Goldman Sachs zvyšuje rating tohoto globálního technologického giganta a vidí růst akcií až o 90 %
Goldman Sachs identifikoval nově vznikající příležitost v oblasti elektromobilů, která má "vzestupný trend", a odhalil klíčovou akcii, na které se dá hrát.
Tímto trendem je outsourcing výroby elektromobilů, který podle Goldman Sachs bude nabírat na obrátkách s tím, jak budou vozidla „stále technologičtější“ a jejich výroba jednodušší.
Ve zprávě z 1. prosince investiční banka uvedla, že outsourcing snižuje bariéry vstupu na trh – ušetří automobilkám nutnost budovat dodavatelské řetězce od nuly a umožní značkám proniknout na trhy, kde nemají výrobní kapacity.
Goldman Sachs odhaduje, že trh outsourcingu elektromobilů vzroste v roce 2025 na 36 miliard dolarů a v roce 2030 na 144 miliard dolarů.
„V současné době se většina elektromobilů vyrábí přímo ve firmě, ale některé se outsourcují,“ napsali analytici pod vedením Allena Changa. „Očekáváme, že míra outsourcingu v oblasti elektromobilů vzroste z 2 % v roce 2021 na 6 % v roce 2025E a 10 % v roce 2030E.“
Podle banky z tohoto trendu bude těžit zejména jedna globální akcie: Tchaj-wanská společnost Hon Hai, známá také jako Foxconn – největší světový výrobce elektroniky a také největší dodavatel iPhonů pro Apple.
Zdroj: Reuters
Goldman Sachs zvýšil hodnocení společnosti Hon Hai na „koupit“ z předchozího neutrálního hodnocení a stanovil jí základní cílovou cenu 134 tchajwanských dolarů (4,40 USD), což představuje téměř 28% nárůst. V případě, že dodávky elektromobilů výrazně překonají její očekávání, je její býčí scénář pro firmu 200 tchajwanských dolarů, což představuje 90% nárůst.
Společnost se v pevninské Číně a na Tchaj-wanu obchoduje pod názvem Hon Hai a jinde pod názvem Foxconn.
Proč má Goldman Sachs na Hon Hai býčí názor Goldman Sachs tvrdí, že Hon Hai by mohl vyniknout v oblasti „technologického obsahu“ – rostoucí oblasti v oblasti elektrických vozidel. Od svých konkurentů se liší tím, že lépe rozumí „bolestivým místům“ spotřebitelů v oblasti technologických produktů a je také velmi dobře obeznámen s technologickým dodavatelským řetězcem, dodala banka.
„Elektromobily nesou mnohem více technologického obsahu než tradiční automobily: Hon Hai má technologické schopnosti a know-how pro optimalizaci účinnosti spotřeby energie již od fáze návrhu,“ napsali analytici.
Zdroj: Getty Images
Banka dodala, že Hon Hai má globální působnost, továrny ve 24 zemích a závody na výrobu elektromobilů v USA, Thajsku a na Tchaj-wanu. To je klíčová výhoda, poznamenala Goldman Sachs, protože elektromobily jsou zjevně mnohem větší než osobní počítače a chytré telefony a mají tendenci být vyráběny lokálně pro širokou distribuci.
„Mít globální stopu odpovídá požadavkům automobilového průmyslu na lokalizovanou výrobu a podle našeho názoru může také zmírnit některé makro nejistoty, jako jsou ty spojené s Covidem, geopolitickým napětím a inflací,“ napsala banka.
Hon Hai také vyvinul vlastní softwarovou platformu pro elektromobily s názvem Mobility in Harmony, která je podobná platformě Android pro chytré telefony, poznamenala Goldman Sachs. Ta nabízí „jedinečnou výhodu“ pro Hon Hai, aby zachytil růst výroby elektromobilů, zejména od menších hráčů.
„Společnosti podél celého technologického dodavatelského řetězce sledují EV jako novou hranici růstu,“ dodala banka.
Tímto trendem je outsourcing výroby elektromobilů, který podle Goldman Sachs bude nabírat na obrátkách s tím, jak budou vozidla „stále technologičtější“ a jejich výroba jednodušší.Ve zprávě z 1. prosince investiční banka uvedla, že outsourcing snižuje bariéry vstupu na trh – ušetří automobilkám nutnost budovat dodavatelské řetězce od nuly a umožní značkám proniknout na trhy, kde nemají výrobní kapacity.Goldman Sachs odhaduje, že trh outsourcingu elektromobilů vzroste v roce 2025 na 36 miliard dolarů a v roce 2030 na 144 miliard dolarů.„V současné době se většina elektromobilů vyrábí přímo ve firmě, ale některé se outsourcují,“ napsali analytici pod vedením Allena Changa. „Očekáváme, že míra outsourcingu v oblasti elektromobilů vzroste z 2 % v roce 2021 na 6 % v roce 2025E a 10 % v roce 2030E.“Podle banky z tohoto trendu bude těžit zejména jedna globální akcie: Tchaj-wanská společnost Hon Hai, známá také jako Foxconn – největší světový výrobce elektroniky a také největší dodavatel iPhonů pro Apple.Zdroj: ReutersGoldman Sachs zvýšil hodnocení společnosti Hon Hai na „koupit“ z předchozího neutrálního hodnocení a stanovil jí základní cílovou cenu 134 tchajwanských dolarů , což představuje téměř 28% nárůst. V případě, že dodávky elektromobilů výrazně překonají její očekávání, je její býčí scénář pro firmu 200 tchajwanských dolarů, což představuje 90% nárůst.Chcete využít této příležitosti?Společnost se v pevninské Číně a na Tchaj-wanu obchoduje pod názvem Hon Hai a jinde pod názvem Foxconn.Proč má Goldman Sachs na Hon Hai býčí názorGoldman Sachs tvrdí, že Hon Hai by mohl vyniknout v oblasti „technologického obsahu“ – rostoucí oblasti v oblasti elektrických vozidel. Od svých konkurentů se liší tím, že lépe rozumí „bolestivým místům“ spotřebitelů v oblasti technologických produktů a je také velmi dobře obeznámen s technologickým dodavatelským řetězcem, dodala banka.„Elektromobily nesou mnohem více technologického obsahu než tradiční automobily: Hon Hai má technologické schopnosti a know-how pro optimalizaci účinnosti spotřeby energie již od fáze návrhu,“ napsali analytici.Zdroj: Getty ImagesBanka dodala, že Hon Hai má globální působnost, továrny ve 24 zemích a závody na výrobu elektromobilů v USA, Thajsku a na Tchaj-wanu. To je klíčová výhoda, poznamenala Goldman Sachs, protože elektromobily jsou zjevně mnohem větší než osobní počítače a chytré telefony a mají tendenci být vyráběny lokálně pro širokou distribuci.„Mít globální stopu odpovídá požadavkům automobilového průmyslu na lokalizovanou výrobu a podle našeho názoru může také zmírnit některé makro nejistoty, jako jsou ty spojené s Covidem, geopolitickým napětím a inflací,“ napsala banka.Hon Hai také vyvinul vlastní softwarovou platformu pro elektromobily s názvem Mobility in Harmony, která je podobná platformě Android pro chytré telefony, poznamenala Goldman Sachs. Ta nabízí „jedinečnou výhodu“ pro Hon Hai, aby zachytil růst výroby elektromobilů, zejména od menších hráčů.„Společnosti podél celého technologického dodavatelského řetězce sledují EV jako novou hranici růstu,“ dodala banka.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...