Venezuelská umělkyně přináší novou hodnotu vyřazeným bankovkám
Venezuelská umělkyně a studentka medicíny Elianni Di Gregoriová používá staré bankovky bolívarů jako plátno pro své obrazy a snaží se jim dát novou hodnotu poté, co byly v důsledku hyperinflace a postupných revizí vyřazeny.
Čtyřiadvacetiletá Di Gregoriová se rozhodla malovat na bankovky bolívaru vyhozené do koše, aby měně vrátila část její bývalé slávy.
Tři měnové revize od roku 2008 vyškrtly z měny až 14 nul a vytlačily z oběhu obrovské množství bankovek. Poslední revize proběhla v říjnu, kdy venezuelská centrální banka vymazala z bolívaru šest nul.
„Viděla jsem, jak vyhazují neuvěřitelné množství papírových peněz do koše, což mě velmi zasáhlo, a proto jsem se rozhodla je znovu využít k jinému účelu a začala jsem na ně malovat,“ uvedla Di Gregoriová, která bankovky používá jako své hlavní plátno od roku 2017.
Na jednom ze svých obrazů umělkyně použila růžovou bankovku v hodnotě 20 bolívarů k reprodukci obrazu La Fornarina, který zobrazuje polonahou ženu v jednom z nejvýznamnějších děl renesančního umělce Rafaela.
Replika obrazu bude letos v prosinci vystavena na virtuální výstavě v New Yorku poté, co ji Di Gregoriová přihlásila do soutěže, kde byla vybrána spolu s dalšími devíti díly.
„Překvapila jsem sama sebe, když se mi to podařilo udělat na něčem tak malém,“ řekla a dodala, že italský Rafael je jedním z jejích oblíbených umělců díky své mimořádné preciznosti.
Obrazy umožňují lidem vnímat bankovky pozitivněji, namísto negativ ekonomické krize, která zničila jejich hodnotu a vedla k faktické dolarizaci, uvedla.
„Je to můj způsob, jak budovat Venezuelu, kterou chci v budoucnu, a navrátit hodnotu bankovkám, které už nejsou k ničemu,“ řekla Di Gregoriová, která plánuje malovat i na bankovky jiných zemí.
Čtyřiadvacetiletá Di Gregoriová se rozhodla malovat na bankovky bolívaru vyhozené do koše, aby měně vrátila část její bývalé slávy.Tři měnové revize od roku 2008 vyškrtly z měny až 14 nul a vytlačily z oběhu obrovské množství bankovek. Poslední revize proběhla v říjnu, kdy venezuelská centrální banka vymazala z bolívaru šest nul.„Viděla jsem, jak vyhazují neuvěřitelné množství papírových peněz do koše, což mě velmi zasáhlo, a proto jsem se rozhodla je znovu využít k jinému účelu a začala jsem na ně malovat,“ uvedla Di Gregoriová, která bankovky používá jako své hlavní plátno od roku 2017.Na jednom ze svých obrazů umělkyně použila růžovou bankovku v hodnotě 20 bolívarů k reprodukci obrazu La Fornarina, který zobrazuje polonahou ženu v jednom z nejvýznamnějších děl renesančního umělce Rafaela.Replika obrazu bude letos v prosinci vystavena na virtuální výstavě v New Yorku poté, co ji Di Gregoriová přihlásila do soutěže, kde byla vybrána spolu s dalšími devíti díly.„Překvapila jsem sama sebe, když se mi to podařilo udělat na něčem tak malém,“ řekla a dodala, že italský Rafael je jedním z jejích oblíbených umělců díky své mimořádné preciznosti.Chcete využít této příležitosti?Obrazy umožňují lidem vnímat bankovky pozitivněji, namísto negativ ekonomické krize, která zničila jejich hodnotu a vedla k faktické dolarizaci, uvedla.„Je to můj způsob, jak budovat Venezuelu, kterou chci v budoucnu, a navrátit hodnotu bankovkám, které už nejsou k ničemu,“ řekla Di Gregoriová, která plánuje malovat i na bankovky jiných zemí.