Bylo to proto, že společnost měla velké počáteční investory a velkou základnu objednávek.
Po šesti měsících se akcie propadly o více než 75 %. Skutečnost a potíže spojené s masovou výrobou přinutily společnost stáhnout výhled na rok 2022. Investoři by si měli uvědomit červené vlajky, které s investicí do společnosti Rivian souvisejí. Existuje však i důležitý zelený praporek, který investici podporuje, a vzhledem k tomu, že akcie tolik poklesly, je možná na čase se ve společnosti Rivian trochu angažovat.
První přešlapy
Zdrojem mnoha nedávných potíží společnosti Rivian jsou makro problémy, mezi něž patří rostoucí inflace a narušení dodavatelského řetězce. Ale i samotná společnost se při zahájení komerční výroby potýkala s některými přešlapy.

Jeden významný problém nastal, když se společnost snažila provést zvýšení cen poté, co si zákazníci již předobjednali její nákladní automobily pro spotřebitele. Rivian se tím snažil kompenzovat rostoucí náklady na suroviny, což však vyvolalo odpor a zvedlo obočí některých investorů.
Společnost sice rychle obnovila ceny pro ty, kteří již měli rezervaci, ale pro investory tato situace také znamenala varovný signál. Společnost by musela nést rostoucí náklady právě v době, kdy se snaží zvýšit výrobu a provozní efektivitu. Vedení společnosti bude muset učinit ještě mnoho důležitých rozhodnutí a vypořádat se s mnoha problémy. To, jak se vypořádalo s jedním z prvních, investorům důvěru nedodalo a vedení se bude muset ještě osvědčit.
Rezervace provedené od druhého čtvrtletí budou za vyšší cenu. Společnost však již měla více než 80 000 vozů, které byly před úpravou cen předobjednány. Rivian očekává, že v letošním roce vyrobí pouze 25 000 elektromobilů, takže vyšší náklady budou brzdit jeho výsledky přinejmenším do roku 2023. Společnost Rivian v prvním čtvrtletí prodělala téměř 1,6 miliardy dolarů, takže investoři budou muset v dohledné době pravděpodobně snášet značné ztráty a neuspokojivé marže.

Zelená je zelená vlajka
Dobrou zprávou pro investory je, že společnost má rozvahu, která ji v těchto těžkých časech podpoří. Má také dobrou základnu spotřebitelských i komerčních zakázek, které jí umožňují pracovat na zlepšení efektivity výroby. Rivian měl přibližně 90 000 předběžných objednávek na své spotřebitelské pickupy a SUV na platformě R1. Její komerční část je podpořena objednávkou 100 000 elektrických dodávek
Na rozdíl od mnoha jiných začínajících firem v oblasti elektromobilů je však společnost Rivian v dobré finanční situaci, aby mohla budovat svůj podnik. První investoři, jako je Amazon, a úspěšná primární veřejná nabídka akcií jí pomohly získat k 31. březnu přibližně 17 miliard dolarů v hotovosti. Výroba automobilů je kapitálově náročná. Generální ředitel společnosti Rivian R. J. Scaringe však investorům ve svém nedávném výročním dopise akcionářům sdělil, že věří, že hotovost jí umožní zvládnout výstavbu druhého výrobního závodu i uvedení a náběh spotřebitelské platformy R2 pro vozidla druhé generace.
Pro představu, společnost Rivian má v rozvaze podobný objem hotovosti jako Tesla. A Tesla za poslední čtyři čtvrtletí vydělala 8,4 miliardy dolarů čistého zisku.

Správná rovnováha
Pro investory by nemělo být překvapením, že investice do nového a rozvíjejícího se oboru s sebou nese jak potenciální rizika, tak výnosy. Nikdo by neměl očekávat, že cesta společnosti Rivian k úspěchu bude hladká. Generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk kdysi slavně prohlásil, že jeho společnost byla zhruba měsíc před bankrotem, když společnost zvyšovala výrobu Modelu 3.
U každé investice do vysoce rizikových jmen je vždy třeba provést řádné rozdělení. Vzhledem k tomu, že potenciální zisky jsou vzdáleny ještě několik let, měl by člověk vložit jen tolik, kolik si může dovolit ztratit. Rivian jako investice má nyní určitě určitá rizika a červené vlajky. Měla by však mít i to, co je potřeba k tomu, aby překonala počáteční problémy, pokud bude dobře fungovat. To by z ní mělo stále dělat potenciálně dobrou dlouhodobou investici.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























