Společnost AMC Entertainment by měla skončit v čele návštěvnosti kin
V únoru 2021 jsem pro AMC Entertainment (NYSE:AMC) stanovil cílovou cenu 5 USD a vyzval investory, aby se „přestali bát a milovali bublinu“.
„Bubliny jsou pro společnost hrozné… [ale] uznejte, že bublina [2021] je tím, čím je – hrou tržních spekulací. Investoři mohou očekávat, že levné, okrajové společnosti budou před případným splasknutím stále překonávat své výkony.“
Akcie AMC by nakonec v tomto roce vzrostly z 3,50 USD na 60 USD na bázi před zředěním (nebo 40 USD na bázi zředění)…
…a pak se podle očekávání zhroutí.
Jak však měsíce ubíhaly, začal jsem AMC vnímat jako něco víc než jen „levný, okrajový“ vyhozený produkt. Generální ředitel společnosti AMC Adam Aron by využil memetické ceny akcií firmy k získání kapitálu a splacení dluhu, čímž by napravil některé finanční škody, které napáchali jeho předchůdci. A místo toho, aby se vyhýbal obdivovatelům Redditu, by se tento umělec, který vystudoval Harvard Business School, opřel o svou schopnost navázat kontakt s meme investory a pohánět společnost kupředu.
Zdroj: AMC
Dnes má AMC téměř miliardu dolarů v hotovosti – dost na to, aby firmě vystačila na další dva roky. A vzhledem k tomu, že mateřská společnost Regal Cinemas Cineworld se potácí na pokraji bankrotu, může se AMC brzy stát jediným národním řetězcem, který zůstane naživu.
To by mělo profesionály z Wall Street přimět k otázce:
Měli meme investoři ohledně akcií AMC celou dobu pravdu?
Konsolidace přichází i k akciím AMC
V polovině srpna jsem popsal, jak jsem na akciovém trhu vydělal 300 %, aniž bych se o to snažil. Tím, že jsem se zaměřil na společnosti v konsolidujících se odvětvích, jako jsou letecké společnosti a munice, jsem 3x… 5x… dokonce 10x zvýšil peníze, které jsem v té době spravoval pro klienty.
To proto, že konsolidující se odvětví se nakonec změní v oligopoly, jak ví každý, kdo potřebuje cokoli od letenek na poslední chvíli po náboje do brokovnice. Společnost Delta Airlines (NYSE:DAL) nyní provozuje více než 80 % letů z letiště Hartsfield-Jackson v Atlantě, což jí dává sílu usilující o pronájem, kterou je těžké vyřadit. A společnost Vista Outdoor (NYSE:VSTO) provozuje virtuální duopol se společností Olin (NYSE:OLN); náboje nyní snadno stojí 1 dolar nebo více.
Podobný příběh se dnes může odehrát v amerických kinech díky omezením společnosti Covid-19. Společnosti Regal, Cinemark, Cineplex Entertainment (OTCMKTS:CPXGF) a Marcus Theaters (NYSE:MCS) se potýkají s finančními problémy; modely společnosti Thomson Reuters ukazují, že všechny čtyři společnosti se podle úvěrového rizika nacházejí v dolních 10 % amerických společností. A společnost Alamo Drafthouse, špičkový start-up nabízející koktejly a plná jídla, již vyhlásila bankrot.
Žádné koktejly Clooney Margarita zřejmě Drafthouse před věřiteli nezachrání.
Zdroj: Shutterstock
Mnoho konkurentů AMC, kteří se potýkají s problémy, nakonec zmizí nadobro. Cinemark a Cineplex jsou v podstatě zombie společnosti – firmy, které sotva pokryjí splátky úroků, natož jistiny. A vzhledem k tomu, že první jmenované hrozí bankrot, je jen otázkou času, kdy věřitelé začnou likvidovat i věci přibité k zemi.
AMC Entertainment tak zůstává jedním z mála kin, která by mohla krizi přežít.
Je to podobné jako konsolidace leteckého průmyslu v roce 2012 a znovu.
Ekonomika kin
V roce 2021 vydělávala společnost AMC téměř polovinu svých provozních zisků na prodeji koncesí – popcornu a nápojů prodávaných hladovým návštěvníkům kin. Bez těchto zisků by AMC na každém dolaru prodaných vstupenek prodělala přibližně 30 centů.
Divadelní průmysl v podstatě vypadá podobně jako koncesionářské stánky s kinem v zázemí.
Jedním z hlavních důvodů je vysoká koncentrace hollywoodských studií. V roce 2021 bylo 17 z 20 nejvýdělečnějších filmových hitů distribuováno pouze čtyřmi společnostmi: Walt Disney, Sony (NYSE:SONY), Universal (NYSE:UVV) a Warner Bros (NASDAQ:WBD).
Výsledkem je běžný oligopol. V roce 2017 se společnost Disney (NYSE:DIS) dokonce odhodlala k bezprecedentnímu kroku a za svůj nejnovější film Star Wars požadovala až 70 % z tržeb v kinech, což je téměř dvakrát více než 40 %, kterým čelí mezinárodní filmové řetězce.
Jako kino toho můžete udělat jen málo.
Ale série bankrotů kin by to mohla v okamžiku změnit. A pokud by se AMC podařilo nějakým způsobem získat Regal a Cinemark, téměř 50 % amerických kin by náhle ovládla jediná firma. Nově spojená firma by teoreticky mohla bojkotovat filmy a vynucovat si snížení poplatků.
A i kdyby fúze nepřipadaly v úvahu, snížení podílu filmových studií na 40-50 % by zvýšilo hrubý zisk kin až o třetinu. Filmový průmysl by se tak mohl během několika let proměnit z krocana v potenciální labuť.
Popcorn si ještě nedělejte…
Žádná analýza by samozřejmě nebyla úplná bez úplného seznamu obav.
Za prvé, akcie AMC jsou stále přinejlepším spekulativní. Generálnímu řediteli Adamu Aronovi v podstatě došly nové akcie, které může vydat, a proto vznikly prioritní akcie APE. (Spider-Man NFT mohou při získávání kapitálu jít jen tak daleko). A přes veškerou snahu pana Arona má jeho zadlužená firma stále ještě před sebou další dluh ve výši 5,5 miliardy dolarů, který musí umořit. Nezajištěný dluh z roku 2026 se obchoduje za pouhých 60 centů za dolar.
Společnost AMC Entertainment by měla skončit v čele návštěvnosti kin
V únoru 2021 jsem pro AMC Entertainment stanovil cílovou cenu 5 USD a vyzval investory, aby se „přestali bát a milovali bublinu“.
„Bubliny jsou pro společnost hrozné… [ale] uznejte, že bublina [2021] je tím, čím je – hrou tržních spekulací. Investoři mohou očekávat, že levné, okrajové společnosti budou před případným splasknutím stále překonávat své výkony.“
Akcie AMC by nakonec v tomto roce vzrostly z 3,50 USD na 60 USD na bázi před zředěním …
…a pak se podle očekávání zhroutí.
Jak však měsíce ubíhaly, začal jsem AMC vnímat jako něco víc než jen „levný, okrajový“ vyhozený produkt. Generální ředitel společnosti AMC Adam Aron by využil memetické ceny akcií firmy k získání kapitálu a splacení dluhu, čímž by napravil některé finanční škody, které napáchali jeho předchůdci. A místo toho, aby se vyhýbal obdivovatelům Redditu, by se tento umělec, který vystudoval Harvard Business School, opřel o svou schopnost navázat kontakt s meme investory a pohánět společnost kupředu.
Zdroj: AMC
Dnes má AMC téměř miliardu dolarů v hotovosti – dost na to, aby firmě vystačila na další dva roky. A vzhledem k tomu, že mateřská společnost Regal Cinemas Cineworld se potácí na pokraji bankrotu, může se AMC brzy stát jediným národním řetězcem, který zůstane naživu.Chcete využít této příležitosti?
To by mělo profesionály z Wall Street přimět k otázce:
Měli meme investoři ohledně akcií AMC celou dobu pravdu?
V polovině srpna jsem popsal, jak jsem na akciovém trhu vydělal 300 %, aniž bych se o to snažil. Tím, že jsem se zaměřil na společnosti v konsolidujících se odvětvích, jako jsou letecké společnosti a munice, jsem 3x… 5x… dokonce 10x zvýšil peníze, které jsem v té době spravoval pro klienty.
To proto, že konsolidující se odvětví se nakonec změní v oligopoly, jak ví každý, kdo potřebuje cokoli od letenek na poslední chvíli po náboje do brokovnice. Společnost Delta Airlines nyní provozuje více než 80 % letů z letiště Hartsfield-Jackson v Atlantě, což jí dává sílu usilující o pronájem, kterou je těžké vyřadit. A společnost Vista Outdoor provozuje virtuální duopol se společností Olin ; náboje nyní snadno stojí 1 dolar nebo více.
Podobný příběh se dnes může odehrát v amerických kinech díky omezením společnosti Covid-19. Společnosti Regal, Cinemark, Cineplex Entertainment a Marcus Theaters se potýkají s finančními problémy; modely společnosti Thomson Reuters ukazují, že všechny čtyři společnosti se podle úvěrového rizika nacházejí v dolních 10 % amerických společností. A společnost Alamo Drafthouse, špičkový start-up nabízející koktejly a plná jídla, již vyhlásila bankrot.
Žádné koktejly Clooney Margarita zřejmě Drafthouse před věřiteli nezachrání.
Zdroj: Shutterstock
Mnoho konkurentů AMC, kteří se potýkají s problémy, nakonec zmizí nadobro. Cinemark a Cineplex jsou v podstatě zombie společnosti – firmy, které sotva pokryjí splátky úroků, natož jistiny. A vzhledem k tomu, že první jmenované hrozí bankrot, je jen otázkou času, kdy věřitelé začnou likvidovat i věci přibité k zemi.
AMC Entertainment tak zůstává jedním z mála kin, která by mohla krizi přežít.
Je to podobné jako konsolidace leteckého průmyslu v roce 2012 a znovu.
V roce 2021 vydělávala společnost AMC téměř polovinu svých provozních zisků na prodeji koncesí – popcornu a nápojů prodávaných hladovým návštěvníkům kin. Bez těchto zisků by AMC na každém dolaru prodaných vstupenek prodělala přibližně 30 centů.
Divadelní průmysl v podstatě vypadá podobně jako koncesionářské stánky s kinem v zázemí.
Jedním z hlavních důvodů je vysoká koncentrace hollywoodských studií. V roce 2021 bylo 17 z 20 nejvýdělečnějších filmových hitů distribuováno pouze čtyřmi společnostmi: Walt Disney, Sony , Universal a Warner Bros .
Výsledkem je běžný oligopol. V roce 2017 se společnost Disney dokonce odhodlala k bezprecedentnímu kroku a za svůj nejnovější film Star Wars požadovala až 70 % z tržeb v kinech, což je téměř dvakrát více než 40 %, kterým čelí mezinárodní filmové řetězce.
Jako kino toho můžete udělat jen málo.
Ale série bankrotů kin by to mohla v okamžiku změnit. A pokud by se AMC podařilo nějakým způsobem získat Regal a Cinemark, téměř 50 % amerických kin by náhle ovládla jediná firma. Nově spojená firma by teoreticky mohla bojkotovat filmy a vynucovat si snížení poplatků.
A i kdyby fúze nepřipadaly v úvahu, snížení podílu filmových studií na 40-50 % by zvýšilo hrubý zisk kin až o třetinu. Filmový průmysl by se tak mohl během několika let proměnit z krocana v potenciální labuť.
Žádná analýza by samozřejmě nebyla úplná bez úplného seznamu obav.
Za prvé, akcie AMC jsou stále přinejlepším spekulativní. Generálnímu řediteli Adamu Aronovi v podstatě došly nové akcie, které může vydat, a proto vznikly prioritní akcie APE. . A přes veškerou snahu pana Arona má jeho zadlužená firma stále ještě před sebou další dluh ve výši 5,5 miliardy dolarů, který musí umořit. Nezajištěný dluh z roku 2026 se obchoduje za pouhých 60 centů za dolar.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...