Analytik Toni Sacconaghi uvedl, že čtvrtletní zisk v minulosti nebyl tak důležitý, ale že větší pozornost se obvykle věnovala výhledovým prognózám a komentářům společnosti Apple. Obává se, že by se mohlo ukázat, že výrobce iPhonů těžil z uzamčených výdajových návyků a mohl by být náchylný ke slabším výdajům, protože spotřebitelé se přesouvají od zboží ke službám a jsou unaveni z velkých nákupů.
„Obecněji řečeno, obáváme se, že společnost AAPL mohla být v prostředí práce/učeben z domova a silných spotřebitelských výdajů příjemcem v době Covidu, což by se mohlo obrátit, zejména s tím, jak se změní výdajové priority spotřebitelů a rostoucí sazby potenciálně tlačí na poptávku,“ uvedl Sacconaghi v poznámce klientům. „Společnost Apple je zaměřena na spotřebitele a je vysoce transakční, přičemž méně než 10 % jejích příjmů a zisků tvoří opakující se příjmy – což znamená, že by mohla být zranitelná vůči poklesu.“
Sacconaghi poukázal na skutečnost, že provozní zisky v letech 2021 a 2022 byly o více než 60 % vyšší než před covidem, což je možné varování, že by Apple mohl pocítit útlum výdajů, protože výhody viděl dříve. Apple má sice prémiové ceny, ale jeho produkty nakupuje široká škála příjmových úrovní, takže nemá stejný štít před inflací jako jiné zboží, které je určeno výhradně spotřebitelům s vyššími příjmy.

Přesto uvedl, že Bernstein je ohledně zisku společnosti Apple za čtvrté fiskální čtvrtletí optimističtější než konsenzus, čemuž pomohl zejména týden navíc v tomto čtvrtletí. Bernstein však vidí pouze neutrální až mírně negativní rizikovou návratnost akcií v příštích třech až šesti měsících, což je pro společnost považovanou za pandemického vítěze obrat.
V případě nové řady iPhonů Sacconaghi uvedl, že bude naslouchat komentářům k výkonnosti modelu 14 a obává se potenciální slabosti v Číně vzhledem k síle čtvrtého čtvrtletí předchozího roku. Pozorovatelé společnosti Apple zpochybnili relativní úspěch modelů iPhone 14, protože společnost ustoupila od plánů na zvýšení objemu výroby. Bernstein očekává, že tržby z prodeje iPhonů v posledním čtvrtletí vzrostly o 13 % ve srovnání s loňským rokem.

Uvedl také, že výsledky výkonnosti nových Maců a iPadů mohou být různé, protože nevyřízené objednávky a slabost počítačů možná prodejům uškodí. Bernstein odhaduje 25% pokles u spotřebitelských PC v posledním čtvrtletí a 40% propad u Chromebooků v důsledku slabosti ve školství. U počítačů Mac firma očekává 4% růst, zatímco prodeje iPadů by měly klesnout o 2 %.
Bernstein očekává, že tržby ze služeb vzrostou přibližně o 10 %, což je pomaleji než v červnovém čtvrtletí, kdy činily 12 %, a hrozí, že by tyto výsledky mohly nedosáhnout ani této hranice kvůli poklesu nákupů v App Store – dalšímu znaku měnících se priorit spotřebitelů.
Očekává se, že společnost Apple oznámí výsledky hospodaření 27. října před zvoněním.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky