Firemní cestování je hnací silou boomu v oblasti udržitelného leteckého paliva
Stále více společností hromadně nakupuje udržitelné letecké palivo (SAF), aby snížily svou uhlíkovou stopu, a podporuje tak masovou výrobu čistší energie, kterou letecké společnosti potřebují ke splnění svých emisních cílů.
Letecké společnosti, cestovní kanceláře a výrobci paliv nyní nabízejí firemním zákazníkům možnost nakupovat SAF, které není vázáno na jednotlivé lety. Společnosti se snaží snížit ekologickou zátěž spojenou s létáním nejen levnějšími možnostmi kompenzace emisí uhlíku, jako je např. sázení stromů.
Přechod odvětví na systém účtování „book and claim“, jaký se používá v odvětví obnovitelné elektřiny, umožňuje větší flexibilitu vzhledem k relativnímu nedostatku SAF, které využívá suroviny, jako jsou kuchyňské oleje, ke snížení emisí až o 80 % oproti konvenčnímu palivu, ale je k dispozici pouze na omezeném počtu letišť po celém světě.
V nedávné dohodě, kterou oznámila letecká společnost Qantas Airways, bude pět společností platit prémii za snížení emisí tím, že přispějí na náklady letecké společnosti využívající SAF dodávané společností BP (NYSE:BP) na londýnském letišti Heathrow.
Zúčastněné společnosti si mohou nárokovat snížení emisí, které mohou využít k různým možným účelům, jež nesouvisí s jejich služebními cestami z Londýna do Austrálie.
Zdroj: Unsplash
Zúčastněná společnost Boston Consulting Group (BCG), která rovněž nakupuje SAF prostřednictvím United Airlines a dodavatelů paliv SkyNRG a Neste, uvedla, že chce pomoci rozšířit trh s SAF, aby splnila interní cíle.
„Naším největším zdrojem emisí jsou služební cesty a zde jsme se zavázali snížit emisní náročnost do roku 2025 na polovinu ve srovnání s rokem 2018,“ uvedl David Webb, ředitel pro udržitelný rozvoj BCG.
Australská pošta, další partner společnosti Qantas, uvedla, že kredity využije ke snížení emisí z letecké přepravy v době, kdy SAF není v Austrálii k dispozici.
Společnost Qantas uvedla, že čím více společností se do programu zapojí, tím proveditelnější a nákladově efektivnější bude místní odvětví SAF.
Podobné programy má stále více dopravců, včetně společností United, Lufthansa, Cathay Pacific Airways (OTC:CPCAY), Air France KLM (OTC:AFLYY) a japonské ANA Holdings.
Zdroj: Unsplash
V roce 2021 tvořily SAF pouze 0,5 % leteckého paliva, ale mnoho leteckých společností si stanovilo cíl 10 % do roku 2030 a cíl odvětví „nulových čistých“ emisí do roku 2050 počítá s tím, že SAF budou tvořit 65 % paliva.
Zájem firemního sektoru by mohl vytvořit impuls pro rozšíření odvětví SAF, vzhledem k tomu, že podniky představují přibližně 20 % letecké dopravy na celém světě a 30 % v Evropě, uvedla Denise Auclair, manažerka kampaně pro firemní cestování v evropské nevládní organizaci Transport & Environment.
Pouze omezený počet leteckých společností, jako je Finnair a skandinávská SAS, umožňuje jednotlivým zákazníkům, například cestujícím ve volném čase, platit za SAF, aby se snížily emise z letů.
Nákup SAF je nákladnější než nákup emisních kompenzací, ale podle odborníků může hrát klíčovou roli při snižování emisí při cestování spolu s přechodem na videokonference a čistší alternativy, jako je železnice.
Společnosti při nákupu SAF platí „zelenou prémii“, protože SAF stojí přibližně třikrát až pětkrát více než konvenční letecké palivo, uvedl Sami Jauhiainen, viceprezident pro oblast APAC ve společnosti Neste, která se zabývá obnovitelnými zdroji v letectví a která je největší na světě a nabízí program nákupu pro firmy.
Zdroj: Pixabay
„Uzavřou s námi smlouvu, zaplatí za cenový příplatek za udržitelné letecké palivo oproti konvenčnímu leteckému palivu a pak nám umožní dodávat udržitelné letecké palivo pro naše partnerské letecké společnosti ke spotřebě,“ řekl. „A my pak můžeme koncového zákazníka podpořit příslušnými zprávami a dokumentací, kterou potřebuje k uznání výhod.“
Společnosti mohou uzavírat smlouvy přímo s leteckými společnostmi, cestovními kancelářemi, jako je American Express (NYSE:AXP) Global Business Travel (Amex GBT), a dodavateli paliva, jako je Neste, když se snaží uplatnit kredity SAF a vyhnout se nástrahám, jako je dvojí nárokování.
Podle bílé knihy Světového ekonomického fóra (WEF) o pokynech pro účtování a vykazování SAF, která byla zveřejněna v říjnu, budou problémy s dvojím nárokováním stále palčivější, protože stále více zemí nařizuje určitý podíl SAF ve všech leteckých palivech. Francie již zavedla požadavek 1 %, zatímco Evropská unie bude od roku 2025 vyžadovat 2 %.
Společnost Amex GBT spolupracovala se společnostmi Shell (LON:RDSa) a Accenture (NYSE:ACN) na vytvoření platformy založené na blokovém řetězci, aby zajistila, že certifikáty zakoupené firemními zákazníky jsou nezfalšovatelné v dosud největším pilotním projektu knihy a nároku.
„Tato platforma vám umožní koupit SAF a využít jakoukoli leteckou společnost,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Amex GBT Drew Crawley.
Letecké společnosti, cestovní kanceláře a výrobci paliv nyní nabízejí firemním zákazníkům možnost nakupovat SAF, které není vázáno na jednotlivé lety. Společnosti se snaží snížit ekologickou zátěž spojenou s létáním nejen levnějšími možnostmi kompenzace emisí uhlíku, jako je např. sázení stromů.Přechod odvětví na systém účtování „book and claim“, jaký se používá v odvětví obnovitelné elektřiny, umožňuje větší flexibilitu vzhledem k relativnímu nedostatku SAF, které využívá suroviny, jako jsou kuchyňské oleje, ke snížení emisí až o 80 % oproti konvenčnímu palivu, ale je k dispozici pouze na omezeném počtu letišť po celém světě.V nedávné dohodě, kterou oznámila letecká společnost Qantas Airways, bude pět společností platit prémii za snížení emisí tím, že přispějí na náklady letecké společnosti využívající SAF dodávané společností BP na londýnském letišti Heathrow.Zúčastněné společnosti si mohou nárokovat snížení emisí, které mohou využít k různým možným účelům, jež nesouvisí s jejich služebními cestami z Londýna do Austrálie.Zdroj: UnsplashZúčastněná společnost Boston Consulting Group , která rovněž nakupuje SAF prostřednictvím United Airlines a dodavatelů paliv SkyNRG a Neste, uvedla, že chce pomoci rozšířit trh s SAF, aby splnila interní cíle.„Naším největším zdrojem emisí jsou služební cesty a zde jsme se zavázali snížit emisní náročnost do roku 2025 na polovinu ve srovnání s rokem 2018,“ uvedl David Webb, ředitel pro udržitelný rozvoj BCG.Australská pošta, další partner společnosti Qantas, uvedla, že kredity využije ke snížení emisí z letecké přepravy v době, kdy SAF není v Austrálii k dispozici.Společnost Qantas uvedla, že čím více společností se do programu zapojí, tím proveditelnější a nákladově efektivnější bude místní odvětví SAF.Podobné programy má stále více dopravců, včetně společností United, Lufthansa, Cathay Pacific Airways , Air France KLM a japonské ANA Holdings.Zdroj: UnsplashV roce 2021 tvořily SAF pouze 0,5 % leteckého paliva, ale mnoho leteckých společností si stanovilo cíl 10 % do roku 2030 a cíl odvětví „nulových čistých“ emisí do roku 2050 počítá s tím, že SAF budou tvořit 65 % paliva.Zájem firemního sektoru by mohl vytvořit impuls pro rozšíření odvětví SAF, vzhledem k tomu, že podniky představují přibližně 20 % letecké dopravy na celém světě a 30 % v Evropě, uvedla Denise Auclair, manažerka kampaně pro firemní cestování v evropské nevládní organizaci Transport & Environment.Pouze omezený počet leteckých společností, jako je Finnair a skandinávská SAS, umožňuje jednotlivým zákazníkům, například cestujícím ve volném čase, platit za SAF, aby se snížily emise z letů.Chcete využít této příležitosti?„ZELENÁ PRÉMIE“Nákup SAF je nákladnější než nákup emisních kompenzací, ale podle odborníků může hrát klíčovou roli při snižování emisí při cestování spolu s přechodem na videokonference a čistší alternativy, jako je železnice.Společnosti při nákupu SAF platí „zelenou prémii“, protože SAF stojí přibližně třikrát až pětkrát více než konvenční letecké palivo, uvedl Sami Jauhiainen, viceprezident pro oblast APAC ve společnosti Neste, která se zabývá obnovitelnými zdroji v letectví a která je největší na světě a nabízí program nákupu pro firmy.Zdroj: Pixabay„Uzavřou s námi smlouvu, zaplatí za cenový příplatek za udržitelné letecké palivo oproti konvenčnímu leteckému palivu a pak nám umožní dodávat udržitelné letecké palivo pro naše partnerské letecké společnosti ke spotřebě,“ řekl. „A my pak můžeme koncového zákazníka podpořit příslušnými zprávami a dokumentací, kterou potřebuje k uznání výhod.“Společnosti mohou uzavírat smlouvy přímo s leteckými společnostmi, cestovními kancelářemi, jako je American Express Global Business Travel , a dodavateli paliva, jako je Neste, když se snaží uplatnit kredity SAF a vyhnout se nástrahám, jako je dvojí nárokování.Podle bílé knihy Světového ekonomického fóra o pokynech pro účtování a vykazování SAF, která byla zveřejněna v říjnu, budou problémy s dvojím nárokováním stále palčivější, protože stále více zemí nařizuje určitý podíl SAF ve všech leteckých palivech. Francie již zavedla požadavek 1 %, zatímco Evropská unie bude od roku 2025 vyžadovat 2 %.Společnost Amex GBT spolupracovala se společnostmi Shell a Accenture na vytvoření platformy založené na blokovém řetězci, aby zajistila, že certifikáty zakoupené firemními zákazníky jsou nezfalšovatelné v dosud největším pilotním projektu knihy a nároku.„Tato platforma vám umožní koupit SAF a využít jakoukoli leteckou společnost,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Amex GBT Drew Crawley.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...