Jednou z věcí, které přispívají k vaší frustraci, jsou pravděpodobně otravní spolupracovníci. Většina lidí zná alespoň jednoho otravného spolupracovníka, který jim stojí v cestě ke štěstí a výkonu. Ale stejně jako se zamýšlíte nad otravným chováním ostatních, jak nastavit zrcadlo sami sobě? Jak si můžete být jisti, že právě vy nejste tím otravným člověkem, na kterého si později stěžuje váš kolega?
Obecně se míra stresu a obav vystupňovala. Společnost Adobe nedávno provedla průzkum mezi téměř 10 000 lidmi na osmi světových trzích a zjistila, že 80 % lidí je znepokojeno alespoň jedním globálním problémem do té míry, že to poškozuje jejich produktivitu a spokojenost s prací.
V rámci tohoto tlaku, stresu a významných problémů jsou lidé v práci také otrávení. Výzkum společnosti LLC zjistil, že 83 % lidí má spolupracovníka, který je otravuje, 52 % lidí tvrdí, že jim otravný spolupracovník brání v tom, aby odváděli svou nejlepší práci, a 21 % lidí dokonce uvažovalo o odchodu z práce, protože jejich frustrace je tak vysoká.
JAK SE VYHNOUT TOMU, ABYSTE BYLI OTRAVNÍ
Zdroj: Unsplash
Pokud jste jedním z lidí, kteří ostatní otravují, může vás to samozřejmě velmi omezovat v kariéře. Lidé se vás nebudou zastávat, nebudou vás zvát k účasti na zajímavých projektech a nebudou se zajímat o vaše názory. Vaše schopnost navazovat kontakty, růst a těšit se z naplnění ve své roli významně souvisí s pocitem, že jste součástí komunity a že na vaší práci záleží. Pokud se vám lidé vyhýbají, bude vám to překážet.
Chcete-li být co nejlepší a mít co nejlepší vztah k ostatním, musíte si uvědomit, co v lidech vyvolává frustraci, a zamyslet se nad svým vlastním přístupem.
ZVAŽTE, JAK PRACUJETE
Podle údajů společnosti LLC 62 % dotázaných pracovníků uvádí, že je frustruje, že lidé netáhnou za jeden provaz a musí za ně přebírat zodpovědnost. Kromě toho 45 % lidí rozčilují kolegové, kteří si stěžují, a 42 % je netrpělivých s těmi, kteří jsou líní nebo mají špatnou pracovní morálku. Když se lidé chovají oprávněně, je to náročné pro 32 % lidí.
Zamyslete se nad tím, jak se projevujete a jakým způsobem se věnujete své práci. Prokažte oddanost tím, že se zaměříte na práci, která je pro tým prioritou, a budete se snažit ze sebe vydat to nejlepší. Samozřejmě je důležité zvládat své hranice, ale musíte se také zapojit, když se jedná o kritický projekt, a převzít iniciativu, když vidíte něco, co lze zlepšit.
Podle údajů společnosti LLC může být zdrojem nepříjemností i to, jak lidé vystupují. Arogance je frustrující pro 39 % lidí a negativismus odradí 32 % lidí.
Každý má dobré i špatné dny, ale snažte se vystupovat konstruktivně. Jedním z nejdůležitějších způsobů, jak se lidé učí, je pozorování, naslouchání a prožívání druhých. Bez ohledu na vaši roli máte na svůj tým a organizaci obrovský vliv.
Je však nezbytné, abyste si nezaměňovali sebevědomí s arogancí. Ačkoli byste tedy měli mluvit nahlas a být pevní ve svých názorech, musíte být otevření jiným pohledům a připomínat si, že ne vždy znáte odpovědi.
Věnujte pozornost tomu, jak se cítíte. Pokud máte špatný den, snažte se ho nevybíjet na spoluhráčích. Pokud ze sebe potřebujete něco dostat, omezte se na ventilaci jen na nejbližšího přítele nebo dva. Udělejte si čas na potvrzení vlastních pocitů, ale pak jděte dál a podnikněte pozitivní kroky.
ZVAŽTE, JAK KOMUNIKUJETE
Komunikace je ohniskem problémů a podle studie společnosti LLC 27 % lidí rozčiluje špatná komunikace jejich spoluhráčů. Lidem vadí zejména toto chování:
Špatná gramatika 76 %
Nadměrné používání vykřičníků v písemné komunikaci 52 %.
Přerušování 38 %
Příliš mnoho mluvení 35 %
Přílišné sdílení 26 %
Pomlouvání 25%
Zamyslete se nad svým komunikačním stylem a uvědomte si, jak se můžete zlepšit. Buďte sami sebou, ale zároveň vnímejte své posluchače. Pokud mluvíte s blízkým přítelem v práci a vzájemně si důvěřujete s větší jistotou, skvělé. Řiďte se však mírou sdílení s náhodnějšími známými.
Pokud máte problém formulovat své myšlenky přesvědčivě a stručně, zvažte další školení nebo koučink. Můžete si také vyžádat zpětnou vazbu od ostatních, abyste pochopili, jak zlepšit svou komunikační hru.
NEBUĎTE NA SEBE PŘÍLIŠ PŘÍSNÍ
Zdroj: Unsplash
Nakonec jde o to, abyste se zamysleli nad tím, co lidi kolem vás frustruje, a zamysleli se nad tím, jak můžete být ve vztahu k ostatním efektivnější. Je však zásadní, abyste to dělali s mírou a nebyli posedlí nebo to nepřeháněli. Lidé si také cení autenticity, a pokud se budete v každé interakci řídit nějakými pravidly, bude vás to brzdit, podkopávat vaši sebedůvěru a působit na ostatní odrazujícím dojmem.
Stejně jako u mnoha jiných věcí je to o rovnováze. Snažte se být co nejlepší a postupem času se zlepšovat, ale zároveň buďte sami sebou a projevujte se se svými zvláštnostmi a nedokonalostmi a dovolte ostatním, aby dělali totéž. Pozitivní pracovní zkušenosti významně ovlivňují lidé, kteří jsou zdvořilí, vstřícní a otevření ostatním. I když byste se měli snažit být méně otravní, měli byste se také naučit být méně otravní.
Jednou z věcí, které přispívají k vaší frustraci, jsou pravděpodobně otravní spolupracovníci. Většina lidí zná alespoň jednoho otravného spolupracovníka, který jim stojí v cestě ke štěstí a výkonu. Ale stejně jako se zamýšlíte nad otravným chováním ostatních, jak nastavit zrcadlo sami sobě? Jak si můžete být jisti, že právě vy nejste tím otravným člověkem, na kterého si později stěžuje váš kolega?Obecně se míra stresu a obav vystupňovala. Společnost Adobe nedávno provedla průzkum mezi téměř 10 000 lidmi na osmi světových trzích a zjistila, že 80 % lidí je znepokojeno alespoň jedním globálním problémem do té míry, že to poškozuje jejich produktivitu a spokojenost s prací.V rámci tohoto tlaku, stresu a významných problémů jsou lidé v práci také otrávení. Výzkum společnosti LLC zjistil, že 83 % lidí má spolupracovníka, který je otravuje, 52 % lidí tvrdí, že jim otravný spolupracovník brání v tom, aby odváděli svou nejlepší práci, a 21 % lidí dokonce uvažovalo o odchodu z práce, protože jejich frustrace je tak vysoká.JAK SE VYHNOUT TOMU, ABYSTE BYLI OTRAVNÍZdroj: UnsplashPokud jste jedním z lidí, kteří ostatní otravují, může vás to samozřejmě velmi omezovat v kariéře. Lidé se vás nebudou zastávat, nebudou vás zvát k účasti na zajímavých projektech a nebudou se zajímat o vaše názory. Vaše schopnost navazovat kontakty, růst a těšit se z naplnění ve své roli významně souvisí s pocitem, že jste součástí komunity a že na vaší práci záleží. Pokud se vám lidé vyhýbají, bude vám to překážet.Chcete-li být co nejlepší a mít co nejlepší vztah k ostatním, musíte si uvědomit, co v lidech vyvolává frustraci, a zamyslet se nad svým vlastním přístupem.ZVAŽTE, JAK PRACUJETEPodle údajů společnosti LLC 62 % dotázaných pracovníků uvádí, že je frustruje, že lidé netáhnou za jeden provaz a musí za ně přebírat zodpovědnost. Kromě toho 45 % lidí rozčilují kolegové, kteří si stěžují, a 42 % je netrpělivých s těmi, kteří jsou líní nebo mají špatnou pracovní morálku. Když se lidé chovají oprávněně, je to náročné pro 32 % lidí.Zamyslete se nad tím, jak se projevujete a jakým způsobem se věnujete své práci. Prokažte oddanost tím, že se zaměříte na práci, která je pro tým prioritou, a budete se snažit ze sebe vydat to nejlepší. Samozřejmě je důležité zvládat své hranice, ale musíte se také zapojit, když se jedná o kritický projekt, a převzít iniciativu, když vidíte něco, co lze zlepšit.Chcete využít této příležitosti?ZVAŽTE, JAK SE PREZENTUJETEZdroj: UnsplashPodle údajů společnosti LLC může být zdrojem nepříjemností i to, jak lidé vystupují. Arogance je frustrující pro 39 % lidí a negativismus odradí 32 % lidí.Každý má dobré i špatné dny, ale snažte se vystupovat konstruktivně. Jedním z nejdůležitějších způsobů, jak se lidé učí, je pozorování, naslouchání a prožívání druhých. Bez ohledu na vaši roli máte na svůj tým a organizaci obrovský vliv.Je však nezbytné, abyste si nezaměňovali sebevědomí s arogancí. Ačkoli byste tedy měli mluvit nahlas a být pevní ve svých názorech, musíte být otevření jiným pohledům a připomínat si, že ne vždy znáte odpovědi.Věnujte pozornost tomu, jak se cítíte. Pokud máte špatný den, snažte se ho nevybíjet na spoluhráčích. Pokud ze sebe potřebujete něco dostat, omezte se na ventilaci jen na nejbližšího přítele nebo dva. Udělejte si čas na potvrzení vlastních pocitů, ale pak jděte dál a podnikněte pozitivní kroky.ZVAŽTE, JAK KOMUNIKUJETEKomunikace je ohniskem problémů a podle studie společnosti LLC 27 % lidí rozčiluje špatná komunikace jejich spoluhráčů. Lidem vadí zejména toto chování:Špatná gramatika 76 %Nadměrné používání vykřičníků v písemné komunikaci 52 %.Přerušování 38 %Příliš mnoho mluvení 35 %Přílišné sdílení 26 %Pomlouvání 25%Zamyslete se nad svým komunikačním stylem a uvědomte si, jak se můžete zlepšit. Buďte sami sebou, ale zároveň vnímejte své posluchače. Pokud mluvíte s blízkým přítelem v práci a vzájemně si důvěřujete s větší jistotou, skvělé. Řiďte se však mírou sdílení s náhodnějšími známými.Pokud máte problém formulovat své myšlenky přesvědčivě a stručně, zvažte další školení nebo koučink. Můžete si také vyžádat zpětnou vazbu od ostatních, abyste pochopili, jak zlepšit svou komunikační hru.NEBUĎTE NA SEBE PŘÍLIŠ PŘÍSNÍZdroj: Unsplash
Nakonec jde o to, abyste se zamysleli nad tím, co lidi kolem vás frustruje, a zamysleli se nad tím, jak můžete být ve vztahu k ostatním efektivnější. Je však zásadní, abyste to dělali s mírou a nebyli posedlí nebo to nepřeháněli. Lidé si také cení autenticity, a pokud se budete v každé interakci řídit nějakými pravidly, bude vás to brzdit, podkopávat vaši sebedůvěru a působit na ostatní odrazujícím dojmem.Stejně jako u mnoha jiných věcí je to o rovnováze. Snažte se být co nejlepší a postupem času se zlepšovat, ale zároveň buďte sami sebou a projevujte se se svými zvláštnostmi a nedokonalostmi a dovolte ostatním, aby dělali totéž. Pozitivní pracovní zkušenosti významně ovlivňují lidé, kteří jsou zdvořilí, vstřícní a otevření ostatním. I když byste se měli snažit být méně otravní, měli byste se také naučit být méně otravní.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...