se zavázala rozdělit většinu svých akcií ve společnosti Meituan, která se zabývá rozvozem jídla, mezi investory, protože čínský lídr v oblasti sociálních médií připravuje plány na snížení svých rozsáhlých podílů v největším internetovém odvětví na světě.
Společnost Tencent, která oznámila plány na snížení svého podílu v internetovém prodejci JD.com Inc. rozdělí více než 958 milionů akcií třídy B společnosti Meituan jako zvláštní dividendu stávajícím akcionářům. Společnost Tencent tento krok oznámila v době, kdy již druhé čtvrtletí po sobě vykázala pokles příjmů, což jen podtrhuje, do jaké míry zhoršující se stav čínské ekonomiky poškozuje největší soukromé společnosti.
Toto rozhodnutí představuje další milník v evoluci společnosti Tencent, která se z rozsáhlého internetového impéria s investicemi ve většině čínské technologické sféry stala soustředěnějším, nákladově orientovaným provozovatelem her a sociálních médií. Jeho odchod z JD a nyní i z velké části Meituanu přichází poté, co Si Ťin-pching v roce 2021 zavedl řadu ubíjejících omezení pro toto odvětví, včetně omezení herní doby a obsahu.
Vedení společnosti Tencent již dříve popřelo, že by mělo v úmyslu prodat svůj podíl ve společnosti Meituan, která je čínským lídrem v oblasti doručování jídla. Akcie, které mají být prodány, v hodnotě přibližně 155 miliard hongkongských dolarů (19,9 miliardy USD), představují přibližně 91 % podílu společnosti Tencent třídy B. Kromě JD a Meituan vlastní Tencent také část Kuaishou Technology, Didi Global Inc. a Bilibili Inc.
Zdroj: Reuters
Tento krok znamená další ústup společnosti Tencent, která spolu s Alibaba Group Holding Ltd. ovládala velkou část čínského technologického sektoru.
Čínský internetový průmysl se od té doby smířil s novou érou klidného růstu a zaměřil se na zvyšování ziskovosti a ne na honbu za tržním podílem poté, co Peking v roce 2021 vymazal z jejich celkové tržní hodnoty více než 1 bilion dolarů. Zatímco regulační orgány zmírnily své tažení proti technologiím, kdysi volně se rozvíjející odvětví je stále zatíženo slabými spotřebitelskými výdaji a přísnými omezeními Covid.
Tržby společnosti Tencent v zářijovém čtvrtletí klesly o 2 % na 140,1 miliardy jüanů (19,8 miliardy USD), zatímco průměrná prognóza hovořila o 141,4 miliardy jüanů. Čistý zisk dosáhl 39,9 miliardy jüanů oproti odhadu 25,2 miliardy jüanů. Akcie společnosti Prosus, jediného největšího akcionáře Tencentu, v Evropě vzrostly.
Čínské technologické akcie tento měsíc obnovily část svých ztrát poté, co komunistická strana začala ustupovat od své hry Covid-Zero a nabídla Bidenově administrativě více pobídek ke spolupráci. Si Ťijův posun na těchto frontách spolu s vnímáním obnoveného zaměření na oživení světové ekonomiky č. 2 podněcuje spekulace, že Peking začne uvolňovat pouta soukromému sektoru.
Zdroj: Getty Images
Společnost Tencent zůstává zranitelná vůči makroekonomickým překážkám. Zisky z digitální reklamy snižují nižší rozpočty na marketing po celém světě a rostoucí konkurence ze strany společnosti ByteDance Ltd., která vlastní TikTok. V oblasti cloud computingu letos klesly tržby, protože společnost pracuje na omezení ztrátových zakázek.
V oblasti videoher musí Tencent ještě najít další velký hit, který by nahradil hru Honor of Kings, jež byla poprvé vydána v roce 2015. Od dubna, kdy pekingští cenzoři obnovili vydávání licencí, byla pro domácí trh schválena pouze jedna hra společnosti Tencent.
Tencent společně se společností Capcom Co. vyvíjí novou mobilní hru pro populární sérii Monster Hunter od japonského studia, čímž se přední čínský herní vývojář snaží přetvořit sebe sama pro mezinárodní trh.
Chuť společnosti po zahraničních herních aktivech roste v době, kdy se zbavuje jiných aktiv a doma utrácí uvážlivěji. V září utratila společnost ze Šen-čenu zhruba 300 milionů dolarů za zdvojnásobení svého podílu ve společnosti Ubisoft Entertainment SA.
Investoři sice nedávné snižování nákladů Tencentu vítají, někteří však požadují rychlejší nápravu horní linie než dlouhodobé herní sázky. Pozornost se soustředí na růst jejího krátkého videokanálu WeChat, který zatím nedokázal plně zpeněžit svůj obsah pomocí e-commerce a reklamních nabídek.
se zavázala rozdělit většinu svých akcií ve společnosti Meituan, která se zabývá rozvozem jídla, mezi investory, protože čínský lídr v oblasti sociálních médií připravuje plány na snížení svých rozsáhlých podílů v největším internetovém odvětví na světě.Společnost Tencent, která oznámila plány na snížení svého podílu v internetovém prodejci JD.com Inc. rozdělí více než 958 milionů akcií třídy B společnosti Meituan jako zvláštní dividendu stávajícím akcionářům. Společnost Tencent tento krok oznámila v době, kdy již druhé čtvrtletí po sobě vykázala pokles příjmů, což jen podtrhuje, do jaké míry zhoršující se stav čínské ekonomiky poškozuje největší soukromé společnosti.Toto rozhodnutí představuje další milník v evoluci společnosti Tencent, která se z rozsáhlého internetového impéria s investicemi ve většině čínské technologické sféry stala soustředěnějším, nákladově orientovaným provozovatelem her a sociálních médií. Jeho odchod z JD a nyní i z velké části Meituanu přichází poté, co Si Ťin-pching v roce 2021 zavedl řadu ubíjejících omezení pro toto odvětví, včetně omezení herní doby a obsahu.Vedení společnosti Tencent již dříve popřelo, že by mělo v úmyslu prodat svůj podíl ve společnosti Meituan, která je čínským lídrem v oblasti doručování jídla. Akcie, které mají být prodány, v hodnotě přibližně 155 miliard hongkongských dolarů , představují přibližně 91 % podílu společnosti Tencent třídy B. Kromě JD a Meituan vlastní Tencent také část Kuaishou Technology, Didi Global Inc. a Bilibili Inc.Zdroj: ReutersTento krok znamená další ústup společnosti Tencent, která spolu s Alibaba Group Holding Ltd. ovládala velkou část čínského technologického sektoru.Čínský internetový průmysl se od té doby smířil s novou érou klidného růstu a zaměřil se na zvyšování ziskovosti a ne na honbu za tržním podílem poté, co Peking v roce 2021 vymazal z jejich celkové tržní hodnoty více než 1 bilion dolarů. Zatímco regulační orgány zmírnily své tažení proti technologiím, kdysi volně se rozvíjející odvětví je stále zatíženo slabými spotřebitelskými výdaji a přísnými omezeními Covid.Tržby společnosti Tencent v zářijovém čtvrtletí klesly o 2 % na 140,1 miliardy jüanů , zatímco průměrná prognóza hovořila o 141,4 miliardy jüanů. Čistý zisk dosáhl 39,9 miliardy jüanů oproti odhadu 25,2 miliardy jüanů. Akcie společnosti Prosus, jediného největšího akcionáře Tencentu, v Evropě vzrostly.Chcete využít této příležitosti?Čínské technologické akcie tento měsíc obnovily část svých ztrát poté, co komunistická strana začala ustupovat od své hry Covid-Zero a nabídla Bidenově administrativě více pobídek ke spolupráci. Si Ťijův posun na těchto frontách spolu s vnímáním obnoveného zaměření na oživení světové ekonomiky č. 2 podněcuje spekulace, že Peking začne uvolňovat pouta soukromému sektoru.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Tencent zůstává zranitelná vůči makroekonomickým překážkám. Zisky z digitální reklamy snižují nižší rozpočty na marketing po celém světě a rostoucí konkurence ze strany společnosti ByteDance Ltd., která vlastní TikTok. V oblasti cloud computingu letos klesly tržby, protože společnost pracuje na omezení ztrátových zakázek.V oblasti videoher musí Tencent ještě najít další velký hit, který by nahradil hru Honor of Kings, jež byla poprvé vydána v roce 2015. Od dubna, kdy pekingští cenzoři obnovili vydávání licencí, byla pro domácí trh schválena pouze jedna hra společnosti Tencent.Tencent společně se společností Capcom Co. vyvíjí novou mobilní hru pro populární sérii Monster Hunter od japonského studia, čímž se přední čínský herní vývojář snaží přetvořit sebe sama pro mezinárodní trh.Chuť společnosti po zahraničních herních aktivech roste v době, kdy se zbavuje jiných aktiv a doma utrácí uvážlivěji. V září utratila společnost ze Šen-čenu zhruba 300 milionů dolarů za zdvojnásobení svého podílu ve společnosti Ubisoft Entertainment SA.Investoři sice nedávné snižování nákladů Tencentu vítají, někteří však požadují rychlejší nápravu horní linie než dlouhodobé herní sázky. Pozornost se soustředí na růst jejího krátkého videokanálu WeChat, který zatím nedokázal plně zpeněžit svůj obsah pomocí e-commerce a reklamních nabídek.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...