UBS snížila rating Fordu a General Motors a vidí „rychle se zhoršující“ spotřebitelskou poptávku
Analytik Patrick Hummel snížil hodnocení společnosti General Motors z „koupit“ na „neutrální“, zatímco Ford z neutrální na prodejní. Podle něj se odvětví v příštích třech až šesti měsících dostane z bezprecedentního převisu nabídky nad poptávkou. Spotřebitelé, které trápí inflace, se podle něj odvracejí od velkých nákupů, jako jsou automobily, což je obrat oproti období pandemie, kdy byla jejich nabídka omezená a lidé byli ochotni platit vyšší než tržní hodnotu.

„Domníváme se, že to pravděpodobně povede ke změně paradigmatu od nedostatečné nabídky k nadměrné nabídce a následně k poklesu marží vedenému cenou a sortimentem,“ řekl o GM, kterému snížil cílovou cenu o třetinu na 38 USD.
„Navzdory -40% negativní výkonnosti akcií ytd, rychle se zhoršující obrázek shora dolů činí nepravděpodobným, že by silný příběh GM o elektromobilech mohl vést k růstu akcií s výhledem na 6-12 milionů,“ napsal analytik.
Výrobci automobilů ztratí cenovou sílu, kterou měli během pandemie, což zase sníží zisk na akcii u většiny dodavatelů na polovinu. UBS snížila odhad zisku na akcii Fordu ještě více než většina ostatních, a to o 61 %, přičemž poznamenala, že výrobce Lincolnů se dostane blíže k pouhému překonání volného cash flow a zisku před úroky a zdaněním než jeho konkurenti.
Jisté je, že ne všechny značky a modely na tom budou úplně stejně. Hummel poznamenal, že luxus je na tom lépe, protože spotřebitelé s vyššími příjmy mají tendenci snižovat inflaci méně výrazně. Rostoucí ceny ropy a daňové úlevy pro elektromobily díky zákonu o snížení inflace by mohly být „přelomovým“ rokem pro řadu elektromobilů GM, i když podle Hummela je nepravděpodobné, že by vykompenzovaly klesající poptávku jinde.
„Celkový výhled odvětví pro rok 2023 se rychle zhoršuje, takže se zdá, že destrukce poptávky je nevyhnutelná v době, kdy se zlepšuje nabídka,“ řekl.
Volkswagen plánuje 20-30% automatizaci v nové továrně na elektromobily
Volkswagen plánuje automatizovat 20-30 % výroby ve své připravované továrně Trinity poblíž svého sídla ve Wolfsburgu, uvedl v úterý její výrobní ředitel.
„Montáž je stále z 90 % ruční práce,“ řekl Sebastian Schmickartz na summitu dodavatelů ve Wolfsburgu. „To chceme s novou továrnou změnit. Počítáme s 20-30% automatizací.“

Továrna Trinity, kde bude německá automobilka vyrábět nový vlajkový elektrický sedan, má zahájit předsériovou výrobu v roce 2025, oficiální zahájení výroby je plánováno na rok 2026.
Klíčem k větší automatizaci montážní linky bude podle Schmickartze přechod na strategii založenou na modulech, kdy se pomocí technik, jako je tlakové lití, zkondenzuje 50 dílů do jednoho a vyrobí se moduly přední části, zadní části a střechy.
Šéf výroby značky Volkswagen Christian Vollmer agentuře Reuters na začátku tohoto roku řekl, že automobilka doufá, že tato výrobní strategie jí pomůže zvýšit produktivitu a udržet si převahu na evropském trhu.
Techniku odlévání zpopularizovala společnost Tesla jako alternativu k pracovně náročnější metodě montáže několika lisovaných kovových panelů s deformačními zónami, které pohlcují energii při nárazu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























