Liga proti hanobení vyzývá Adidas, aby přerušil partnerství s Yeezy Kanye Westa
Liga proti hanobení vyzývá společnost Adidas, aby přerušila styky s Ye (Kanye West) a v dopise adresovaném generálnímu řediteli společnosti Adidas Kasperu Rorstedovi a předsedovi Thomasi Rabemu upozornila na jeho nedávné nenávistné komentáře.
Rapper a návrhář, dříve známý jako Kanye West, se v posledních týdnech několikrát ponižujícím způsobem vyjádřil o Židech a veřejně vyhrožoval svým obchodním partnerům. V září se rozešel s maloobchodním řetězcem Gap a začátkem tohoto měsíce společnost Adidas uvedla, že přezkoumává své vztahy s Yeem.
V mezidobí však maloobchodní prodejce uvedl, že bude „nadále spoluzajišťovat současný produkt“ Yeovy značky Yeezy, jak se uvádí v prohlášení ze 6. října.
„Ve světle stále ostřejších antisemitských výroků Kanyeho Westa v posledních několika týdnech nás znepokojilo, že Adidas plánuje pokračovat ve vydávání nových produktů jeho značky Yeezy, aniž by zdánlivě uznal kontroverzi kolem jeho posledních výroků,“ píše se v dopise ADL.
„Vyzýváme společnost Adidas, aby znovu zvážila podporu produktové řady od Ye (Kanye Westa) a vydala prohlášení, v němž jasně uvede, že společnost a komunita Adidas antisemitismus v žádném případě netoleruje,“ píše se v dopise.
Zdroj: Getty Images
Společnost Adidas na žádost CNBC o komentář bezprostředně nereagovala.
Ye poprvé spolupracoval se společností Adidas v roce 2013, ale nedávno uvedl, že se domnívá, že společnost ukradla jeho nápady a neposkytla mu dostatečnou kontrolu nad značkou Yeezy. Na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky, na nichž útočí na členy představenstva společnosti Adidas, a začátkem září zveřejnil zfalšovaný obrázek titulní stránky deníku New York Times, který lživě tvrdil, že Rorsted zemřel.
V posledních dnech se Yeovy komentáře vystupňovaly a zahrnovaly výhrůžné a nenávistné poznámky na adresu Židů. Twitter i Instagram mu pozastavily členství na svých platformách. V pondělí pravicová společnost Parler, která se zabývá sociálními médii, uvedla, že Ye souhlasil s koupí aplikace.
ADL sestavila seznam komentářů, které považuje za škodlivé a které Ye v poslední době pronesl.
„V době rostoucího antisemitismu, kdy incidenty v USA dosáhly v roce 2021 historického maxima, jsou takové výroky více než zatracující – jsou nebezpečné. … Doufáme, že více společností, jednotlivců a politických vůdců podnikne kroky, aby ukázali, že taková nenávistná rétorika bude mít následky a že nedávají Yeovu antisemitismu průchod,“ uvedli v prohlášení.
Adidas nedávno uvedl, že jeho spolupráce s Ye (Kanye Westem) byla pro značku jednou z nejúspěšnějších v dosavadní historii.
Zdroj: Getty Images
Analytik společnosti Morningstar David Swartz odhaduje, že tržby společnosti Adidas z prodeje značky Yeezy budou činit přibližně 2 miliardy dolarů ročně, což by mohlo představovat 10 % celkových tržeb společnosti Adidas. Konkrétní čísla o prodejích značky Yeezy prodejce neuvádí.
„Před deseti lety se Adidas potýkal s problémy na americkém trhu, který je největším trhem se sportovním oblečením. Částečně díky značce Yeezy se jeho americký byznys zotavil,“ uvedl Swartz. „Pomohla vrátit jejímu podnikání v Severní Americe relevanci a díky ní se Adidas stal relevantním na sběratelském trhu a pravděpodobně mu umožňuje oslovit demografickou skupinu, která mu dosud chyběla.“
Nezávisle na tom ve čtvrtek Adidas oznámil předběžné výsledky za třetí čtvrtletí, v nichž prodejce snížil svůj celoroční výhled na rok 2022 kvůli zhoršení trendů návštěvnosti v Číně a výraznému nárůstu zásob, protože spotřebitelská poptávka na hlavních západních trzích klesla.
Rapper a návrhář, dříve známý jako Kanye West, se v posledních týdnech několikrát ponižujícím způsobem vyjádřil o Židech a veřejně vyhrožoval svým obchodním partnerům. V září se rozešel s maloobchodním řetězcem Gap a začátkem tohoto měsíce společnost Adidas uvedla, že přezkoumává své vztahy s Yeem.V mezidobí však maloobchodní prodejce uvedl, že bude „nadále spoluzajišťovat současný produkt“ Yeovy značky Yeezy, jak se uvádí v prohlášení ze 6. října.„Ve světle stále ostřejších antisemitských výroků Kanyeho Westa v posledních několika týdnech nás znepokojilo, že Adidas plánuje pokračovat ve vydávání nových produktů jeho značky Yeezy, aniž by zdánlivě uznal kontroverzi kolem jeho posledních výroků,“ píše se v dopise ADL.„Vyzýváme společnost Adidas, aby znovu zvážila podporu produktové řady od Ye a vydala prohlášení, v němž jasně uvede, že společnost a komunita Adidas antisemitismus v žádném případě netoleruje,“ píše se v dopise.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Adidas na žádost CNBC o komentář bezprostředně nereagovala.Ye poprvé spolupracoval se společností Adidas v roce 2013, ale nedávno uvedl, že se domnívá, že společnost ukradla jeho nápady a neposkytla mu dostatečnou kontrolu nad značkou Yeezy. Na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky, na nichž útočí na členy představenstva společnosti Adidas, a začátkem září zveřejnil zfalšovaný obrázek titulní stránky deníku New York Times, který lživě tvrdil, že Rorsted zemřel.Chcete využít této příležitosti?V posledních dnech se Yeovy komentáře vystupňovaly a zahrnovaly výhrůžné a nenávistné poznámky na adresu Židů. Twitter i Instagram mu pozastavily členství na svých platformách. V pondělí pravicová společnost Parler, která se zabývá sociálními médii, uvedla, že Ye souhlasil s koupí aplikace.ADL sestavila seznam komentářů, které považuje za škodlivé a které Ye v poslední době pronesl.„V době rostoucího antisemitismu, kdy incidenty v USA dosáhly v roce 2021 historického maxima, jsou takové výroky více než zatracující – jsou nebezpečné. … Doufáme, že více společností, jednotlivců a politických vůdců podnikne kroky, aby ukázali, že taková nenávistná rétorika bude mít následky a že nedávají Yeovu antisemitismu průchod,“ uvedli v prohlášení.Adidas nedávno uvedl, že jeho spolupráce s Ye byla pro značku jednou z nejúspěšnějších v dosavadní historii.Zdroj: Getty ImagesAnalytik společnosti Morningstar David Swartz odhaduje, že tržby společnosti Adidas z prodeje značky Yeezy budou činit přibližně 2 miliardy dolarů ročně, což by mohlo představovat 10 % celkových tržeb společnosti Adidas. Konkrétní čísla o prodejích značky Yeezy prodejce neuvádí.„Před deseti lety se Adidas potýkal s problémy na americkém trhu, který je největším trhem se sportovním oblečením. Částečně díky značce Yeezy se jeho americký byznys zotavil,“ uvedl Swartz. „Pomohla vrátit jejímu podnikání v Severní Americe relevanci a díky ní se Adidas stal relevantním na sběratelském trhu a pravděpodobně mu umožňuje oslovit demografickou skupinu, která mu dosud chyběla.“Nezávisle na tom ve čtvrtek Adidas oznámil předběžné výsledky za třetí čtvrtletí, v nichž prodejce snížil svůj celoroční výhled na rok 2022 kvůli zhoršení trendů návštěvnosti v Číně a výraznému nárůstu zásob, protože spotřebitelská poptávka na hlavních západních trzích klesla.