Populární platforma pro streamování audia Spotify (NYSE:SPOT) se opět dostala do centra pozornosti, tentokrát z nepříjemných důvodů. Přestože společnost ve své poslední zprávě za třetí čtvrtletí překonala konsenzuální cíle týkající se tržeb a růstu počtu předplatitelů, vykázala větší než očekávanou ztrátu. Vedení navíc v současnosti uvažuje o zvýšení ceny služeb, což vede k výraznému tlaku na akcie SPOT.
Na papíře se okolnosti pro streamovacího giganta zdají být obecně pozitivní. Podle časopisu Barron’s dosáhly tržby z nejvyššího prodeje přibližně 3,03 miliardy dolarů. Analytici sledovaní agenturou FactSet uváděli konsenzuální cílovou hodnotu tržeb ve výši 2,9 miliardy dolarů.
Kromě toho Spotify „přidalo za čtvrtletí dalších 23 milionů aktivních uživatelů měsíčně na 456 milionů, což je o 20 % více než ve třetím čtvrtletí loňského roku“. Pozoruhodné je, že počet prémiových předplatitelů vzrostl o 13 % na 195 milionů, což představuje 13% meziroční nárůst. Toto číslo bylo také o milion vyšší, než očekávali analytici. K nárůstu přispěly podcastové programy a poptávka z Latinské Ameriky.
Akcie SPOT se však dostaly pod tlak z velké části kvůli chybějícím výsledkům. Společnost Spotify zveřejnila čistou ztrátu ve výši 166 milionů eur (165,5 milionu dolarů), tedy zhruba 99 centů na akcii. To je nepříznivé ve srovnání se ziskem 2 miliony eur v předchozím čtvrtletí. Analytici očekávali ztrátu ve výši 84 centů.
V reakci na to akcie společnosti SPOT v dopolední seanci klesly o 8 % a brzy odpoledne se propadly o více než 11 %.
Zajímavé je, že společnost Spotify uvedla, že čtvrtletní ztráta se soustředila na „vyšší personální náklady v důsledku rozšiřování globálního týmu pro prodej reklamy, jakož i na investice do platformy a akvizice, vyšší náklady na reklamu a pokles měnových kurzů,“ podle Barron’s. Navzdory nyní zřejmým rizikům pro akcie SPOTYFY se vedení může pokusit zaplnit mezeru zvýšením cen služeb.
Podle deníku Wall Street Journal společnost Apple (NASDAQ:AAPL) zvýšila v USA cenu předplatného své hudební služby o 1 dolar měsíčně. Agentura uvedla, že tento krok představuje „první krok jakékoli velké společnosti, která se odpoutala od dlouho držené ceny 9,99 USD měsíčně pro individuální uživatele. Společnost to zdůvodnila zvýšením licenčních nákladů“.
„V USA máme stejnou cenovou sílu,“ reagoval generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek. V rozhovoru pro WSJ Ek uvedl, že předplatitelé mohou očekávat zvýšení cen služby někdy v roce 2023.
Podle WSJ „prémiová služba v USA stojí 9,99 USD od roku 2011, kdy byla služba Spotify v USA spuštěna. Společnost Spotify provedla desítky zvýšení cen na trzích po celém světě, aniž by přišla o zákazníky, uvedl pan Ek.“
Přesto je to v problematickém ekonomickém prostředí od společnosti Spotify odvážný krok. Dále několik obchodníků zřejmě zpochybňuje cenovou sílu značky vzhledem k prudkým ztrátám akcií SPOT. Jistě to bude jméno, které bude v oblasti zábavy v budoucnu sledovat.
Populární platforma pro streamování audia Spotify se opět dostala do centra pozornosti, tentokrát z nepříjemných důvodů. Přestože společnost ve své poslední zprávě za třetí čtvrtletí překonala konsenzuální cíle týkající se tržeb a růstu počtu předplatitelů, vykázala větší než očekávanou ztrátu. Vedení navíc v současnosti uvažuje o zvýšení ceny služeb, což vede k výraznému tlaku na akcie SPOT.Na papíře se okolnosti pro streamovacího giganta zdají být obecně pozitivní. Podle časopisu Barron’s dosáhly tržby z nejvyššího prodeje přibližně 3,03 miliardy dolarů. Analytici sledovaní agenturou FactSet uváděli konsenzuální cílovou hodnotu tržeb ve výši 2,9 miliardy dolarů.Kromě toho Spotify „přidalo za čtvrtletí dalších 23 milionů aktivních uživatelů měsíčně na 456 milionů, což je o 20 % více než ve třetím čtvrtletí loňského roku“. Pozoruhodné je, že počet prémiových předplatitelů vzrostl o 13 % na 195 milionů, což představuje 13% meziroční nárůst. Toto číslo bylo také o milion vyšší, než očekávali analytici. K nárůstu přispěly podcastové programy a poptávka z Latinské Ameriky.Akcie SPOT se však dostaly pod tlak z velké části kvůli chybějícím výsledkům. Společnost Spotify zveřejnila čistou ztrátu ve výši 166 milionů eur , tedy zhruba 99 centů na akcii. To je nepříznivé ve srovnání se ziskem 2 miliony eur v předchozím čtvrtletí. Analytici očekávali ztrátu ve výši 84 centů.V reakci na to akcie společnosti SPOT v dopolední seanci klesly o 8 % a brzy odpoledne se propadly o více než 11 %.Zdroj: CanvaChcete využít této příležitosti?Zajímavé je, že společnost Spotify uvedla, že čtvrtletní ztráta se soustředila na „vyšší personální náklady v důsledku rozšiřování globálního týmu pro prodej reklamy, jakož i na investice do platformy a akvizice, vyšší náklady na reklamu a pokles měnových kurzů,“ podle Barron’s. Navzdory nyní zřejmým rizikům pro akcie SPOTYFY se vedení může pokusit zaplnit mezeru zvýšením cen služeb.Podle deníku Wall Street Journal společnost Apple zvýšila v USA cenu předplatného své hudební služby o 1 dolar měsíčně. Agentura uvedla, že tento krok představuje „první krok jakékoli velké společnosti, která se odpoutala od dlouho držené ceny 9,99 USD měsíčně pro individuální uživatele. Společnost to zdůvodnila zvýšením licenčních nákladů“.„V USA máme stejnou cenovou sílu,“ reagoval generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek. V rozhovoru pro WSJ Ek uvedl, že předplatitelé mohou očekávat zvýšení cen služby někdy v roce 2023.Podle WSJ „prémiová služba v USA stojí 9,99 USD od roku 2011, kdy byla služba Spotify v USA spuštěna. Společnost Spotify provedla desítky zvýšení cen na trzích po celém světě, aniž by přišla o zákazníky, uvedl pan Ek.“Přesto je to v problematickém ekonomickém prostředí od společnosti Spotify odvážný krok. Dále několik obchodníků zřejmě zpochybňuje cenovou sílu značky vzhledem k prudkým ztrátám akcií SPOT. Jistě to bude jméno, které bude v oblasti zábavy v budoucnu sledovat.