října propadly na 12leté minimum poté, co telekomunikační gigant zveřejnil zprávu o výsledcích za třetí čtvrtletí. Jeho tržby meziročně vzrostly o 4 % na 34,2 miliardy USD, což překonalo odhady analytiků o 410 milionů USD. Upravený zisk klesl o 7 % na 1,32 USD na akcii, ale i tak překonal konsenzuální odhad o 3 centy.
Tato čísla nebyla nijak hrozná, tak proč byly akcie Verizonu v uplynulém roce tak výrazně zničeny? Porovnejme medvědí a býčí případy pro Verizon, abychom zjistili, zda se jedná o podhodnocený klenot, nebo padající nůž.
Co vám medvědi řeknou o společnosti Verizon
Medvědi poukazují na to, že růst počtu předplatitelů telefonů Verizon se v posledním roce zpomalil. Poté, co v prvním čtvrtletí roku 2022 neočekávaně ztratil 36 000 účastníků postpaid telefonů v důsledku „dynamiky konkurence v odvětví“, přidal ve druhém čtvrtletí pouze 12 000 účastníků a ve třetím čtvrtletí pouhých 8 000 účastníků.
Zdroj: Getty Images
To bylo obrovské zklamání: Analytici očekávali, že Verizon získá ve druhém čtvrtletí 167 000 předplatitelů a ve třetím čtvrtletí dalších 38 500 předplatitelů. Pro srovnání, společnost AT&T získala v prvním čtvrtletí 691 000 předplatitelů, ve druhém čtvrtletí 813 000 a ve třetím čtvrtletí 708 000 předplatitelů.
Tato nelichotivá srovnání naznačují, že bezdrátový byznys společnosti Verizon, který generoval 55 % jejích příjmů ve třetím čtvrtletí, by mohl mít vážné problémy, protože AT&T a T-Mobile zvyšují své úsilí o předstižení společnosti na pozici největšího bezdrátového operátora v USA.
Celkové příjmy společnosti Verizon z bezdrátových služeb ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 10 % (a o 2 % mezičtvrtletně), protože společnost využila zvýšení cen starších tarifů pro sdílení dat ke kompenzaci slabého růstu počtu předplatitelů. Tato riskantní strategie by však také mohla některé předplatitele přetlačit do náruče společností AT&T a T-Mobile.
Společnost Verizon očekává, že její tržby z bezdrátových služeb vzrostou v tomto roce o 8,5-9,5 %, ale tento růst bude do značné míry kompenzován pomalejším růstem její divize drátových služeb a ostatních segmentů podnikání. Za celý rok analytici očekávají, že celkové vykazované tržby vzrostou pouze o 2 %, zatímco společnost očekává, že její upravený zisk EBITDA (zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace) poklesne o 0 % až 1,5 % a že upravený zisk na akcii (EPS) klesne o 3 % až 5 %. Tento pokles hospodářského výsledku bude způsoben meziročním snížením provozních marží ve spotřebitelských i obchodních divizích.
Společnost Verizon tento pokles přičítá konkurenčnímu tlaku, zvýšeným výdajům na propagaci, vyšším dotacím na zařízení, nižším příjmům z menšího podnikání v oblasti drátových služeb a také inflačním vlivům. Prodej společnosti Verizon Media v září loňského roku, který odstranil její podnikání v oblasti digitální reklamy s vyšší marží (včetně Yahoo), tento tlak ještě zhoršil.
Co vám býci řeknou o společnosti Verizon
Býci věří, že Verizon může stabilizovat své podnikání pomocí několika strategií. Bojuje proti společnostem AT&T a T-Mobile rozšířením svého nového tarifu „Welcome Unlimited“, který poskytuje neomezené textové zprávy, hovory a data za 30 dolarů měsíčně, pro zákazníky, kteří si uvědomují svou cenu. Zvyšuje také ceny svých starších tarifů s měřením, aby je přiměla k neomezeným tarifům, a nadále nabízí flexibilnější tarify „Mix & Match“, které spojují její bezdrátové služby a služby domácího internetu.
Zdroj: Shutterstock
Pokud jde o marže, společnost Verizon plánuje zavést nová opatření na snížení nákladů, aby do roku 2025 snížila své výdaje o 2 až 3 miliardy dolarů ročně. Příliš agresivní omezování výdajů by však mohlo způsobit, že v závodě o 5G zaostane a oslabí svou marketingovou palebnou sílu vůči dvěma hlavním rivalům.
Býci také zdůrazňují, že akcie Verizonu se obchodují za pouhý sedminásobek budoucích zisků a vyplácejí vysoký budoucí dividendový výnos ve výši 7,1 %. Střední hodnota odhadovaného zisku na akcii v letošním roce by představovala pouze 50 % roční dividendy, takže má stále dostatek prostoru pro budoucí zvyšování. Toto nízké ocenění a vysoký výnos by měly omezit její potenciál poklesu, i když se snaží zrychlit růst počtu předplatitelů postpaid telefonů a stabilizovat provozní marže. Proto by se investoři mohli znovu zahřát i u akcií Verizonu jako bezpečného přístavu, protože úrokové sazby nadále rostou.
Zdroj: Reuters
Je správný čas na nákup akcií společnosti Verizon?
Nemyslím si, že akcie společnosti Verizon budou dále klesat, pokud ve čtvrtém čtvrtletí opět neztratí předplatitele postpaid telefonů. Stále se však bude potýkat s problémy, dokud neprojeví jasnější známky obratu. AT&T – která se také obchoduje na sedminásobku forwardového zisku a vyplácí forwardový výnos téměř 7 % – také získává bezdrátové předplatitele rychleji než Verizon a měla by zůstat atraktivnější telekomunikační akcií. Jednoduše řečeno, pravděpodobně ještě nenastal ten správný čas na nákup oslabených akcií společnosti Verizon.
října propadly na 12leté minimum poté, co telekomunikační gigant zveřejnil zprávu o výsledcích za třetí čtvrtletí. Jeho tržby meziročně vzrostly o 4 % na 34,2 miliardy USD, což překonalo odhady analytiků o 410 milionů USD. Upravený zisk klesl o 7 % na 1,32 USD na akcii, ale i tak překonal konsenzuální odhad o 3 centy.Tato čísla nebyla nijak hrozná, tak proč byly akcie Verizonu v uplynulém roce tak výrazně zničeny? Porovnejme medvědí a býčí případy pro Verizon, abychom zjistili, zda se jedná o podhodnocený klenot, nebo padající nůž.Medvědi poukazují na to, že růst počtu předplatitelů telefonů Verizon se v posledním roce zpomalil. Poté, co v prvním čtvrtletí roku 2022 neočekávaně ztratil 36 000 účastníků postpaid telefonů v důsledku „dynamiky konkurence v odvětví“, přidal ve druhém čtvrtletí pouze 12 000 účastníků a ve třetím čtvrtletí pouhých 8 000 účastníků.Zdroj: Getty ImagesTo bylo obrovské zklamání: Analytici očekávali, že Verizon získá ve druhém čtvrtletí 167 000 předplatitelů a ve třetím čtvrtletí dalších 38 500 předplatitelů. Pro srovnání, společnost AT&T získala v prvním čtvrtletí 691 000 předplatitelů, ve druhém čtvrtletí 813 000 a ve třetím čtvrtletí 708 000 předplatitelů.Tato nelichotivá srovnání naznačují, že bezdrátový byznys společnosti Verizon, který generoval 55 % jejích příjmů ve třetím čtvrtletí, by mohl mít vážné problémy, protože AT&T a T-Mobile zvyšují své úsilí o předstižení společnosti na pozici největšího bezdrátového operátora v USA.Celkové příjmy společnosti Verizon z bezdrátových služeb ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 10 % , protože společnost využila zvýšení cen starších tarifů pro sdílení dat ke kompenzaci slabého růstu počtu předplatitelů. Tato riskantní strategie by však také mohla některé předplatitele přetlačit do náruče společností AT&T a T-Mobile.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Verizon očekává, že její tržby z bezdrátových služeb vzrostou v tomto roce o 8,5-9,5 %, ale tento růst bude do značné míry kompenzován pomalejším růstem její divize drátových služeb a ostatních segmentů podnikání. Za celý rok analytici očekávají, že celkové vykazované tržby vzrostou pouze o 2 %, zatímco společnost očekává, že její upravený zisk EBITDA poklesne o 0 % až 1,5 % a že upravený zisk na akcii klesne o 3 % až 5 %. Tento pokles hospodářského výsledku bude způsoben meziročním snížením provozních marží ve spotřebitelských i obchodních divizích.Společnost Verizon tento pokles přičítá konkurenčnímu tlaku, zvýšeným výdajům na propagaci, vyšším dotacím na zařízení, nižším příjmům z menšího podnikání v oblasti drátových služeb a také inflačním vlivům. Prodej společnosti Verizon Media v září loňského roku, který odstranil její podnikání v oblasti digitální reklamy s vyšší marží , tento tlak ještě zhoršil.Býci věří, že Verizon může stabilizovat své podnikání pomocí několika strategií. Bojuje proti společnostem AT&T a T-Mobile rozšířením svého nového tarifu „Welcome Unlimited“, který poskytuje neomezené textové zprávy, hovory a data za 30 dolarů měsíčně, pro zákazníky, kteří si uvědomují svou cenu. Zvyšuje také ceny svých starších tarifů s měřením, aby je přiměla k neomezeným tarifům, a nadále nabízí flexibilnější tarify „Mix & Match“, které spojují její bezdrátové služby a služby domácího internetu.Zdroj: ShutterstockPokud jde o marže, společnost Verizon plánuje zavést nová opatření na snížení nákladů, aby do roku 2025 snížila své výdaje o 2 až 3 miliardy dolarů ročně. Příliš agresivní omezování výdajů by však mohlo způsobit, že v závodě o 5G zaostane a oslabí svou marketingovou palebnou sílu vůči dvěma hlavním rivalům.Býci také zdůrazňují, že akcie Verizonu se obchodují za pouhý sedminásobek budoucích zisků a vyplácejí vysoký budoucí dividendový výnos ve výši 7,1 %. Střední hodnota odhadovaného zisku na akcii v letošním roce by představovala pouze 50 % roční dividendy, takže má stále dostatek prostoru pro budoucí zvyšování. Toto nízké ocenění a vysoký výnos by měly omezit její potenciál poklesu, i když se snaží zrychlit růst počtu předplatitelů postpaid telefonů a stabilizovat provozní marže. Proto by se investoři mohli znovu zahřát i u akcií Verizonu jako bezpečného přístavu, protože úrokové sazby nadále rostou.Zdroj: ReutersNemyslím si, že akcie společnosti Verizon budou dále klesat, pokud ve čtvrtém čtvrtletí opět neztratí předplatitele postpaid telefonů. Stále se však bude potýkat s problémy, dokud neprojeví jasnější známky obratu. AT&T – která se také obchoduje na sedminásobku forwardového zisku a vyplácí forwardový výnos téměř 7 % – také získává bezdrátové předplatitele rychleji než Verizon a měla by zůstat atraktivnější telekomunikační akcií. Jednoduše řečeno, pravděpodobně ještě nenastal ten správný čas na nákup oslabených akcií společnosti Verizon.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...