukazuje také na něco většího a pozitivnějšího – že zaměstnavatelé jsou konečně připraveni přijmout koncept důstojnosti na pracovišti komplexněji. Odbory již dlouho hovoří o „důstojnosti“ při vyjednávání o benefitech a platech a tento koncept se mimoděk objevuje v hodnotových prohlášeních organizací. Důstojnost na pracovišti vystoupila ze stínu s větší silou a záměrem po vypuknutí pandemie a rozšířila se o větší odpovědnost organizací za zajištění pracoviště, které podporuje bezpečnost, pohodu, důvěru, sounáležitost a duševní zdraví pracovníků.
BUDOVÁNÍ ZÁKLADŮ DŮSTOJNOSTI

Jak již bylo řečeno, o důstojnosti na pracovišti se málo mluví a málo se jí věnuje a vedoucí pracovníci k ní mají jen málo pokynů.
Pro různé otázky důstojnosti na pracovišti jsou důležité různé hlasy. A pokud jde o zákazníky, znamená to, že otázky důvěry, bezpečnosti a dalších předpokladů důstojnosti je třeba oživit na pracovištích v každém odvětví a všichni zaměstnavatelé musí vyslyšet hlasy svých pracovníků, zejména těch nejzranitelnějších. To se nestane náhodou.
Nejde jen o hnutí za dobrý pocit. Pracovníci, kteří „toho mají dost“, houfně odcházejí, a to způsobuje, že mnoho zaměstnavatelů není schopno hledat nové příležitosti nebo dokonce držet krok se současnou poptávkou. Nedostatečný počet zaměstnanců může přinést problémy včetně ztráty zákazníků, rizik na pracovišti, poklesu morálky a zvýšeného tlaku mezi zbývajícími zaměstnanci. Nemluvě o tom, že pro členy týmu na jakémkoli pracovišti je důležité vědět, že jim zaměstnavatel v prostředí rozdělení a zvýšených emocí kryje záda. Možná jste viděli video, na kterém manažer společnosti PetSmart zastavil zákazníka, který byl proti LGBTQ+ a obtěžoval zaměstnance kvůli vlajce Pride v obchodě. Důvodem, proč se videa, jako je toto, stávají virálními, je to, že zaměstnanci na podobné okamžiky – na to, aby se jich jejich vedoucí postavili – dlouho čekali; a často se jich nedočkali.
Vytváření organizace zaměřené na důstojnost získává další nuance, pokud zaměstnáváte členy týmu, kteří pracují s veřejností – to znamená zástupce zákaznických služeb, zdravotnické pracovníky, zaměstnance restaurací, pracovníky maloobchodu a mnoho dalších. V dnešním prostředí mají zaměstnavatelé zvýšenou odpovědnost za ochranu zaměstnanců – lidských bytostí s přirozenou hodnotou a hodnotou – před porušováním jejich důstojnosti a za lepší podporu svých pracovníků, když k němu dojde.
To může znamenat:

- Vyvěšování cedulí nebo upozornění na webových stránkách a sociálních sítích, které nabádají zaměstnance k trpělivému, ohleduplnému a důstojnému chování. Například restaurace Buckeye Roadhouse má na svých webových stránkách nápis: „Gastro průmysl se potýká s nedostatkem pracovníků, proto vás prosíme, buďte laskaví. Možná si všimnete, že na jídelním lístku je o pár položek méně, na baru je o pár stoliček méně nebo vám koktejl může trvat o pár minut déle. Buďte prosím trpěliví.“
- Zásah v okamžiku, kdy zákazníci, hosté nebo jiné třetí strany vybočí z řady.
- Následná jasná podpora dotčených zaměstnanců a odpovědnost, pokud jde o třetí strany
(včetně dodavatelů) , když chování zákazníků překračuje meze. - Nabídka podpůrných benefitů a asistenčních služeb pro zaměstnance
- Otevřená diskuse se zaměstnanci o těchto záležitostech
(například jak je řešit, vznášet obavy u vedoucích pracovníků, učit se od nich atd.) - Chtít po jakémkoli členu týmu, aby se smířil se špatným chováním, v dnešním prostředí prostě nefunguje na lidské ani praktické úrovni.
I když bychom všichni měli ctít důstojnost pracovníků na jiných pracovištích, než je to naše, mnohdy to neděláme. Pracovníci se rozhodují, že takové chování nebudou akceptovat – a neměli by to dělat ani jejich zaměstnavatelé nebo komunity, kterým slouží.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky