Pokud jste v posledních několika měsících sledovali trendy v oblasti náboru zaměstnanců, zaznamenali jste dramatickou změnu tónu, jak se začínající firmy a velké technologické společnosti připravují na možnou recesi. Propouštění, zrušené nabídky a ubývající nabídky práce změnily situaci zejména v oblasti technologií a startupů. Je to ostrý kontrast k boomu náboru zaměstnanců a trhu s kandidáty, který jsme zaznamenali na začátku roku 2022. Celkově se míra nezaměstnanosti v srpnu zvýšila, ale to není žádné překvapení, protože firmy a investoři se začínají připravovat na hrozící recesi.
Pokud jste uchazeči o zaměstnání (zejména pokud máte zájem o práci ve startupu v oblasti technologií), mohou vám vyhlídky připadat chmurné. Stále však existuje důvod k naději a spousta potenciálu. Navigace při úspěšném hledání práce v technologickém startupu v této době spočívá v posouzení fáze společnosti, pochopení, jak vést hledání pomocí vlastního jedinečného příběhu, a v hledání pomoci u své sítě.
POROZUMĚNÍ FÁZÍM
Zdroj: Unsplash
Je snadné slyšet zprávy o rozsáhlém propouštění a předpokládat, že jde o potíže specifické pro dané odvětví, které určitě jednou zasáhnou všechny hráče. Přestože nelze zabránit recesi v celém odvětví, je důležité sledovat trendy a dostupné údaje, abyste skutečně pochopili, co se děje.
Zatímco investice rizikového kapitálu jako celek zpomalily, podniky v počáteční fázi stále vykazují trvalý růst. Financování v seed-etapě se ve skutečnosti zvýšilo o 11 % oproti průměrné měsíční míře investic zaznamenané v roce 2021, a to navzdory 22% poklesu v rámci celého financování.
Vstup do seed-stage startupu představuje vlastní soubor rizik, ale tyto trendy ukazují, že z finančního hlediska je v tuto chvíli skutečně bezpečnější sázkou identifikovat technologický startup v seed-stage než některou z velkých technologických společností. Vstupem do prvního patra startupu lze také hodně získat. Dopad, mobilita pozice a možnost vyzkoušet něco nového jsou jen některé z výhod.
NAJDĚTE SI SVÉ JAK A PROČ
Zaměstnavatelé se rádi seznamují s potenciálními zaměstnanci a chtějí slyšet jejich příběhy. Nábor se posouvá a zahrnuje osobní přístup, který se zaměřuje na přenositelné dovednosti, nejen na zkušenosti uvedené v životopise uchazeče. Je to pro vás příležitost prodat své dovednosti, vášeň a způsob myšlení a zároveň ukázat svou vlastní jedinečnou kariérní cestu v porovnání s ostatními uchazeči.
Vyzdvihněte své soft skills a opřete se o způsoby, jakými jsou použitelné na pozici, o kterou se ucházíte. Kariérní dráhy jsou málokdy lineární, takže pamatujte, že mobilita pozic nemusí být jen jedna za druhou. Místo abyste se spoléhali na svůj životopis a ukázali, proč se na danou pozici hodíte, aktivně uvádějte prvky své kariérní cesty, díky nimž máte pro danou pozici jedinečnou kvalifikaci. Zvítězí uchazeči, kteří dokážou propojit jednotlivé body a jasně vysvětlit, jak se jejich dovednosti shodují s dovednostmi požadovanými pro volnou pozici. Uchazeči, kteří se snaží o to, aby se jim dařilo, si neukradnou přehlídku, ale ti, kteří mají prokazatelnou hodnotu (v nejrůznějších podobách).
DOPORUČENÍ JSOU NOVÝM ZPŮSOBEM, JAK VYNIKNOUT
Zdroj: Unsplash
Až 70 % volných pozic není nikdy zveřejněno a jsou obsazovány prostřednictvím sítí. Je to krutá realita, ale opakovaně prokázaná. V nejisté době je o to důležitější hledat alternativní cesty, které vám pomohou prosadit se jako první při posuzování vaší žádosti.
Networking má v dnešní době mnoho různých podob, takže aktivujte své kontakty jakýmkoli způsobem, který vám připadá nejautentičtější. Buďte upřímní v tom, co hledáte, jaké jsou vaše požadavky, a ať je to jakkoli nepříjemné, řekněte svá platová očekávání. Je pravděpodobné, že ve vaší síti je někdo, jehož pracoviště buď přijímá zaměstnance, nebo zná někoho, kdo zaměstnance přijímá. Mít osobní kontakt, který se může zaručit za váš výkon a hodnotu, je pro orientaci na chudším trhu práce zásadní.
Trendy v oblasti náboru se za poslední rok změnily, ale pokud hledáte novou pozici ve startupu, stále máte naději. Buďte promyšlení, nebojte se a buďte otevření využití svých kontaktů. Především nezapomeňte na potenciál, který můžete nabídnout, a udělejte z něj svůj klíčový prodejní argument.
Pokud jste v posledních několika měsících sledovali trendy v oblasti náboru zaměstnanců, zaznamenali jste dramatickou změnu tónu, jak se začínající firmy a velké technologické společnosti připravují na možnou recesi. Propouštění, zrušené nabídky a ubývající nabídky práce změnily situaci zejména v oblasti technologií a startupů. Je to ostrý kontrast k boomu náboru zaměstnanců a trhu s kandidáty, který jsme zaznamenali na začátku roku 2022. Celkově se míra nezaměstnanosti v srpnu zvýšila, ale to není žádné překvapení, protože firmy a investoři se začínají připravovat na hrozící recesi.Pokud jste uchazeči o zaměstnání , mohou vám vyhlídky připadat chmurné. Stále však existuje důvod k naději a spousta potenciálu. Navigace při úspěšném hledání práce v technologickém startupu v této době spočívá v posouzení fáze společnosti, pochopení, jak vést hledání pomocí vlastního jedinečného příběhu, a v hledání pomoci u své sítě.POROZUMĚNÍ FÁZÍMZdroj: UnsplashJe snadné slyšet zprávy o rozsáhlém propouštění a předpokládat, že jde o potíže specifické pro dané odvětví, které určitě jednou zasáhnou všechny hráče. Přestože nelze zabránit recesi v celém odvětví, je důležité sledovat trendy a dostupné údaje, abyste skutečně pochopili, co se děje.Zatímco investice rizikového kapitálu jako celek zpomalily, podniky v počáteční fázi stále vykazují trvalý růst. Financování v seed-etapě se ve skutečnosti zvýšilo o 11 % oproti průměrné měsíční míře investic zaznamenané v roce 2021, a to navzdory 22% poklesu v rámci celého financování.Vstup do seed-stage startupu představuje vlastní soubor rizik, ale tyto trendy ukazují, že z finančního hlediska je v tuto chvíli skutečně bezpečnější sázkou identifikovat technologický startup v seed-stage než některou z velkých technologických společností. Vstupem do prvního patra startupu lze také hodně získat. Dopad, mobilita pozice a možnost vyzkoušet něco nového jsou jen některé z výhod. NAJDĚTE SI SVÉ JAK A PROČZaměstnavatelé se rádi seznamují s potenciálními zaměstnanci a chtějí slyšet jejich příběhy. Nábor se posouvá a zahrnuje osobní přístup, který se zaměřuje na přenositelné dovednosti, nejen na zkušenosti uvedené v životopise uchazeče. Je to pro vás příležitost prodat své dovednosti, vášeň a způsob myšlení a zároveň ukázat svou vlastní jedinečnou kariérní cestu v porovnání s ostatními uchazeči. Chcete využít této příležitosti?Vyzdvihněte své soft skills a opřete se o způsoby, jakými jsou použitelné na pozici, o kterou se ucházíte. Kariérní dráhy jsou málokdy lineární, takže pamatujte, že mobilita pozic nemusí být jen jedna za druhou. Místo abyste se spoléhali na svůj životopis a ukázali, proč se na danou pozici hodíte, aktivně uvádějte prvky své kariérní cesty, díky nimž máte pro danou pozici jedinečnou kvalifikaci. Zvítězí uchazeči, kteří dokážou propojit jednotlivé body a jasně vysvětlit, jak se jejich dovednosti shodují s dovednostmi požadovanými pro volnou pozici. Uchazeči, kteří se snaží o to, aby se jim dařilo, si neukradnou přehlídku, ale ti, kteří mají prokazatelnou hodnotu .DOPORUČENÍ JSOU NOVÝM ZPŮSOBEM, JAK VYNIKNOUTZdroj: UnsplashAž 70 % volných pozic není nikdy zveřejněno a jsou obsazovány prostřednictvím sítí. Je to krutá realita, ale opakovaně prokázaná. V nejisté době je o to důležitější hledat alternativní cesty, které vám pomohou prosadit se jako první při posuzování vaší žádosti.Networking má v dnešní době mnoho různých podob, takže aktivujte své kontakty jakýmkoli způsobem, který vám připadá nejautentičtější. Buďte upřímní v tom, co hledáte, jaké jsou vaše požadavky, a ať je to jakkoli nepříjemné, řekněte svá platová očekávání. Je pravděpodobné, že ve vaší síti je někdo, jehož pracoviště buď přijímá zaměstnance, nebo zná někoho, kdo zaměstnance přijímá. Mít osobní kontakt, který se může zaručit za váš výkon a hodnotu, je pro orientaci na chudším trhu práce zásadní.Trendy v oblasti náboru se za poslední rok změnily, ale pokud hledáte novou pozici ve startupu, stále máte naději. Buďte promyšlení, nebojte se a buďte otevření využití svých kontaktů. Především nezapomeňte na potenciál, který můžete nabídnout, a udělejte z něj svůj klíčový prodejní argument.