Jaká je budoucnost nejznámější streamovací služby na světě?
Inflace nutí lidi v roce 2022 činit těžká rozhodnutí. Přesto šéf streamovací služby Spotify (NYSE:SPOT) zvažuje zvýšení cen. To by se mohlo ukázat jako závažný chybný krok. Navíc investoři nebo budoucí investoři do akcií SPOT musí vzít v úvahu finanční výsledky společnosti Spotify, které jsou podprůměrné, i když se společnosti podařilo zvýšit své tržby.
Nezapomeňte, že čtvrtletní meziroční nárůst vykázaných tržeb nemusí nutně znamenat, že je firma zdravá. Potenciální investoři by měli chtít vědět, že společnost Spotify aktivně omezuje své výdaje. Je tomu ale skutečně tak?
Čísla nelžou a v případě společnosti Spotify nevypadají dobře. Mezitím se společnost Spotify možná chystá zvýšit cenu některých služeb – a pokud se tak stane, někteří zákazníci a akcionáři by mohli být připraveni odejít.
Zdroj: Canva
Co se děje s akciemi SPOT?
V roce 2022 rozhodně nebylo pro investory snadné zůstat u akcií SPOT. Překvapivě se cena akcií propadla z 244 dolarů na začátku roku na pouhých 82 dolarů a drobné v poslední době.
Dokonce i uprostřed širokého technologického trhu se společnosti Spotify dařilo obzvlášť špatně, pokud jde o výnosy pro akcionáře. Přesto by někteří lidé mohli zůstat v naději, protože Spotify se ve třetím čtvrtletí podařilo meziročně zvýšit své tržby.
To je všechno v pořádku, ale jde o víc. Od třetího čtvrtletí roku 2021 do třetího čtvrtletí roku 2022 společnost Spotify zvýšila své výdaje ve všech třech uvedených kategoriích: výzkum a vývoj, prodej a marketing i všeobecné a administrativní výdaje.
To teď není zrovna příklad fiskální disciplíny. Odrazující je také zjištění, že během tohoto časového období se společnost Spotify propadla z čistého zisku ve výši milionů eur na překvapivou čistou ztrátu 166 milionů eur.
Zdroj: Canva
Výkonný ředitel společnosti Spotify zvažuje zvýšení ceny
Inflace byla pro společnost Spotify ve třetím čtvrtletí s největší pravděpodobností problematická. Problémem byla i pro zákazníky – a přesto generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek zvažuje zvýšení cen.
Ek má možná pravdu, když tvrdí, že společnost Spotify má „značnou cenovou sílu“. Přesto to, že můžete zvýšit ceny, když se zákazníci potýkají s vysokou inflací, neznamená, že byste měli zvýšit náklady na služby Spotify.
Pokud jde o „zvýšení cen v USA“, Ek prohlásil, že „je to jedna z věcí, kterou bychom rádi udělali“. Generální ředitel dodal: „Z nadcházejícího roku a z toho, co to znamená v oblasti cen ve vztahu k našim službám, mám opravdu dobrý pocit.“
Měl by se Ek „cítit opravdu dobře“, když chce uživatelům Spotify nasadit vyšší ceny? Rozhodně se zdá, že tato taktika v minulosti příliš nefungovala. Celosvětově společnost Spotify za poslední dva roky zavedla více než 45 zvýšení cen. Přesto se společnost meziročně přehoupla z čistého zisku do čisté ztráty. Neříká vám to něco?
Zdroj: Spotify.com
Co můžete udělat teď
Nedovolte, aby vás sebevědomé řeči Eka vedly k přesvědčení, že další zvyšování cen služeb je pro společnost Spotify dobrý nápad. Společnost tuto strategii již vyzkoušela a nevedla k čistému zisku.
Také je prostě špatně načasované vážně uvažovat o zvýšení cen. Spotřebitelé se již zbavují nepotřebných služeb, protože inflace tlačí na jejich peněženky. Vzhledem k chybným nápadům generálního ředitele a neziskovému profilu společnosti Spotify tedy není špatný nápad se akciím SPOT zcela vyhnout.
Jaká je budoucnost nejznámější streamovací služby na světě?Inflace nutí lidi v roce 2022 činit těžká rozhodnutí. Přesto šéf streamovací služby Spotify zvažuje zvýšení cen. To by se mohlo ukázat jako závažný chybný krok. Navíc investoři nebo budoucí investoři do akcií SPOT musí vzít v úvahu finanční výsledky společnosti Spotify, které jsou podprůměrné, i když se společnosti podařilo zvýšit své tržby.Nezapomeňte, že čtvrtletní meziroční nárůst vykázaných tržeb nemusí nutně znamenat, že je firma zdravá. Potenciální investoři by měli chtít vědět, že společnost Spotify aktivně omezuje své výdaje. Je tomu ale skutečně tak?Čísla nelžou a v případě společnosti Spotify nevypadají dobře. Mezitím se společnost Spotify možná chystá zvýšit cenu některých služeb – a pokud se tak stane, někteří zákazníci a akcionáři by mohli být připraveni odejít.Zdroj: CanvaV roce 2022 rozhodně nebylo pro investory snadné zůstat u akcií SPOT. Překvapivě se cena akcií propadla z 244 dolarů na začátku roku na pouhých 82 dolarů a drobné v poslední době.Dokonce i uprostřed širokého technologického trhu se společnosti Spotify dařilo obzvlášť špatně, pokud jde o výnosy pro akcionáře. Přesto by někteří lidé mohli zůstat v naději, protože Spotify se ve třetím čtvrtletí podařilo meziročně zvýšit své tržby.Chcete využít této příležitosti?To je všechno v pořádku, ale jde o víc. Od třetího čtvrtletí roku 2021 do třetího čtvrtletí roku 2022 společnost Spotify zvýšila své výdaje ve všech třech uvedených kategoriích: výzkum a vývoj, prodej a marketing i všeobecné a administrativní výdaje.To teď není zrovna příklad fiskální disciplíny. Odrazující je také zjištění, že během tohoto časového období se společnost Spotify propadla z čistého zisku ve výši milionů eur na překvapivou čistou ztrátu 166 milionů eur.Zdroj: CanvaInflace byla pro společnost Spotify ve třetím čtvrtletí s největší pravděpodobností problematická. Problémem byla i pro zákazníky – a přesto generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek zvažuje zvýšení cen.Ek má možná pravdu, když tvrdí, že společnost Spotify má „značnou cenovou sílu“. Přesto to, že můžete zvýšit ceny, když se zákazníci potýkají s vysokou inflací, neznamená, že byste měli zvýšit náklady na služby Spotify.Pokud jde o „zvýšení cen v USA“, Ek prohlásil, že „je to jedna z věcí, kterou bychom rádi udělali“. Generální ředitel dodal: „Z nadcházejícího roku a z toho, co to znamená v oblasti cen ve vztahu k našim službám, mám opravdu dobrý pocit.“Měl by se Ek „cítit opravdu dobře“, když chce uživatelům Spotify nasadit vyšší ceny? Rozhodně se zdá, že tato taktika v minulosti příliš nefungovala. Celosvětově společnost Spotify za poslední dva roky zavedla více než 45 zvýšení cen. Přesto se společnost meziročně přehoupla z čistého zisku do čisté ztráty. Neříká vám to něco?Zdroj: Spotify.comNedovolte, aby vás sebevědomé řeči Eka vedly k přesvědčení, že další zvyšování cen služeb je pro společnost Spotify dobrý nápad. Společnost tuto strategii již vyzkoušela a nevedla k čistému zisku.Také je prostě špatně načasované vážně uvažovat o zvýšení cen. Spotřebitelé se již zbavují nepotřebných služeb, protože inflace tlačí na jejich peněženky. Vzhledem k chybným nápadům generálního ředitele a neziskovému profilu společnosti Spotify tedy není špatný nápad se akciím SPOT zcela vyhnout.