Zde jsou klíčová čísla:
Zisk: 28 centů na akcii
Tržby: 127,10 miliardy USD oproti 127,46 miliardy USD podle odhadů společnosti Refinitiv.
Zde se dozvíte, jak si ve čtvrtletí vedly ostatní klíčové segmenty společnosti Amazon:
Amazon Web Services: 20,5 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,1 miliardy dolarů, podle StreetAccount
Reklama: 9,55 miliardy dolarů oproti očekávaným 9,48 miliardy dolarů podle StreetAccount
Společnost Amazon uvedla, že očekává tržby za čtvrté čtvrtletí v rozmezí 140 až 148 miliard dolarů, což představuje meziroční růst o 2 až 8 %. Analytici podle Refinitivu očekávali tržby ve výši 155,15 miliardy dolarů.
Ve třetím čtvrtletí tržby vzrostly o 15 %, což znamenalo návrat k dvouciferné expanzi tržeb, ale stále nedosáhly na odhady Wall Street.

Stejně jako zbytek velkých technologických společností má Amazon za sebou zatím nelehký rok, protože čelí makroekonomickým překážkám, rostoucí inflaci a zvyšujícím se úrokovým sazbám. Tyto problémy se shodovaly se zpomalením hlavního maloobchodního podnikání Amazonu, protože spotřebitelé se vrátili k nakupování v obchodech.
Je to letos již podruhé, co výsledky Amazonu zklamaly natolik, že vyvolaly dvouciferný procentní výprodej. V dubnu vedla slabá prognóza pro druhé čtvrtletí k 14% poklesu akcií.
Pod vedením generálního ředitele Andyho Jassy, který převzal vedení společnosti od zakladatele Jeffa Bezose v červenci 2021, Amazon v posledních měsících reagoval na rostoucí výdaje agresivním snižováním nákladů v mnoha divizích. Zbavila se skladových prostor, zastavila některé experimentální projekty, zrušila službu telehealth a zmrazila přijímání zaměstnanců na korporátní pozice ve svém maloobchodě.
„V makroekonomickém prostředí se toho samozřejmě děje hodně,“ uvedl Jassy v tiskové zprávě. „A my budeme vyvažovat naše investice tak, aby byly efektivnější, aniž bychom ohrozili naše klíčové dlouhodobé, strategické sázky.“
Finanční ředitel společnosti Amazon Brian Olsavsky uvedl, že společnost snížila rozpočet na kapitálové výdaje pro letošní rok o třetinu poté, co v posledních dvou letech vydala velké prostředky například na rozšíření své sítě pro plnění a logistiku, aby uspokojila poptávku vyvolanou pandemií.
Společnost nyní podniká kroky k „utažení opasků, včetně pozastavení přijímání nových zaměstnanců v některých oblastech podnikání a ukončení výroby produktů a služeb, u nichž se domníváme, že naše zdroje je lepší využít jinde,“ uvedl Olsavsky.

Dodal, že ekonomické prostředí v Evropě bylo v tomto čtvrtletí horší než v Severní Americe, protože „válka na Ukrajině a problémy s energetickou krizí se v této zeměpisné oblasti skutečně prohloubily“.
Chmurná předpověď společnosti Amazon nevěstí nic dobrého pro období svátečních nákupů. Analytici se již nyní připravují na nudnou sezónu, kdy se podle společnosti Adobe očekává růst online prodejů pouze o 2,5 %.
Výprodej Prime Early Access společnosti Amazon, který se konal na začátku tohoto měsíce, by mohl pomoci zvýšit prodeje na konci roku. Údaje shromážděné analytiky třetích stran signalizují, že akce mohla být nevýrazná, protože nakupující pociťují tlak inflace. Jassy v tiskové zprávě uvedl, že reakce zákazníků na novou slevovou akci a na Prime Day, pořádaný v červenci, byla „poměrně pozitivní“.
Společnost Amazon završuje neuspokojivý výsledkový týden pro velké technologické společnosti. Alphabet a mateřská společnost Facebooku Meta zveřejnily výsledky, které zaostaly za očekáváním, protože se potýkají s problémy na trhu digitální reklamy. Microsoft nebyl imunní a vykázal nižší než očekávané příjmy z cloudových služeb a slabý čtvrtletní výhled.
Apple, která ve čtvrtek rovněž podala zprávu, překonala zisk i tržby, ale nedosáhla na výsledky v hlavních produktových kategoriích včetně prodeje iPhonů a jednotky služeb. Akcie společnosti se po skončení obchodování pohybují na nižší úrovni.

Provozní výnosy společnosti Amazon se oproti předchozímu roku snížily téměř o polovinu na 2,53 miliardy dolarů ze 4,85 miliardy dolarů. Veškerý zisk společnosti a navíc i část zisku připadá na Amazon Web Services, protože cloudová jednotka vygenerovala provozní zisk ve výši 5,4 miliardy dolarů. Přesto AWS vykázala nejpomalejší růst tržeb od roku 2014, kdy Amazon začal výsledky této jednotky vyčleňovat.
Jedním ze světlých bodů ve výsledcích byl reklamní byznys Amazonu, který se vymyká trendu jeho digitálních reklamních kolegů Facebooku, Googlu a Snapu, jejichž reklamní byznys dostal zabrat kvůli ekonomickému prostředí a loňským změnám v ochraně osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple. Tržby z reklamy během čtvrtletí meziročně vzrostly o 25 % na 9,55 miliardy dolarů, což výrazně překonalo odhady analytiků, kteří odhadovali 9,48 miliardy dolarů.
Analytici přistupovali k odhadům zisku na akcii různě kvůli vysoké investici Amazonu do výrobce elektromobilů Rivian, který koncem loňského roku vstoupil na burzu. Amazon ve třetím čtvrtletí vykázal čistý zisk 2,9 miliardy dolarů, který zahrnuje zisk 1,1 miliardy dolarů z neprovozních výnosů z podílu v Rivianu. V předchozích dvou čtvrtletích přinesla investice do společnosti Rivian celkové odpisy ve výši 11,5 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























