Virgin Galactic: Poslední vývoj je pozitivní, ale ne dostatečný pro analytiky
Investoři společnosti Virgin Galactic (SPCE) v poslední době neměli příliš důvodů k radosti, ale nejnovější zprávy z centrály této společnosti pro vesmírnou turistiku přijali investoři pozitivně.
Ve středu společnost oznámila, že uzavřela smlouvu s dceřinou společností Boeingu Aurora na stavbu prvních dvou mateřských lodí své budoucí flotily.
Společnost Aurora má rozsáhlé zkušenosti s konstrukcí lehkých experimentálních letadel s velkými křídly, včetně osobních letadel eVTOL a výškových pseudosatelitů. Náklady na stavbu nových kosmických lodí nebyly zveřejněny, společnost Virgin však potvrdila, že první letoun bude postaven včas před debutovým letem nové kosmické lodi třídy Delta, který je plánován na rok 2025.
Vedení společnosti rovněž uvedlo, že všechny součásti a dílčí montáže budou prováděny v závodech společnosti Aurora v Columbusu ve státě Mississippi a v Bridgeportu v Západní Virginii, poté budou všechny hlavní části letounu odeslány do závodu společnosti Virgin Galactic v Mojave v Kalifornii, kde bude provedena konečná montáž letounu.
Zdroj: vox-cdn.com
Podle analytika společnosti Canaccord Austina Moellera je to dobrý krok. „Přesunutí výrobních prací na mateřských lodích na Boeing lze do značné míry považovat za promyšlenou snahu managementu o snížení rizika, která uvolní jejich omezené pracovní síly pro další konstrukční, vývojové a provozní práce,“ vysvětlil Moeller.
Nová mateřská loď, která používá stejné motory a vnější formovací linku jako současná mateřská loď WhiteKnight Two, je evolucí současné mateřské lodi, podobně jako suborbitální kosmický letoun třídy Delta. Nové kosmické lodě jsou však sériovým modelem a využívají materiály a díly, které kladou důraz na rychlou realizaci letů, což by jim mělo umožnit absolvovat 200 letů ročně.
Moeller se domnívá, že tento vývoj bude klíčem k budoucímu úspěchu. „Uvedení kosmických lodí a mateřských lodí do provozu, které mohou uskutečnit stovky suborbitálních letů, bude mít zásadní význam pro to, aby se společnost dostala na úroveň více než 800 osob a dosáhla významného růstu příjmů a ziskovosti,“ domnívá se analytik.
Zdroj: Unsplash
Prozatím však Moeller hodnotí SPCE jako Hold (tj. Neutrální) a dokud nadcházející milníky letových testů neproběhnou „podle plánu, aby nedošlo k dalšímu zpoždění služeb pro klientelu ‚budoucích astronautů'“, zatímco jeho cílová cena 8 USD naznačuje, že akcie v příštím roce vzrostou o 11 %.
Pokud se nyní zaměříme na zbytek ulice, názory se rozcházejí rovnoměrně. 2 kupující, 2 držící a 2 prodávající dávají dohromady konsenzuální hodnocení „držet“. Při průměrné cílové ceně 9,5 USD je potenciál růstu 31 %.
Ve středu společnost oznámila, že uzavřela smlouvu s dceřinou společností Boeingu Aurora na stavbu prvních dvou mateřských lodí své budoucí flotily.Společnost Aurora má rozsáhlé zkušenosti s konstrukcí lehkých experimentálních letadel s velkými křídly, včetně osobních letadel eVTOL a výškových pseudosatelitů. Náklady na stavbu nových kosmických lodí nebyly zveřejněny, společnost Virgin však potvrdila, že první letoun bude postaven včas před debutovým letem nové kosmické lodi třídy Delta, který je plánován na rok 2025.Vedení společnosti rovněž uvedlo, že všechny součásti a dílčí montáže budou prováděny v závodech společnosti Aurora v Columbusu ve státě Mississippi a v Bridgeportu v Západní Virginii, poté budou všechny hlavní části letounu odeslány do závodu společnosti Virgin Galactic v Mojave v Kalifornii, kde bude provedena konečná montáž letounu.Zdroj: vox-cdn.comPodle analytika společnosti Canaccord Austina Moellera je to dobrý krok. „Přesunutí výrobních prací na mateřských lodích na Boeing lze do značné míry považovat za promyšlenou snahu managementu o snížení rizika, která uvolní jejich omezené pracovní síly pro další konstrukční, vývojové a provozní práce,“ vysvětlil Moeller.Nová mateřská loď, která používá stejné motory a vnější formovací linku jako současná mateřská loď WhiteKnight Two, je evolucí současné mateřské lodi, podobně jako suborbitální kosmický letoun třídy Delta. Nové kosmické lodě jsou však sériovým modelem a využívají materiály a díly, které kladou důraz na rychlou realizaci letů, což by jim mělo umožnit absolvovat 200 letů ročně.Moeller se domnívá, že tento vývoj bude klíčem k budoucímu úspěchu. „Uvedení kosmických lodí a mateřských lodí do provozu, které mohou uskutečnit stovky suborbitálních letů, bude mít zásadní význam pro to, aby se společnost dostala na úroveň více než 800 osob a dosáhla významného růstu příjmů a ziskovosti,“ domnívá se analytik.Zdroj: UnsplashProzatím však Moeller hodnotí SPCE jako Hold a dokud nadcházející milníky letových testů neproběhnou „podle plánu, aby nedošlo k dalšímu zpoždění služeb pro klientelu ‚budoucích astronautů'“, zatímco jeho cílová cena 8 USD naznačuje, že akcie v příštím roce vzrostou o 11 %.Chcete využít této příležitosti?Pokud se nyní zaměříme na zbytek ulice, názory se rozcházejí rovnoměrně. 2 kupující, 2 držící a 2 prodávající dávají dohromady konsenzuální hodnocení „držet“. Při průměrné cílové ceně 9,5 USD je potenciál růstu 31 %.