Energetická krize. Pravděpodobnost prudkého růstu úrokových sazeb. Není překvapením, že podle nového výzkumu je nyní finanční tlak hlavní příčinou stresu britských profesionálů mimo práci.
Zpráva platformy Champion Health, která se zaměřuje na pohodu zaměstnanců, zjistila, že více než třetina (34 %) britských zaměstnanců se cítí stresována svými financemi, přičemž 15 % zaměstnanců uvádí, že tyto starosti ovlivňují jejich produktivitu.
Zpráva dále zdůraznila, že finanční stres je neodmyslitelně spojen s duševním zdravím. Více než polovina (52 %) osob, které zažívají finanční stres, uvedla, že trpí klinickou depresí. Výzkum také koreloval finanční stres s nižší úrovní kvality spánku a energie.
Vedoucí pracovníci mohou považovat finanční pohodu za osobní záležitost, ale s prohlubující se krizí životních nákladů bude mít nevyhnutelně dopad na pracoviště. Co tedy mohou vedoucí pracovníci udělat, aby podpořili své týmy v tomto náročném období?
Zajistěte finanční vzdělávání
Zdroj: Unsplash
„Finanční stres je neodmyslitelně spojen s dobrou náladou a produktivitou zaměstnanců, takže zlepšení finanční pohody by mělo být prioritou,“ říká Harry Bliss, generální ředitel společnosti Champion Health. „Jediná klíčová praktická věc, kterou mohou všechny společnosti udělat pro řešení této krize, je zajistit, aby zaměstnancům nabízely kvalitní finanční vzdělávání a podporu. To může zahrnovat poskytování důvěrného přístupu k finanční pomoci a také lepší využívání technologií, aby všichni zaměstnanci měli přístup k nezávislému, nestrannému a důvěryhodnému finančnímu poradenství.“
Tento názor podporuje i profesorka Sunita Malhotra, která vyučuje na magisterském studiu CEMS v oboru mezinárodní management na Louvain School of Management v Belgii. Říká: „Zaměstnavatelé často vynakládají peníze na iniciativy zaměřené na dobré životní podmínky, jako je jóga nebo wellness, přestože tím nepostihují podstatu problému – totiž že mnoho lidí neví, jak spravovat své finance.“
Malhotra doporučuje, aby si firmy přizvaly nezávislé odborníky, kteří by jim poskytli rady ohledně plánování rozpočtu, stanovení priorit výdajů a inovativních způsobů, jak ušetřit. „Mohou také pořádat praktické kurzy nebo „obědy s výkladem“ o tom, jak hospodařit se zdroji, jako jsou energie nebo voda, a o nejnovějších změnách na trhu – například o refinancování úvěru na bydlení -, které by mohly pomoci snížit finanční stres.“
Dodává: „V konečném důsledku jsou náklady na najmutí finančního poradce nebo vedení kurzu finančního vzdělávání oprávněné, protože se zvýší produktivita a angažovanost, což má obrovský přínos jak pro firmu, tak pro zaměstnance.“
Dávejte pozor na stresované zaměstnance
Zdroj: Unsplash
„Lidé za sebou nenechávají svůj osobní stres a úzkost, když projdou dveřmi v práci,“ říká David Liddle, generální ředitel společnosti The TCM Group, zakládající prezident Institutu organizační dynamiky a autor knihy Transformational Culture. „Pokud je někdo pod finančním tlakem a dělá si starosti, jak zaplatí účty a uživí rodinu, bude mít velmi pravděpodobně problém soustředit se na práci a bude citlivější a podrážděnější než obvykle. To může brzy přerůst v konflikt s kolegy a drobné nepříjemnosti, které by obvykle zůstaly nepovšimnuty, se mohou zvrhnout ve velké konflikty.“
Vedoucí pracovníci by si měli dávat pozor na příznaky toho, že člen týmu může být neobvykle vystresovaný nebo rozrušený. Stal se například uzavřeným nebo méně komunikativním, nebo je jako sud s prachem, rychle se rozčiluje a je netrpělivý vůči ostatním? „V takovém případě,“ tvrdí Liddle, „se pokuste navázat dialog, abyste zjistili, co je příčinou tohoto chování, a ujistěte je, že jste ochotni jim naslouchat.“
Liddle říká, že je také důležité zjistit, jaké zdroje pomoci a poradenství existují, abyste je mohli vhodně nasměrovat. „Projevení péče a soucitu je zásadní v době, kdy se mnoho lidí – i těch, u kterých byste to možná nečekali – bude potýkat s problémy,“ říká. „Někdy může pomoci už jen možnost si o tom promluvit.“
Prolomte tabu kolem peněz
Zdroj: Unsplash
Vedoucí pracovníci a manažeři mají dobrou možnost identifikovat ty, na které mají problémy s finanční pohodou dopad, říká Dr. Tanya Boydová, architektka zkušeností s učením ve společnosti Insights, která se zabývá rozvojem. Díky tomu mohou tyto lidi seznámit s možnými způsoby podpory. A dodává: „V případě, že by se vám podařilo získat tyto informace, můžete je využít: „Vedoucí pracovníci mohou také pomoci prolomit tabu týkající se rozhovorů o penězích tím, že budou klást otázky a sdílet příběhy, aby zaměstnanci věděli, že nejsou sami a že je v pořádku mluvit o svých finančních problémech.“
Aby se vedoucí pracovníci mohli ujmout této role, musí prokázat „jiné povědomí“, tvrdí Boyd. Jedná se o povědomí o silných stránkách, výzvách, hodnotách, nadějích a snech ostatních lidí. „Většina lídrů již zná sílu sebeuvědomění pro efektivitu vedení, ale dnes je to schopnost a ochota lídra aktivovat své uvědomění druhých, co definuje excelenci,“ říká. „K tomu, aby se to dařilo, jsou zapotřebí dvě dovednosti: schopnost klást dobré otázky a schopnost skutečně naslouchat odpovědím.“
Energetická krize. Pravděpodobnost prudkého růstu úrokových sazeb. Není překvapením, že podle nového výzkumu je nyní finanční tlak hlavní příčinou stresu britských profesionálů mimo práci.Zpráva platformy Champion Health, která se zaměřuje na pohodu zaměstnanců, zjistila, že více než třetina britských zaměstnanců se cítí stresována svými financemi, přičemž 15 % zaměstnanců uvádí, že tyto starosti ovlivňují jejich produktivitu.Zpráva dále zdůraznila, že finanční stres je neodmyslitelně spojen s duševním zdravím. Více než polovina osob, které zažívají finanční stres, uvedla, že trpí klinickou depresí. Výzkum také koreloval finanční stres s nižší úrovní kvality spánku a energie.Vedoucí pracovníci mohou považovat finanční pohodu za osobní záležitost, ale s prohlubující se krizí životních nákladů bude mít nevyhnutelně dopad na pracoviště. Co tedy mohou vedoucí pracovníci udělat, aby podpořili své týmy v tomto náročném období?Zajistěte finanční vzděláváníZdroj: Unsplash„Finanční stres je neodmyslitelně spojen s dobrou náladou a produktivitou zaměstnanců, takže zlepšení finanční pohody by mělo být prioritou,“ říká Harry Bliss, generální ředitel společnosti Champion Health. „Jediná klíčová praktická věc, kterou mohou všechny společnosti udělat pro řešení této krize, je zajistit, aby zaměstnancům nabízely kvalitní finanční vzdělávání a podporu. To může zahrnovat poskytování důvěrného přístupu k finanční pomoci a také lepší využívání technologií, aby všichni zaměstnanci měli přístup k nezávislému, nestrannému a důvěryhodnému finančnímu poradenství.“Tento názor podporuje i profesorka Sunita Malhotra, která vyučuje na magisterském studiu CEMS v oboru mezinárodní management na Louvain School of Management v Belgii. Říká: „Zaměstnavatelé často vynakládají peníze na iniciativy zaměřené na dobré životní podmínky, jako je jóga nebo wellness, přestože tím nepostihují podstatu problému – totiž že mnoho lidí neví, jak spravovat své finance.“Malhotra doporučuje, aby si firmy přizvaly nezávislé odborníky, kteří by jim poskytli rady ohledně plánování rozpočtu, stanovení priorit výdajů a inovativních způsobů, jak ušetřit. „Mohou také pořádat praktické kurzy nebo „obědy s výkladem“ o tom, jak hospodařit se zdroji, jako jsou energie nebo voda, a o nejnovějších změnách na trhu – například o refinancování úvěru na bydlení -, které by mohly pomoci snížit finanční stres.“Chcete využít této příležitosti?Dodává: „V konečném důsledku jsou náklady na najmutí finančního poradce nebo vedení kurzu finančního vzdělávání oprávněné, protože se zvýší produktivita a angažovanost, což má obrovský přínos jak pro firmu, tak pro zaměstnance.“Dávejte pozor na stresované zaměstnanceZdroj: Unsplash„Lidé za sebou nenechávají svůj osobní stres a úzkost, když projdou dveřmi v práci,“ říká David Liddle, generální ředitel společnosti The TCM Group, zakládající prezident Institutu organizační dynamiky a autor knihy Transformational Culture. „Pokud je někdo pod finančním tlakem a dělá si starosti, jak zaplatí účty a uživí rodinu, bude mít velmi pravděpodobně problém soustředit se na práci a bude citlivější a podrážděnější než obvykle. To může brzy přerůst v konflikt s kolegy a drobné nepříjemnosti, které by obvykle zůstaly nepovšimnuty, se mohou zvrhnout ve velké konflikty.“Vedoucí pracovníci by si měli dávat pozor na příznaky toho, že člen týmu může být neobvykle vystresovaný nebo rozrušený. Stal se například uzavřeným nebo méně komunikativním, nebo je jako sud s prachem, rychle se rozčiluje a je netrpělivý vůči ostatním? „V takovém případě,“ tvrdí Liddle, „se pokuste navázat dialog, abyste zjistili, co je příčinou tohoto chování, a ujistěte je, že jste ochotni jim naslouchat.“Liddle říká, že je také důležité zjistit, jaké zdroje pomoci a poradenství existují, abyste je mohli vhodně nasměrovat. „Projevení péče a soucitu je zásadní v době, kdy se mnoho lidí – i těch, u kterých byste to možná nečekali – bude potýkat s problémy,“ říká. „Někdy může pomoci už jen možnost si o tom promluvit.“Prolomte tabu kolem penězZdroj: UnsplashVedoucí pracovníci a manažeři mají dobrou možnost identifikovat ty, na které mají problémy s finanční pohodou dopad, říká Dr. Tanya Boydová, architektka zkušeností s učením ve společnosti Insights, která se zabývá rozvojem. Díky tomu mohou tyto lidi seznámit s možnými způsoby podpory. A dodává: „V případě, že by se vám podařilo získat tyto informace, můžete je využít: „Vedoucí pracovníci mohou také pomoci prolomit tabu týkající se rozhovorů o penězích tím, že budou klást otázky a sdílet příběhy, aby zaměstnanci věděli, že nejsou sami a že je v pořádku mluvit o svých finančních problémech.“Aby se vedoucí pracovníci mohli ujmout této role, musí prokázat „jiné povědomí“, tvrdí Boyd. Jedná se o povědomí o silných stránkách, výzvách, hodnotách, nadějích a snech ostatních lidí. „Většina lídrů již zná sílu sebeuvědomění pro efektivitu vedení, ale dnes je to schopnost a ochota lídra aktivovat své uvědomění druhých, co definuje excelenci,“ říká. „K tomu, aby se to dařilo, jsou zapotřebí dvě dovednosti: schopnost klást dobré otázky a schopnost skutečně naslouchat odpovědím.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...