Společnost GM má na Wall Street skeptiky ohledně svých ambiciózních plánů v oblasti elektromobilů
Wall Street je skeptická k plánům společnosti General Motors vyrábět ziskové elektromobily několik let před plánovaným termínem a výrazně snížit náklady na baterie v souvislosti s problémy dodavatelského řetězce a širšími ekonomickými obavami.
Po podrobné akci pro investory, která se konala ve čtvrtek odpoledne v New Yorku a na níž byly představeny krátkodobé finanční výsledky a plány růstu v oblasti elektromobilů – což investoři požadovali – se GM od hlavních investičních bank v pátek brzy ráno nedočkala žádného zvýšení ratingu nebo dokonce zvýšení cílové ceny.
Mezi hlavní obavy patřily větší makroekonomické problémy, omezení v dodavatelském řetězci a celková schopnost společnosti splnit to, co někteří analytici označili za „ambiciózní“ a „příliš optimistické“ cíle v oblasti růstu tržeb, zisku z elektromobilů a snížení nákladů na baterie.
Zdroj: Getty Images
„Na pozadí současného makroekonomického vývoje se obchodní plán jeví jako velmi ambiciózní: kombinace vyšších výdajů na růst a negativního vlivu mixu elektromobilů na marže v době, kdy jsou ceny na vrcholu, bude mít pravděpodobně za následek určitou skepsi investorů,“ napsal v pátek v poznámce pro investory analytik UBS Patrick Hummel a potvrdil neutrální rating a cílovou cenu 38 USD.
Zdá se, že den pro investory utvrdil mnoho názorů analytiků, ale nestačil k tomu, aby pohnul s cenou v kontextu širších ekonomických obav. Akcie GM ve čtvrtek uzavřely růstem o necelé půl procento na 38,64 dolaru za akcii. V pátek byly akcie navzdory vlažné reakci analytiků vyšší přibližně o 2 %.
„Šokoval nás GM něčím? – NE, ale dodali další podrobnosti pro to, aby se akcie se zlepšujícím se makrem rozmělnily výše,“ napsal v pátek ve své poznámce analytik Evercore ISI Chris McNally. Znovu potvrdil rating overweight a cílovou cenu 50 USD za akcii.
Podle údajů společnosti FactSet je průměrný rating GM převážený s 12měsíční cílovou cenou 47,77 USD za akcii.
Nejpřekvapivějším čtvrtečním oznámením byla prognóza GM, že zisky z elektromobilů, včetně očekávaných výhod z federálních daňových úlev, budou do roku 2025 na stejné úrovni jako u osobních a nákladních automobilů s tradičními motory. To by znamenalo několikaletý náskok a dramatický pokles nákladů automobilky na baterie v situaci, kdy má automobilka problémy s dodavatelským řetězcem, cyklickou poptávkou a možným nedostatkem surovin.
Přestože GM tvrdí, že má zajištěny závazné přísliby na všechny suroviny pro výrobu baterií, aby mohl v Severní Americe do roku 2025 vyrobit 1 milion elektrických vozidel, analytici jsou ohledně plánů automobilky v oblasti baterií pesimističtější.
„Cíle GM v oblasti marží se nám zdají být příliš optimistické,“ uvedl v pátečním sdělení pro investory analytik Colin M. Langan z Wells Fargo s tím, že „není jasné“, jak společnost sníží náklady na baterie, „což je pro cíle marží do roku 2025 rozhodující“.
Zdroj: Getty Images
Společnost GM uvedla, že očekává snížení nákladů na články Ultium na 87 dolarů za kilowatthodinu v roce 2025 a pod 70 dolarů za kWh později v tomto desetiletí. To by znamenalo výrazné snížení oproti dnešním očekávaným nákladům, které GM odmítla zveřejnit. Wells Fargo uvádí, že očekává náklady na baterie s podobnými materiály ve výši zhruba 151 USD/kWh.
Další oznámení GM zahrnovala očekávání, že tržby porostou 12% složeným ročním tempem na více než 225 miliard USD, včetně 50 miliard USD z elektrických vozidel, v roce 2025; nástin svých produktů do roku 2025; a potvrzení dříve oznámených cílů do roku 2030.
GM ve čtvrtek rovněž zvýšila svůj výhled týkající se volného peněžního toku a zúžila očekávání zisku pro rok 2022. Zvýšila svůj výhled peněžních toků na 10 až 11 miliard dolarů ze 7 až 9 miliard dolarů. Zúžila také rozpětí upraveného zisku na 13,5 až 14,5 miliardy USD oproti předchozímu výhledu 13 až 15 miliard USD.
Po podrobné akci pro investory, která se konala ve čtvrtek odpoledne v New Yorku a na níž byly představeny krátkodobé finanční výsledky a plány růstu v oblasti elektromobilů – což investoři požadovali – se GM od hlavních investičních bank v pátek brzy ráno nedočkala žádného zvýšení ratingu nebo dokonce zvýšení cílové ceny.Mezi hlavní obavy patřily větší makroekonomické problémy, omezení v dodavatelském řetězci a celková schopnost společnosti splnit to, co někteří analytici označili za „ambiciózní“ a „příliš optimistické“ cíle v oblasti růstu tržeb, zisku z elektromobilů a snížení nákladů na baterie.Zdroj: Getty Images„Na pozadí současného makroekonomického vývoje se obchodní plán jeví jako velmi ambiciózní: kombinace vyšších výdajů na růst a negativního vlivu mixu elektromobilů na marže v době, kdy jsou ceny na vrcholu, bude mít pravděpodobně za následek určitou skepsi investorů,“ napsal v pátek v poznámce pro investory analytik UBS Patrick Hummel a potvrdil neutrální rating a cílovou cenu 38 USD.Zdá se, že den pro investory utvrdil mnoho názorů analytiků, ale nestačil k tomu, aby pohnul s cenou v kontextu širších ekonomických obav. Akcie GM ve čtvrtek uzavřely růstem o necelé půl procento na 38,64 dolaru za akcii. V pátek byly akcie navzdory vlažné reakci analytiků vyšší přibližně o 2 %.„Šokoval nás GM něčím? – NE, ale dodali další podrobnosti pro to, aby se akcie se zlepšujícím se makrem rozmělnily výše,“ napsal v pátek ve své poznámce analytik Evercore ISI Chris McNally. Znovu potvrdil rating overweight a cílovou cenu 50 USD za akcii.Chcete využít této příležitosti?Podle údajů společnosti FactSet je průměrný rating GM převážený s 12měsíční cílovou cenou 47,77 USD za akcii.Nejpřekvapivějším čtvrtečním oznámením byla prognóza GM, že zisky z elektromobilů, včetně očekávaných výhod z federálních daňových úlev, budou do roku 2025 na stejné úrovni jako u osobních a nákladních automobilů s tradičními motory. To by znamenalo několikaletý náskok a dramatický pokles nákladů automobilky na baterie v situaci, kdy má automobilka problémy s dodavatelským řetězcem, cyklickou poptávkou a možným nedostatkem surovin.Přestože GM tvrdí, že má zajištěny závazné přísliby na všechny suroviny pro výrobu baterií, aby mohl v Severní Americe do roku 2025 vyrobit 1 milion elektrických vozidel, analytici jsou ohledně plánů automobilky v oblasti baterií pesimističtější.„Cíle GM v oblasti marží se nám zdají být příliš optimistické,“ uvedl v pátečním sdělení pro investory analytik Colin M. Langan z Wells Fargo s tím, že „není jasné“, jak společnost sníží náklady na baterie, „což je pro cíle marží do roku 2025 rozhodující“.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost GM uvedla, že očekává snížení nákladů na články Ultium na 87 dolarů za kilowatthodinu v roce 2025 a pod 70 dolarů za kWh později v tomto desetiletí. To by znamenalo výrazné snížení oproti dnešním očekávaným nákladům, které GM odmítla zveřejnit. Wells Fargo uvádí, že očekává náklady na baterie s podobnými materiály ve výši zhruba 151 USD/kWh.Další oznámení GM zahrnovala očekávání, že tržby porostou 12% složeným ročním tempem na více než 225 miliard USD, včetně 50 miliard USD z elektrických vozidel, v roce 2025; nástin svých produktů do roku 2025; a potvrzení dříve oznámených cílů do roku 2030.GM ve čtvrtek rovněž zvýšila svůj výhled týkající se volného peněžního toku a zúžila očekávání zisku pro rok 2022. Zvýšila svůj výhled peněžních toků na 10 až 11 miliard dolarů ze 7 až 9 miliard dolarů. Zúžila také rozpětí upraveného zisku na 13,5 až 14,5 miliardy USD oproti předchozímu výhledu 13 až 15 miliard USD.