Airbus v listopadu dodal 66 letadel, takže v prosinci má před sebou téměř rekordní úkol – dodat 137 letadel, aby splnil svůj cíl pro rok 2022, ačkoli nevyloučil, že tento cíl bude snížen, uvedly zdroje z odvětví.
Největší světový výrobce letadel dodal v letošním roce odhadem 563 letadel, podle těchto zdrojů se jedná o nárůst oproti 497 letadlům dodaným od ledna do konce října, resp. 495 letadel po očištění o dvě dodávky zablokované ruskými sankcemi.
Mluvčí Airbusu odmítl listopadový odhad, který podléhá internímu auditu, komentovat.
Pozdní nárůst posunul listopad na vyšší úroveň, než se původně očekávalo, ale nedokázal odstranit pochybnosti o cíli pro rok 2022, který se pohybuje „kolem 700 kusů“ několik týdnů před koncem roku, uvedly zdroje.
Předchozí prosincový rekord 138, zaznamenaný v roce 2019, byl dosažen předtím, než COVID-19 silně zatížil dodavatelské řetězce.
Jeden ze zdrojů z oboru uvedl, že společnost se již téměř vzdala naděje na dosažení svého klíčového cíle, který je hnacím motorem příjmů. „Mají příliš mnoho problémů,“ uvedl zdroj, který si nepřál být jmenován.

Airbus v listopadu dodal 66 letadel, takže v prosinci má před sebou téměř rekordní úkol – dodat 137 letadel, aby splnil svůj cíl pro rok 2022, ačkoli nevyloučil, že tento cíl bude snížen, uvedly zdroje z odvětví.
Největší světový výrobce letadel dodal v letošním roce odhadem 563 letadel, podle těchto zdrojů se jedná o nárůst oproti 497 letadlům dodaným od ledna do konce října, resp. 495 letadel po očištění o dvě dodávky zablokované ruskými sankcemi.
Mluvčí Airbusu odmítl listopadový odhad, který podléhá internímu auditu, komentovat.
Pozdní nárůst posunul listopad na vyšší úroveň, než se původně očekávalo, ale nedokázal odstranit pochybnosti o cíli pro rok 2022, který se pohybuje „kolem 700 kusů“ několik týdnů před koncem roku, uvedly zdroje.
Předchozí prosincový rekord 138, zaznamenaný v roce 2019, byl dosažen předtím, než COVID-19 silně zatížil dodavatelské řetězce.
Jeden ze zdrojů z oboru uvedl, že společnost se již téměř vzdala naděje na dosažení svého klíčového cíle, který je hnacím motorem příjmů. „Mají příliš mnoho problémů,“ uvedl zdroj, který si nepřál být jmenován.
