Je Airbnb stále růstovou akcií? A je nyní ten správný čas na nákup akcií?
Airbnb (ABNB) se loni dramaticky zotavila z pandemie, ačkoli její akcie reagovaly opačně; po prudkém růstu po primární veřejné nabídce (IPO), kdy společnost zaznamenávala poklesy tržeb, se nyní cena akcií v roce 2022 snížila o 32 %, ačkoli společnost nadále vykazuje silný růst.
To může mít několik vysvětlení. Raketově rostoucí ocenění potřebovalo určitou korekci a růstové akcie jsou v nestabilním makroprostředí v nemilosti. A možná klíčové je, že management očekává zpomalení růstu. Je Airbnb po obrovském odrazu stále růstovou akcií?
Odolný model
Airbnb v loňském roce prokázalo svou tržní sílu, když se začalo zotavovat i v době, kdy bylo omezeno cestování. Ve druhém čtvrtletí roku 2021 téměř 300% meziroční nárůst tržeb zcela smazal pandemický pokles a vyšplhal se o 10 % výše než v roce 2019. Vysokou úroveň růstu si udržovala po celý uplynulý rok, což vyvrcholilo 58% meziročním nárůstem prodejů ve druhém čtvrtletí roku 2022.
Zdroj: Pexels
Diferencovaný cestovní model společnosti se ukázal jako velmi úspěšný a vynikl zejména během pandemie. Cestovatelé se hrnuli do jejích dostupných lokalit, když cestovní omezení způsobila, že mnoho tradičních ubytovacích možností zůstalo uzavřeno, a hosté si rezervovali návštěvy na delší pobyty. Jednoduchý vzorec Airbnb převzal prázdninové pronájmy, dříve roztříštěné chalupářské odvětví, a sjednotil je do jednoho místa s pravidly a recenzemi pro důvěryhodnější a příjemnější zážitek. Setrvačníkový efekt znamená, že když více lidí prozkoumá nabídky, přihlásí se více hostitelů s více nabídkami, což přivede více diváků. Vedení společnosti pokračuje ve vylepšování platformy pro hostitele i rekreanty prostřednictvím letních a zimních „vydání“.
Mezi pozoruhodné výsledky za 2. čtvrtletí patří 103 milionů rezervovaných nocí a zážitků, což je nejvyšší čtvrtletní počet v historii, a čistý zisk ve výši 379 milionů dolarů. Airbnb za posledních 12 měsíců vydělala 2,9 miliardy dolarů a 2. čtvrtletí zakončila s 10 miliardami dolarů v hotovosti v rozvaze.
Ani impozantní Airbnb nepředpovídá v blízké budoucnosti vysoký růst. Vedení společnosti předpokládá nárůst tržeb o 24 až 29 % na přibližně 2,8 miliardy dolarů, což by znamenalo historicky nejvyšší čtvrtletní tržby. To je však výrazné zpomalení oproti některým rychlejším meziročním nárůstům tržeb v uplynulém roce. Přesto Airbnb také očekává, že si udrží ziskovost, a to je to, co by investoři měli hledat.
Zdroj: Shutterstock
Co to znamená pro budoucí možnosti růstu? Myslím, že Airbnb má stále spoustu možností, jak růst. Podle společnosti Statista se očekává, že cestovní ruch bude v roce 2022 představovat trh v hodnotě více než 700 miliard dolarů, který poroste složenou roční mírou růstu (CAGR) 8,5 % a do roku 2026 dosáhne téměř 1 bilionu dolarů. Jakkoli je nyní velký, Airbnb z něj má jen malý kousek. Vzhledem k tomu, že roste rychleji než většina jejích konkurentů, získává důležitý podíl na trhu. Očekává se, že do roku 2026 bude sedmdesát tři procent všech příjmů z cestování a cestovního ruchu online, což dává Airbnb vedle tradičních konkurentů výhodu.
V porovnání s některými konkurenčními společnostmi, jako jsou Marriot International, Booking Holdings, Hilton Worldwide Holdings a Hyatt Hotels, je ale společnost stále menší.
Růst se sice zpomaluje oproti úrovni odrazu, ale je silný a očekává se, že takový zůstane. Průměrný konsenzus Wall Street pro letošní rok počítá s nárůstem tržeb o 42 % oproti úrovni roku 2021.
Zdroj: Unsplash
Vzhledem k tomu, že cestovní ruch stále nabírá na síle a Airbnb zavádí nové funkce a vylepšení své platformy, má před sebou dlouhou růstovou dráhu. Možná už má za sebou trojciferný růst, ale tato převratná společnost má obrovský potenciál.
To může mít několik vysvětlení. Raketově rostoucí ocenění potřebovalo určitou korekci a růstové akcie jsou v nestabilním makroprostředí v nemilosti. A možná klíčové je, že management očekává zpomalení růstu. Je Airbnb po obrovském odrazu stále růstovou akcií?Airbnb v loňském roce prokázalo svou tržní sílu, když se začalo zotavovat i v době, kdy bylo omezeno cestování. Ve druhém čtvrtletí roku 2021 téměř 300% meziroční nárůst tržeb zcela smazal pandemický pokles a vyšplhal se o 10 % výše než v roce 2019. Vysokou úroveň růstu si udržovala po celý uplynulý rok, což vyvrcholilo 58% meziročním nárůstem prodejů ve druhém čtvrtletí roku 2022.Zdroj: PexelsDiferencovaný cestovní model společnosti se ukázal jako velmi úspěšný a vynikl zejména během pandemie. Cestovatelé se hrnuli do jejích dostupných lokalit, když cestovní omezení způsobila, že mnoho tradičních ubytovacích možností zůstalo uzavřeno, a hosté si rezervovali návštěvy na delší pobyty. Jednoduchý vzorec Airbnb převzal prázdninové pronájmy, dříve roztříštěné chalupářské odvětví, a sjednotil je do jednoho místa s pravidly a recenzemi pro důvěryhodnější a příjemnější zážitek. Setrvačníkový efekt znamená, že když více lidí prozkoumá nabídky, přihlásí se více hostitelů s více nabídkami, což přivede více diváků. Vedení společnosti pokračuje ve vylepšování platformy pro hostitele i rekreanty prostřednictvím letních a zimních „vydání“.Mezi pozoruhodné výsledky za 2. čtvrtletí patří 103 milionů rezervovaných nocí a zážitků, což je nejvyšší čtvrtletní počet v historii, a čistý zisk ve výši 379 milionů dolarů. Airbnb za posledních 12 měsíců vydělala 2,9 miliardy dolarů a 2. čtvrtletí zakončila s 10 miliardami dolarů v hotovosti v rozvaze.Chcete využít této příležitosti?Ani impozantní Airbnb nepředpovídá v blízké budoucnosti vysoký růst. Vedení společnosti předpokládá nárůst tržeb o 24 až 29 % na přibližně 2,8 miliardy dolarů, což by znamenalo historicky nejvyšší čtvrtletní tržby. To je však výrazné zpomalení oproti některým rychlejším meziročním nárůstům tržeb v uplynulém roce. Přesto Airbnb také očekává, že si udrží ziskovost, a to je to, co by investoři měli hledat.Zdroj: ShutterstockCo to znamená pro budoucí možnosti růstu? Myslím, že Airbnb má stále spoustu možností, jak růst. Podle společnosti Statista se očekává, že cestovní ruch bude v roce 2022 představovat trh v hodnotě více než 700 miliard dolarů, který poroste složenou roční mírou růstu 8,5 % a do roku 2026 dosáhne téměř 1 bilionu dolarů. Jakkoli je nyní velký, Airbnb z něj má jen malý kousek. Vzhledem k tomu, že roste rychleji než většina jejích konkurentů, získává důležitý podíl na trhu. Očekává se, že do roku 2026 bude sedmdesát tři procent všech příjmů z cestování a cestovního ruchu online, což dává Airbnb vedle tradičních konkurentů výhodu.V porovnání s některými konkurenčními společnostmi, jako jsou Marriot International, Booking Holdings, Hilton Worldwide Holdings a Hyatt Hotels, je ale společnost stále menší.Růst se sice zpomaluje oproti úrovni odrazu, ale je silný a očekává se, že takový zůstane. Průměrný konsenzus Wall Street pro letošní rok počítá s nárůstem tržeb o 42 % oproti úrovni roku 2021.Zdroj: UnsplashVzhledem k tomu, že cestovní ruch stále nabírá na síle a Airbnb zavádí nové funkce a vylepšení své platformy, má před sebou dlouhou růstovou dráhu. Možná už má za sebou trojciferný růst, ale tato převratná společnost má obrovský potenciál.