Obavy z inflace a recese v kombinaci s obavami, jako jsou reprodukční práva a přístup k péči o děti, způsobují, že se ženy trápí svými finančními problémy více než jejich mužské protějšky.
Podle průzkumu společnosti Ellevest, která se zaměřuje na pomoc ženám při správě jejich peněz, se ženy necítí se svou současnou finanční situací spokojené. Padesát devět procent dotázaných žen uvádí, že si dělá starosti o své finance alespoň jednou týdně, a neuvěřitelných 43 % žen si aktivně dělá starosti o peníze alespoň jednou denně. To je více starostí, než kolik jich denně i týdně uvádějí muži.
Příčina všeho tohoto stresu závisí na věku žen. Starší ženy (generace X a Baby Boomers) se častěji obávají ekonomických problémů. Stresují se inflací, možnou recesí a potenciálním omezením svých výdajů. Mladší ženy (příslušnice generace mileniálů a generace Z) mají na mysli reprodukční práva, jistotu zaměstnání, náklady na péči o děti, ceny bydlení a zastoupení žen ve vládě.
Zdroj: Unsplash
A jsou chvíle, kdy muži dělají ženám větší starosti. Muži se například častěji než ženy obávají volatility akciového trhu a volatility kryptoměn.
Dokonce i inflace může mít rozdílný vliv na pohlaví. Dr. Sylvia Kwan, hlavní investiční ředitelka společnosti Ellevest, říká, že skutečnost, že ženy vydělávají méně než muži, spolu s jejich větší odpovědností za domácí povinnosti, způsobuje ženám větší starosti, když inflace roste. „Jedním z důvodů, proč 77 % žen řadí inflaci mezi své největší finanční obavy v současné době, je to, že přímo ovlivňuje jejich každodenní život. Ve skutečnosti 58 % žen tvrdí, že se jejich životní náklady zvýšily, ale jejich plat se nezvýšil… A protože na ženách leží větší část domácích povinností, včetně nákupů potravin, je na nich, aby řešily (a stresovaly se), jak každý dolar ještě více vytěžit tváří v tvář inflaci,“ vysvětlil Kwan prostřednictvím e-mailu.
Kwan upozorňuje, že starší a mladší ženy se shodují v jedné konkrétní obavě – jak se cítí být finančně připraveny, když přijde recese. „Zjistili jsme, že muži (30 %) více než dvakrát častěji než ženy (14 %) uvádějí, že se cítí finančně připraveni na recesi. I když víme, že finanční sebevědomí žen je zde hlavním problémem – je možné být v dobré situaci, ale přesto o sobě pochybovat – dalším problémem může být nedostatek vnější podpory. Téměř 70 % žen tvrdí, že se nikdy nesetkaly s finančním poradcem, zatímco u mužů je to jen 41 %,“ popsala.
Podle Kwan váhavost žen setkat se s poradcem a investovat své peníze pramení z toho, že se ženy cítí vynechány z odvětví, které se zaměřuje na mužské klienty. „Finančnímu průmyslu dominují muži a byl vybudován s ohledem na muže, takže je snadné pochopit, proč by pro muže bylo snazší využívat finanční poradce, investovat a budovat silné základy,“ popsala.
Finanční plánovači jsou skutečně v drtivé většině muži. A nedávný průzkum společnosti BNY Mellon Investment Management mezi správci aktiv ukázal, že tři čtvrtiny z nich přiznávají, že investiční produkty jejich organizace jsou určeny především mužům. Aby přilákali klienty, zaměřují se na výhody a vlastnosti svých produktů, které oslovují spíše muže než ženy. Někteří dokonce používají k popisu svých produktů a lákání mužských klientů metafory s vysokým rizikem, které se používají například v extrémních sportech. Toto zaměření na muže zvyšuje odcizení žen a pomáhá vysvětlit, proč podle průzkumu společnosti Ellevest dramaticky více mužů (63 %) než žen (36 %) uvádí, že jsou investory.
Dobrou zprávou pro ženy je, že průzkum ukazuje, že ženy, které investují, dosahují lepších výsledků než jejich mužské protějšky. Analýza výkonnosti více než pěti milionů zákazníků společnosti Fidelity za posledních deset let zjistila, že ženy v průměru překonaly své mužské protějšky o 0,4 %. Společnost Ellevest navíc zjistila, že během současných výkyvů na trhu přestalo přispívat na své investice méně žen než mužů, což by mohlo znamenat další dobré zprávy pro ženy. „Ze zkušenosti – a z historických údajů – víme, že setrvání v investování bylo vítěznou strategií v době ekonomického poklesu,“ vysvětlují autoři zprávy společnosti Ellevest.
Obavy z inflace a recese v kombinaci s obavami, jako jsou reprodukční práva a přístup k péči o děti, způsobují, že se ženy trápí svými finančními problémy více než jejich mužské protějšky.Podle průzkumu společnosti Ellevest, která se zaměřuje na pomoc ženám při správě jejich peněz, se ženy necítí se svou současnou finanční situací spokojené. Padesát devět procent dotázaných žen uvádí, že si dělá starosti o své finance alespoň jednou týdně, a neuvěřitelných 43 % žen si aktivně dělá starosti o peníze alespoň jednou denně. To je více starostí, než kolik jich denně i týdně uvádějí muži.Příčina všeho tohoto stresu závisí na věku žen. Starší ženy se častěji obávají ekonomických problémů. Stresují se inflací, možnou recesí a potenciálním omezením svých výdajů. Mladší ženy mají na mysli reprodukční práva, jistotu zaměstnání, náklady na péči o děti, ceny bydlení a zastoupení žen ve vládě.Zdroj: UnsplashA jsou chvíle, kdy muži dělají ženám větší starosti. Muži se například častěji než ženy obávají volatility akciového trhu a volatility kryptoměn.Dokonce i inflace může mít rozdílný vliv na pohlaví. Dr. Sylvia Kwan, hlavní investiční ředitelka společnosti Ellevest, říká, že skutečnost, že ženy vydělávají méně než muži, spolu s jejich větší odpovědností za domácí povinnosti, způsobuje ženám větší starosti, když inflace roste. „Jedním z důvodů, proč 77 % žen řadí inflaci mezi své největší finanční obavy v současné době, je to, že přímo ovlivňuje jejich každodenní život. Ve skutečnosti 58 % žen tvrdí, že se jejich životní náklady zvýšily, ale jejich plat se nezvýšil… A protože na ženách leží větší část domácích povinností, včetně nákupů potravin, je na nich, aby řešily , jak každý dolar ještě více vytěžit tváří v tvář inflaci,“ vysvětlil Kwan prostřednictvím e-mailu.Kwan upozorňuje, že starší a mladší ženy se shodují v jedné konkrétní obavě – jak se cítí být finančně připraveny, když přijde recese. „Zjistili jsme, že muži více než dvakrát častěji než ženy uvádějí, že se cítí finančně připraveni na recesi. I když víme, že finanční sebevědomí žen je zde hlavním problémem – je možné být v dobré situaci, ale přesto o sobě pochybovat – dalším problémem může být nedostatek vnější podpory. Téměř 70 % žen tvrdí, že se nikdy nesetkaly s finančním poradcem, zatímco u mužů je to jen 41 %,“ popsala.Podle Kwan váhavost žen setkat se s poradcem a investovat své peníze pramení z toho, že se ženy cítí vynechány z odvětví, které se zaměřuje na mužské klienty. „Finančnímu průmyslu dominují muži a byl vybudován s ohledem na muže, takže je snadné pochopit, proč by pro muže bylo snazší využívat finanční poradce, investovat a budovat silné základy,“ popsala.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashFinanční plánovači jsou skutečně v drtivé většině muži. A nedávný průzkum společnosti BNY Mellon Investment Management mezi správci aktiv ukázal, že tři čtvrtiny z nich přiznávají, že investiční produkty jejich organizace jsou určeny především mužům. Aby přilákali klienty, zaměřují se na výhody a vlastnosti svých produktů, které oslovují spíše muže než ženy. Někteří dokonce používají k popisu svých produktů a lákání mužských klientů metafory s vysokým rizikem, které se používají například v extrémních sportech. Toto zaměření na muže zvyšuje odcizení žen a pomáhá vysvětlit, proč podle průzkumu společnosti Ellevest dramaticky více mužů než žen uvádí, že jsou investory.Dobrou zprávou pro ženy je, že průzkum ukazuje, že ženy, které investují, dosahují lepších výsledků než jejich mužské protějšky. Analýza výkonnosti více než pěti milionů zákazníků společnosti Fidelity za posledních deset let zjistila, že ženy v průměru překonaly své mužské protějšky o 0,4 %. Společnost Ellevest navíc zjistila, že během současných výkyvů na trhu přestalo přispívat na své investice méně žen než mužů, což by mohlo znamenat další dobré zprávy pro ženy. „Ze zkušenosti – a z historických údajů – víme, že setrvání v investování bylo vítěznou strategií v době ekonomického poklesu,“ vysvětlují autoři zprávy společnosti Ellevest.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...