Analytik Andrew Uerkwitz zahájil hodnocení akcií jako držet s cílovou cenou 45 USD, což znamená pokles o 6 %. Uvedl, že růstový potenciál společnosti díky operačnímu systému a streamování je zmírněn stále více znepokojivým výhledem příjmů z reklamy.
„Oceňujeme setrvačník operačního systému, reklamní sítě a vlastního kanálu + v počátečních nábězích přesunu dolarů z lineární reklamy na CTV,“ uvedl v poznámce klientům. „Nicméně vzhledem k makro nejistotě na reklamním trhu & konkurenční povaze OS a spotřebitelského hardwaru zaujímáme konzervativnější postoj.“
Společnost Roku usiluje o to, aby se její podnikání v rámci kanálu CTV, který je určen pouze pro Roku, zintenzivnilo díky její reklamní platformě a zaměření na obsah. Uerkwitz uvedl, že tato synergie by mohla Roku zajistit pozici „vedoucího hráče v oblasti televize, protože získá podíl na přesunu dolarů směrem k CTV od hardwaru přes předplatné až po dolary z reklamy“.

Konkrétně Uerkwitz očekává, že CTV bude nejrychleji rostoucí jednotkou, pokud jde o digitální reklamu, s 18% složenou roční mírou růstu v příštích čtyřech letech. Inzerentům se podle něj bude líbit úroveň zapojení do služeb CTV a její nové prémiové služby pro videa na vyžádání s reklamou.
Uvedl však, že nejprve musí být jasnější příběh kolem konsolidace v rámci televizních operačních systémů, aby strategie Roku „skutečně uspěla“. Podle něj je obtížnější vidět cestu streamovací společnosti vzhledem k současnému zaměření na obsah a skutečnosti, že velcí vydavatelé již mají vztahy s lineárními reklamními agenturami.
Množství konkurence v oblasti streamování s velkými jmény, jako je Netflix a HBO Max společnosti Warner Bros Discovery, také ztěžuje vidinu toho, že Roku vynikne, řekl Uerkwitz. Podle něj může Roku získat určitý podíl na trhu, protože dochází k posunům, ale na straně prodeje bude za konkurenty zaostávat.
A Uerkwitz uvedl, že tyto problémy se jen zvyšují v souvislosti s širšími obavami ohledně poklesu příjmů z reklamy v technologickém odvětví obecně.

Meta a Microsoft patří k velkým společnostem, které propouštějí zaměstnance, protože sektor se potýká se zpomalením výdajů inzerentů a investoři se poohlížejí jinde.
Konkrétně pro Roku Uerkwitz předpověděl, že reklamní byznys bude v roce 2023 každé čtvrtletí klesat a bude pod očekáváním Wall Street.
Akcie letos zatím ztratily přibližně 75,7 %, což podle Uerkwitze znamená, že potenciál poklesu je omezený. Cílová cena 45 dolarů by v případě jejího dosažení znamenala, že akcie jsou přibližně na třetině hodnoty, na které se obchodovaly v lednu 2020. To zapadá do tohoto příběhu technologického sektoru, který pocítil bič poté, co se akcie společností během pandemie nafoukly, ale v letošním roce prudce klesly, protože se změnilo ekonomické pozadí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky