čtvrtletí, kdy tržby meziročně vzrostly o 83 % a marže FCF dosáhla 12 %.
Společnost Snowflake (NYSE:SNOW) zůstává jednou z nejdiskutovanějších akcií na trhu vzhledem k jedinečné kombinaci více než 80% meziročního růstu tržeb a jedné z nejvyšších valuací na úrovni 25x budoucích tržeb.
Není divu, že společnost vykázala další silnou zprávu za 2. čtvrtletí s meziročním růstem tržeb ve výši 83 %, což je výrazně nad očekáváním 75 % meziročního růstu. Zatímco provozní marže mimo GAAP zůstává na úrovni 4 %, silná hrubá marže ve výši 75 % dává společnosti dostatečnou podporu pro rozšíření provozní marže a marže FCF v dlouhodobém horizontu.
Zatímco od oznámení výsledků na konci srpna akcie vzrostly o zhruba 10 %, od začátku roku SNOW stále klesá o zhruba 50 %. Kombinace obav z recese, rostoucích úrokových sazeb a vysokého ocenění způsobila velkou volatilitu akcií, protože investoři se snaží zjistit vhodnou úroveň ocenění.
Není překvapením, že růst tržeb společnosti se v následujících čtvrtletích vzhledem k zákonu velkých čísel zpomalí, neboť je náročné, aby společnost dosáhla úrovně 2 miliard dolarů za běžné období a její růst byl na současné úrovni více než 80 %. Společnost SNOW však zaznamenala značnou přitažlivost v rámci podnikových zákazníků a vzhledem k tomu, že udržení čistých příjmů v dolarech zůstává nad úrovní 170 %, přetrvávají silné základní trendy poptávky ze strany stávající zákaznické základny.
Zdroj: Getty Images
Ano, ocenění zůstává drahé na úrovni 25násobku budoucích tržeb, ale kombinace růstu tržeb, který pravděpodobně zůstane v příštích dvou letech nad 50 %, a pokračujícího růstu provozních/finančních marží nemá obdoby. Dlouhodobí investoři by se měli i nadále zaměřit na nákup akcií během poklesu, a přestože akcie pravděpodobně zůstanou v nadcházejících čtvrtletích volatilní, věřím, že je zde ještě hodně dlouhodobé alfy, kterou je třeba zachytit.
Ve druhém čtvrtletí společnost vykázala meziroční růst tržeb o 83 % na 497 milionů USD, což bylo o 30 milionů USD více, než konsenzuální očekávání růstu kolem 75 %. Kromě toho zbývající závazky z plnění dosáhly 2,7 miliardy dolarů, což představuje 78% meziroční růst.
Není žádným překvapením, že bychom měli začít pozorovat zpomalení růstu tržeb společnosti vzhledem k tomu, že v současné době jsou na úrovni 2 miliard USD a meziročně právě vzrostly o 83 %. Jak se dotknu pokynů později, toto zpomalení, zejména vzhledem k pokračujícím makroproblémům, je přirozeným jevem pro společnosti, které působí na této úrovni rozsahu.
S přirozeným zpomalením růstu tržeb se investoři začnou více zaměřovat na ukazatele ziskovosti. Během 2. čtvrtletí zůstal hrubý zisk mimo GAAP velmi zdravý na úrovni 75 %, a přestože provozní marže mimo GAAP v současné době činí pouze 4 %, zbývá ještě dlouhá cesta expanze.
Vzhledem k provoznímu modelu společnosti založenému na softwaru a spotřebě budou hrubé marže i nadále velmi silné a poskytnou dostatečnou podporu pro to, aby se provozní marže časem zvýšily. Stejně jako u mnoha jiných rychle rostoucích softwarových společností je vysoký růst tržeb často doprovázen velmi vysokými provozními náklady. Nicméně s tím, jak bude společnost Snowflake pokračovat v rozšiřování, bude schopna lépe využívat svou základnu provozních nákladů, což napomůže růstu marží.
Pozitivní je, že upravená marže FCF dosáhla ve čtvrtletí 12 %, což je třeba vnímat pozitivně. Přestože marže FCF má pravděpodobně prostor pro zlepšení v následujících čtvrtletích a letech, je kladná marže v současném prostředí úspěchem.
Jedním z největších motorů růstu byla schopnost společnosti dále pronikat mezi velké podnikové zákazníky. Například během 2. čtvrtletí činil celkový nárůst zákazníků 36 % meziročně na 6 808. Zákazníci s tržbami z produktů ve výši > 1 milion USD však meziročně vzrostli o 112 %, což dokazuje schopnost společnosti zvyšovat rozsah v rámci stávajících zákazníků.
Obvykle platí, že čím více zákazník utratí za softwarové řešení, tím menší je pravděpodobnost, že odejde. Jinými slovy, díky škálování podnikových firem může být úbytek příjmů v průběhu času nižší, což zajišťuje větší viditelnost a přilnavost k růstu.
Navíc udržení čistých příjmů v dolarech dosáhlo během čtvrtletí 171 %, což dále ukazuje schopnost společnosti zvyšovat podíl peněženky v rámci stávajících zákazníků. Tato metrika se v posledních čtyřech čtvrtletích pohybuje nad úrovní 170 %, což znamená, že i při využití pouze stávající zákaznické základny by růst tržeb společnosti zůstal nad 70 %.
Pro třetí čtvrtletí společnost očekává tržby z produktů ve výši 500-505 milionů USD, což představuje meziroční růst o 60-62 %. Ano, to odráží slušné zpomalení oproti 83% meziročnímu růstu vykázanému ve 2. čtvrtletí, nicméně jak jsem uvedl výše, společnost v současné době operuje na úrovni 2 miliard USD. Je přirozené, že s rostoucími společnostmi se růst zpomaluje, což je dáno zákonem velkých čísel. Snowflake obvykle překonává své výhledy a podobný výsledek bych očekával i během 3. čtvrtletí.
Pro celý rok společnost očekává tržby z prodeje produktů ve výši 1 905-1 915 milionů USD, což představuje růst o 67-68 % a naznačuje mírné zpomalení ve 4. čtvrtletí. V kombinaci s mými úvahami výše se ukazuje, že pokračující makroekonomické problémy trochu zatěžují růst, i když dlouhodobé trendy zůstávají zdravé. Výhled na celý rok rovněž zahrnuje provozní marži ve výši 2 % a upravenou marži FCF ve výši 17 %.
Na dotaz ohledně rámce výhledů vedení společnosti uvedlo, že zůstává ve svých výhledech obezřetné.
čtvrtletí, kdy tržby meziročně vzrostly o 83 % a marže FCF dosáhla 12 %.Společnost Snowflake zůstává jednou z nejdiskutovanějších akcií na trhu vzhledem k jedinečné kombinaci více než 80% meziročního růstu tržeb a jedné z nejvyšších valuací na úrovni 25x budoucích tržeb.Není divu, že společnost vykázala další silnou zprávu za 2. čtvrtletí s meziročním růstem tržeb ve výši 83 %, což je výrazně nad očekáváním 75 % meziročního růstu. Zatímco provozní marže mimo GAAP zůstává na úrovni 4 %, silná hrubá marže ve výši 75 % dává společnosti dostatečnou podporu pro rozšíření provozní marže a marže FCF v dlouhodobém horizontu.Zatímco od oznámení výsledků na konci srpna akcie vzrostly o zhruba 10 %, od začátku roku SNOW stále klesá o zhruba 50 %. Kombinace obav z recese, rostoucích úrokových sazeb a vysokého ocenění způsobila velkou volatilitu akcií, protože investoři se snaží zjistit vhodnou úroveň ocenění.Není překvapením, že růst tržeb společnosti se v následujících čtvrtletích vzhledem k zákonu velkých čísel zpomalí, neboť je náročné, aby společnost dosáhla úrovně 2 miliard dolarů za běžné období a její růst byl na současné úrovni více než 80 %. Společnost SNOW však zaznamenala značnou přitažlivost v rámci podnikových zákazníků a vzhledem k tomu, že udržení čistých příjmů v dolarech zůstává nad úrovní 170 %, přetrvávají silné základní trendy poptávky ze strany stávající zákaznické základny.Zdroj: Getty ImagesAno, ocenění zůstává drahé na úrovni 25násobku budoucích tržeb, ale kombinace růstu tržeb, který pravděpodobně zůstane v příštích dvou letech nad 50 %, a pokračujícího růstu provozních/finančních marží nemá obdoby. Dlouhodobí investoři by se měli i nadále zaměřit na nákup akcií během poklesu, a přestože akcie pravděpodobně zůstanou v nadcházejících čtvrtletích volatilní, věřím, že je zde ještě hodně dlouhodobé alfy, kterou je třeba zachytit.Chcete využít této příležitosti?Ve druhém čtvrtletí společnost vykázala meziroční růst tržeb o 83 % na 497 milionů USD, což bylo o 30 milionů USD více, než konsenzuální očekávání růstu kolem 75 %. Kromě toho zbývající závazky z plnění dosáhly 2,7 miliardy dolarů, což představuje 78% meziroční růst.Není žádným překvapením, že bychom měli začít pozorovat zpomalení růstu tržeb společnosti vzhledem k tomu, že v současné době jsou na úrovni 2 miliard USD a meziročně právě vzrostly o 83 %. Jak se dotknu pokynů později, toto zpomalení, zejména vzhledem k pokračujícím makroproblémům, je přirozeným jevem pro společnosti, které působí na této úrovni rozsahu.S přirozeným zpomalením růstu tržeb se investoři začnou více zaměřovat na ukazatele ziskovosti. Během 2. čtvrtletí zůstal hrubý zisk mimo GAAP velmi zdravý na úrovni 75 %, a přestože provozní marže mimo GAAP v současné době činí pouze 4 %, zbývá ještě dlouhá cesta expanze.Vzhledem k provoznímu modelu společnosti založenému na softwaru a spotřebě budou hrubé marže i nadále velmi silné a poskytnou dostatečnou podporu pro to, aby se provozní marže časem zvýšily. Stejně jako u mnoha jiných rychle rostoucích softwarových společností je vysoký růst tržeb často doprovázen velmi vysokými provozními náklady. Nicméně s tím, jak bude společnost Snowflake pokračovat v rozšiřování, bude schopna lépe využívat svou základnu provozních nákladů, což napomůže růstu marží.Pozitivní je, že upravená marže FCF dosáhla ve čtvrtletí 12 %, což je třeba vnímat pozitivně. Přestože marže FCF má pravděpodobně prostor pro zlepšení v následujících čtvrtletích a letech, je kladná marže v současném prostředí úspěchem.Jedním z největších motorů růstu byla schopnost společnosti dále pronikat mezi velké podnikové zákazníky. Například během 2. čtvrtletí činil celkový nárůst zákazníků 36 % meziročně na 6 808. Zákazníci s tržbami z produktů ve výši > 1 milion USD však meziročně vzrostli o 112 %, což dokazuje schopnost společnosti zvyšovat rozsah v rámci stávajících zákazníků.Obvykle platí, že čím více zákazník utratí za softwarové řešení, tím menší je pravděpodobnost, že odejde. Jinými slovy, díky škálování podnikových firem může být úbytek příjmů v průběhu času nižší, což zajišťuje větší viditelnost a přilnavost k růstu.Navíc udržení čistých příjmů v dolarech dosáhlo během čtvrtletí 171 %, což dále ukazuje schopnost společnosti zvyšovat podíl peněženky v rámci stávajících zákazníků. Tato metrika se v posledních čtyřech čtvrtletích pohybuje nad úrovní 170 %, což znamená, že i při využití pouze stávající zákaznické základny by růst tržeb společnosti zůstal nad 70 %.Pro třetí čtvrtletí společnost očekává tržby z produktů ve výši 500-505 milionů USD, což představuje meziroční růst o 60-62 %. Ano, to odráží slušné zpomalení oproti 83% meziročnímu růstu vykázanému ve 2. čtvrtletí, nicméně jak jsem uvedl výše, společnost v současné době operuje na úrovni 2 miliard USD. Je přirozené, že s rostoucími společnostmi se růst zpomaluje, což je dáno zákonem velkých čísel. Snowflake obvykle překonává své výhledy a podobný výsledek bych očekával i během 3. čtvrtletí.Pro celý rok společnost očekává tržby z prodeje produktů ve výši 1 905-1 915 milionů USD, což představuje růst o 67-68 % a naznačuje mírné zpomalení ve 4. čtvrtletí. V kombinaci s mými úvahami výše se ukazuje, že pokračující makroekonomické problémy trochu zatěžují růst, i když dlouhodobé trendy zůstávají zdravé. Výhled na celý rok rovněž zahrnuje provozní marži ve výši 2 % a upravenou marži FCF ve výši 17 %.Na dotaz ohledně rámce výhledů vedení společnosti uvedlo, že zůstává ve svých výhledech obezřetné.