Akcie Porsche vzrostly po zveřejnění podrobností o modelu Macan EV
Porsche (P911.DE) urychluje svůj přechod na elektrický pohon a odhaluje nové podrobnosti o své elektrické platformě Premium Platform Electric (PPE), která bude základem pro mnoho jeho velkoobjemových elektromobilů.
Platforma PPE, na jejímž vývoji se podílelo Audi, je pro automobilku zásadním krokem při plnění jejího cíle, aby do roku 2030 tvořily 80 % prodejů čistě elektrické vozy. A právě na tyto prodeje čistě elektrických vozů sázejí investoři poté, co automobilka koncem září vstoupila na burzu v Německu.
Ačkoli společnost právě oznámila, že od svého debutu v roce 2019 vyrobila již 100 000 elektromobilů Taycan po celém světě, klíčové pro zhodnocení společnosti je elektrifikace SUV Macan, které bylo v loňském roce nejprodávanějším vozem Porsche v USA. Macan EV bude prvním Porsche na bázi PPE.
Zdroj: Getty Images
„PPE nám umožňuje použít jej pro řadu modelů; Macan jsme si vybrali proto, že je to v současnosti v USA velmi dobře prodávaný model, a doufáme, že stejných prodejních čísel dosáhneme samozřejmě i s tímto vozem,“ řekl Antoon Janssen, manažer pohonných jednotek Porsche pro Macan, pro Yahoo Finance. „A pomůže nám dosáhnout čísel, o která usilujeme na konci tohoto desetiletí, hlavně na cestě k 80 % objemového mixu v podobě elektromobilů.“
Macan EV poháněný PPE by měl přijít na trh v roce 2025 a zdá se, že jde o velmi atraktivní balíček. K dispozici bude s motorem vzadu nebo s pohonem všech kol se dvěma motory. 800voltová architektura v kombinaci se 100kWh baterií bude mít výkon kolem 603 koní a točivý moment bude ve vyšších úrovních výbavy dosahovat hodnoty kolem 737 ft-lbs.
Nový akumulátor se bude skládat z 12 modulů s prizmatickými články, což umožní vyšší hustotu energie a vyšší kapacitu nabíjení. Akumulátory v Macanu budou také umožňovat „bankovní nabíjení“ při použití 400voltové nabíjecí stanice; to znamená, že rozdělí 800voltovou baterii na dvě 400voltové baterie a umožní paralelní nabíjení obou částí.
Pokud jde o jízdní dynamiku, Macan EV bude vybaven „výkonnou zadní nápravou“ Porsche, která umožňuje umístit zadní motor více dozadu pro lepší výkon, a také řízením zadní nápravy pro svižnější ovládání. Porsche Torque Vectoring Plus bude u vyšších úrovní výbavy standardem, který poskytuje elektronickou uzávěrku diferenciálu pro trakci na silnici i v terénu.
Stejně jako u modelů s pohonem všech kol je součástí výbavy také systém Porsche Active Suspension Management (PASM), který poskytuje vzduchové odpružení, jež lze nastavit v závislosti na jízdním režimu a v případě potřeby může Macan v určitém terénu pravděpodobně zvednout.
Celkově lze říci, že pohonná jednotka, baterie a nastavení podvozku PPE nabízejí přesvědčivý výkonový balíček, který bude pro Macan klíčovým rozlišovacím prvkem v boji o stále konkurenčnější pozici v oblasti elektrických SUV střední velikosti.
„Tato platforma poskytne společnosti Porsche možnost ziskově uvádět na trh velkoobjemové modely s vysokými technickými standardy, a elektrifikovat tak další důležitou část portfolia,“ uvedla společnost v prohlášení.
Platforma PPE, na jejímž vývoji se podílelo Audi, je pro automobilku zásadním krokem při plnění jejího cíle, aby do roku 2030 tvořily 80 % prodejů čistě elektrické vozy. A právě na tyto prodeje čistě elektrických vozů sázejí investoři poté, co automobilka koncem září vstoupila na burzu v Německu.Ačkoli společnost právě oznámila, že od svého debutu v roce 2019 vyrobila již 100 000 elektromobilů Taycan po celém světě, klíčové pro zhodnocení společnosti je elektrifikace SUV Macan, které bylo v loňském roce nejprodávanějším vozem Porsche v USA. Macan EV bude prvním Porsche na bázi PPE.Zdroj: Getty Images„PPE nám umožňuje použít jej pro řadu modelů; Macan jsme si vybrali proto, že je to v současnosti v USA velmi dobře prodávaný model, a doufáme, že stejných prodejních čísel dosáhneme samozřejmě i s tímto vozem,“ řekl Antoon Janssen, manažer pohonných jednotek Porsche pro Macan, pro Yahoo Finance. „A pomůže nám dosáhnout čísel, o která usilujeme na konci tohoto desetiletí, hlavně na cestě k 80 % objemového mixu v podobě elektromobilů.“Macan EV poháněný PPE by měl přijít na trh v roce 2025 a zdá se, že jde o velmi atraktivní balíček. K dispozici bude s motorem vzadu nebo s pohonem všech kol se dvěma motory. 800voltová architektura v kombinaci se 100kWh baterií bude mít výkon kolem 603 koní a točivý moment bude ve vyšších úrovních výbavy dosahovat hodnoty kolem 737 ft-lbs.Nový akumulátor se bude skládat z 12 modulů s prizmatickými články, což umožní vyšší hustotu energie a vyšší kapacitu nabíjení. Akumulátory v Macanu budou také umožňovat „bankovní nabíjení“ při použití 400voltové nabíjecí stanice; to znamená, že rozdělí 800voltovou baterii na dvě 400voltové baterie a umožní paralelní nabíjení obou částí.Pokud jde o jízdní dynamiku, Macan EV bude vybaven „výkonnou zadní nápravou“ Porsche, která umožňuje umístit zadní motor více dozadu pro lepší výkon, a také řízením zadní nápravy pro svižnější ovládání. Porsche Torque Vectoring Plus bude u vyšších úrovní výbavy standardem, který poskytuje elektronickou uzávěrku diferenciálu pro trakci na silnici i v terénu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesStejně jako u modelů s pohonem všech kol je součástí výbavy také systém Porsche Active Suspension Management , který poskytuje vzduchové odpružení, jež lze nastavit v závislosti na jízdním režimu a v případě potřeby může Macan v určitém terénu pravděpodobně zvednout.Celkově lze říci, že pohonná jednotka, baterie a nastavení podvozku PPE nabízejí přesvědčivý výkonový balíček, který bude pro Macan klíčovým rozlišovacím prvkem v boji o stále konkurenčnější pozici v oblasti elektrických SUV střední velikosti.„Tato platforma poskytne společnosti Porsche možnost ziskově uvádět na trh velkoobjemové modely s vysokými technickými standardy, a elektrifikovat tak další důležitou část portfolia,“ uvedla společnost v prohlášení.