Ztráta na akcii: 61 centů oproti 22 centům, které očekávali analytici podle Refinitivu. Tržby: 8,34 miliardy dolarů oproti 8,12 miliardy dolarů očekávaných analytiky podle společnosti Refinitiv.
Podle sdělení společnosti Uber vykázal za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 1,2 miliardy dolarů, z čehož 512 milionů dolarů připadá na přecenění kapitálových investic Uberu. Tržby se meziročně zvýšily o 72 %.
V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že Uber dosáhl „silného čtvrtletí“ a těžil z rozmachu cestování, uvolnění výluk a posunů ve spotřebitelských výdajích. Říjen podle něj bude „nejlepším měsícem v historii společnosti, pokud jde o mobilitu i celkové hrubé rezervace společnosti“. Upozornil však, že po několika posledních letech se společnost naučila nebrat nic jako samozřejmost.
„Díky pokračující přísnosti v oblasti nákladů, disciplíně v oblasti počtu zaměstnanců a vyváženému přístupu k alokaci kapitálu, to vše podpořeno našimi špičkovými technickými a provozními schopnostmi, máme dobrou pozici k tomu, abychom v nadcházejících čtvrtletích dosáhli rozšiřující se ziskovosti,“ řekl Khosrowshahi.
Zdroj: Bloomberg
Společnost vykázala rekordní upravený zisk EBITDA ve výši 516 milionů dolarů, čímž překonala odhad 440 až 470 milionů dolarů a předčila odhady analytiků, kteří podle StreetAccount odhadovali 457,7 milionu dolarů. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 29,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 26 %.
Pro čtvrté čtvrtletí roku 2022 Uber uvedl, že očekává meziroční růst hrubých rezervací o 23 % až 27 % na bázi konstantní měny a upravený zisk EBITDA ve výši 600 až 630 milionů USD. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali ve čtvrtém čtvrtletí upravenou EBITDA ve výši 568 milionů USD.
Zde jsou výsledky největších obchodních segmentů společnosti Uber za dané čtvrtletí:
Mobilita (hrubé rezervace): 13,7 mld USD, což je méně než odhad analytiků, kteří podle StreetAccount odhadovali 13,83 mld.
Doručování (hrubé rezervace): 13,7 mld USD, což je méně než odhady analytiků ve výši 14,01 miliardy USD podle StreetAccount.
Společnost Uber se v době pandemie Covidu do značné míry spoléhala na růst v oblasti doručování jídla, ale její segment mobility v prvním a druhém čtvrtletí překonal tržby z doručování jídla, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i ve třetím čtvrtletí, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 3,8 miliardy USD, zatímco doručování 2,8 miliardy USD.
Nákladní doprava společnosti Uber vykázala tržby ve výši 1,75 miliardy dolarů.
Počet měsíčně aktivních zákazníků platformy se ve třetím čtvrtletí vyšplhal na 124 milionů, což představuje meziroční nárůst o 14 %. V daném období bylo na platformě uskutečněno 1,95 miliardy cest, což je meziroční nárůst o 19 %.
Khosrowshahi v úterý v pořadu „Squawk Box“ televize CNBC uvedl, že společnost také obnovila 80 %, pokud jde o počet řidičů, kteří se ke službě vrátili.
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti Uber se letos zatím propadly o více než 36 %. V říjnu se akcie propadly o více než 10 % poté, co Bidenovo ministerstvo práce zveřejnilo návrh, který by mohl regulačním orgánům a soudům otevřít cestu k překlasifikování gigových pracovníků na zaměstnance. Navrhované pravidlo by mohlo zvýšit náklady společností, jako jsou Uber, Lyft, Instacart a DoorDash, které se spoléhají na smluvní pracovníky, kteří si vyzvedávají směny ve svém volném čase.
Tyto společnosti tvrdí, že flexibilní rozvrhy jsou pro pracovníky atraktivní, ale někteří odborníci na pracovní právo a aktivisté s tím nesouhlasí a tvrdí, že společnosti využívají model smluvních partnerů ke snížení vlastních nákladů a upírají pracovníkům důležitou ochranu.
Uber se také potýká s vysokými cenami benzinu a inflací, ale Khosrowshahi v září v pořadu „TechCheck“ televize CNBC řekl, že jeho nabídková sekce může ve skutečnosti z inflačního prostředí těžit.
Vzhledem k tomu, že výdaje rostou a lidé platí více za základní potřeby, jako jsou potraviny, přihlašují se podle něj také k jízdě pro Uber.
„Pokud něco, tak 72 % řidičů v USA uvádí, že jedním z důvodů, proč se přihlásili k řízení Uberu, byla ve skutečnosti inflace,“ řekl.
Její akcie uzavřely den růstem o 11 %.Jak si společnost vedla:Ztráta na akcii: 61 centů oproti 22 centům, které očekávali analytici podle Refinitivu.Tržby: 8,34 miliardy dolarů oproti 8,12 miliardy dolarů očekávaných analytiky podle společnosti Refinitiv.Podle sdělení společnosti Uber vykázal za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 1,2 miliardy dolarů, z čehož 512 milionů dolarů připadá na přecenění kapitálových investic Uberu. Tržby se meziročně zvýšily o 72 %.V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že Uber dosáhl „silného čtvrtletí“ a těžil z rozmachu cestování, uvolnění výluk a posunů ve spotřebitelských výdajích. Říjen podle něj bude „nejlepším měsícem v historii společnosti, pokud jde o mobilitu i celkové hrubé rezervace společnosti“. Upozornil však, že po několika posledních letech se společnost naučila nebrat nic jako samozřejmost.„Díky pokračující přísnosti v oblasti nákladů, disciplíně v oblasti počtu zaměstnanců a vyváženému přístupu k alokaci kapitálu, to vše podpořeno našimi špičkovými technickými a provozními schopnostmi, máme dobrou pozici k tomu, abychom v nadcházejících čtvrtletích dosáhli rozšiřující se ziskovosti,“ řekl Khosrowshahi.Zdroj: BloombergSpolečnost vykázala rekordní upravený zisk EBITDA ve výši 516 milionů dolarů, čímž překonala odhad 440 až 470 milionů dolarů a předčila odhady analytiků, kteří podle StreetAccount odhadovali 457,7 milionu dolarů. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 29,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 26 %.Chcete využít této příležitosti?Pro čtvrté čtvrtletí roku 2022 Uber uvedl, že očekává meziroční růst hrubých rezervací o 23 % až 27 % na bázi konstantní měny a upravený zisk EBITDA ve výši 600 až 630 milionů USD. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali ve čtvrtém čtvrtletí upravenou EBITDA ve výši 568 milionů USD.Zde jsou výsledky největších obchodních segmentů společnosti Uber za dané čtvrtletí:Mobilita : 13,7 mld USD, což je méně než odhad analytiků, kteří podle StreetAccount odhadovali 13,83 mld.Doručování : 13,7 mld USD, což je méně než odhady analytiků ve výši 14,01 miliardy USD podle StreetAccount.Společnost Uber se v době pandemie Covidu do značné míry spoléhala na růst v oblasti doručování jídla, ale její segment mobility v prvním a druhém čtvrtletí překonal tržby z doručování jídla, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i ve třetím čtvrtletí, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 3,8 miliardy USD, zatímco doručování 2,8 miliardy USD.Nákladní doprava společnosti Uber vykázala tržby ve výši 1,75 miliardy dolarů.Počet měsíčně aktivních zákazníků platformy se ve třetím čtvrtletí vyšplhal na 124 milionů, což představuje meziroční nárůst o 14 %. V daném období bylo na platformě uskutečněno 1,95 miliardy cest, což je meziroční nárůst o 19 %.Khosrowshahi v úterý v pořadu „Squawk Box“ televize CNBC uvedl, že společnost také obnovila 80 %, pokud jde o počet řidičů, kteří se ke službě vrátili.Zdroj: Getty ImagesAkcie společnosti Uber se letos zatím propadly o více než 36 %. V říjnu se akcie propadly o více než 10 % poté, co Bidenovo ministerstvo práce zveřejnilo návrh, který by mohl regulačním orgánům a soudům otevřít cestu k překlasifikování gigových pracovníků na zaměstnance. Navrhované pravidlo by mohlo zvýšit náklady společností, jako jsou Uber, Lyft, Instacart a DoorDash, které se spoléhají na smluvní pracovníky, kteří si vyzvedávají směny ve svém volném čase.Tyto společnosti tvrdí, že flexibilní rozvrhy jsou pro pracovníky atraktivní, ale někteří odborníci na pracovní právo a aktivisté s tím nesouhlasí a tvrdí, že společnosti využívají model smluvních partnerů ke snížení vlastních nákladů a upírají pracovníkům důležitou ochranu.Uber se také potýká s vysokými cenami benzinu a inflací, ale Khosrowshahi v září v pořadu „TechCheck“ televize CNBC řekl, že jeho nabídková sekce může ve skutečnosti z inflačního prostředí těžit.Vzhledem k tomu, že výdaje rostou a lidé platí více za základní potřeby, jako jsou potraviny, přihlašují se podle něj také k jízdě pro Uber.„Pokud něco, tak 72 % řidičů v USA uvádí, že jedním z důvodů, proč se přihlásili k řízení Uberu, byla ve skutečnosti inflace,“ řekl.