Dnes, kdy zuří inflace a náborové plány jsou odkládány, je lákavé věřit, že krize talentů pominula. Možná se manažeři nemusí tolik obávat odloučení a izolace. Možná budou zaměstnanci v nejistých časech více nakloněni tomu, aby zůstali na svých místech.
Ačkoli velká rezignace pravděpodobně skončila, bylo by chybou myslet si, že výzva pominula. V době recese potřebujete všechny ruce na palubě, abyste se mohli soustředit na priority. To znamená, že musíte znovu zažehnout oheň pro tiché výpovědi. Je důležité se během recese soustředit na lidi, protože stále existuje možnost, že budou napjatí a vyčerpaní. Jak můžete znovu zapálit srdce a mysl a přitom dát lidem pocit rovnováhy a flexibility?
Od pandemie došlo na pracovišti k mnoha dobrým změnám, v neposlední řadě k větší pozornosti věnované lidské stránce podnikání. Tajemstvím v době útlumu je pamatovat na to, že vedení agendy neznamená ztrátu spojení s lidmi.
Většina z nás se považuje za vedoucí pracovníky s lidmi, ale to, co zamýšlíme, a to, jak nás vidí ostatní, se často liší. To, co jsme se naučili o lídrech v obtížných dobách, jsme vyhodnotili na základě analýzy dat. Víme, že lídři, kteří pomáhají ostatním cítit se cílevědomě a odolně, mají vlastnosti, které se těžko získávají, a proto jsou vysoce ceněné.
ZŮSTAŇTE V KLIDU, POKRAČUJTE
Když jsou lídři v krizi klidní, lidé se s větší pravděpodobností podělí o své obavy a problémy se vyřeší. Vlastnosti klidu a rozvahy jsou pro budování důvěry zásadní. Rozvaha je schopnost zvládnout obtížné období s klidem a rozhodností. Zdrženlivost znamená zvládat své emoce a vytvářet bezpečný prostor pro rozhovor. To jsou dva zásadní aspekty budování psychologicky bezpečného prostředí, kde lidé rádi pracují a mohou svobodně mluvit a být sami sebou.
Zdroj: Unsplash
Lidé se shromažďují kolem vedoucích pracovníků, kteří přistupují k situacím klidně a objektivně. Jejich týmy vědí, že je v pořádku mluvit, přiznat chyby a upozorňovat na problémy. Pokud máte problém zachovat klid, může být užitečné odložit reakci, odejít a dát si čas na rozmyšlenou. Pokud si stanovíte záměr vytvořit klidnější místo, kde se lidem bude dařit, zaměstnanci si změny všimnou. V nestálých obdobích nezapomeňte ovládat své emoce.
Mnozí z nás mají sklon zaměřovat se na druhé na úkor sdílení svého autentického já, ale spojení je obousměrný rozhovor. Když nás lidé neznají, nedůvěřují nám. To je to, co je myšleno autenticitou. V náročných dobách, jako je například recese, můžete být v pokušení držet se zpátky a nesdílet své obavy. Důsledkem může být, že lidé nebudou mít pocit, že vám mohou důvěřovat, protože neuslyší pravdu.
Vedoucí pracovníci mohou prokázat autenticitu tím, že se podělí o to, co se děje ve správný čas, a zároveň ujistí ostatní, že existuje plán. Když dokážete být k lidem opravdoví, je pravděpodobnější, že uslyšíte poděkování. Chtějí, aby se s nimi na pracovišti jednalo jako s rovnocennými partnery.
Vyprávění příběhů může být užitečné i v těžkých chvílích. Příběhy vás spojují s ostatními a pomáhají jim vnímat vás jako člověka. Lidé po takovém spojení touží a oceňují, že se od druhých učí. Projevení autenticity na pracovišti může zvýšit angažovanost o 140 %.
VYVAŽUJTE POKORU A SEBEDŮVĚRU
Zdroj: Unsplash
Skvělí lídři vyvažují sebedůvěru a pokoru a v náročných chvílích využívají obojí. Pokora znamená pochopit, že neznáte všechny odpovědi. Lidé si obvykle všimnou, když vedoucí pracovník projeví upřímnou zvědavost na jejich zkušenosti a názory. Kladení otázek a pozorné naslouchání vám umožní dozvědět se více, rychleji jednat a pohotově řešit problémy.
Sebevědomí je schopnost vést tým k lepším rozhodnutím, zejména když volby v těžkých chvílích nejsou ideální. Není to pýcha ani nadřazené znalosti, ale spíše promyšlený, postupný přístup k vyjasnění priorit, zvážení údajů a přijetí opatření.
Těžké časy mohou týmy zneschopnit, když si nejsou jisté, co mají dělat. Plán postupu vpřed se musí změnit a příliš mnoho věcí je neznámých. Skvělí lídři pomáhají svým týmům zvažovat možnosti a scénáře a zůstat flexibilní při změně podmínek.
BUĎTE VNÍMAVÍ KE ZPĚTNÉ VAZBĚ
Chcete-li rozvíjet tyto vlastnosti a rozvíjet svůj styl vedení, požádejte o zpětnou vazbu lidi, kteří vás denně vidí v akci, aby pochopili vaše nedostatky. Všichni máme dobré úmysly, ale často se naše záměry nepromítnou do informací o tom, jak nás vidí ostatní. Zkuste se po schůzkách zeptat: „Jak si vedu?“.
Vyslechnutí lidí je dalším krokem: Zvažte, jaká zpětná vazba, kterou sdělili, může být pravdivá, i když je bolestná. Poté, co zpětnou vazbu zvážíte, mohou jednoduché změny výrazně změnit to, jak vás lidé vnímají.
Dnes, kdy zuří inflace a náborové plány jsou odkládány, je lákavé věřit, že krize talentů pominula. Možná se manažeři nemusí tolik obávat odloučení a izolace. Možná budou zaměstnanci v nejistých časech více nakloněni tomu, aby zůstali na svých místech.Ačkoli velká rezignace pravděpodobně skončila, bylo by chybou myslet si, že výzva pominula. V době recese potřebujete všechny ruce na palubě, abyste se mohli soustředit na priority. To znamená, že musíte znovu zažehnout oheň pro tiché výpovědi. Je důležité se během recese soustředit na lidi, protože stále existuje možnost, že budou napjatí a vyčerpaní. Jak můžete znovu zapálit srdce a mysl a přitom dát lidem pocit rovnováhy a flexibility?Od pandemie došlo na pracovišti k mnoha dobrým změnám, v neposlední řadě k větší pozornosti věnované lidské stránce podnikání. Tajemstvím v době útlumu je pamatovat na to, že vedení agendy neznamená ztrátu spojení s lidmi.Většina z nás se považuje za vedoucí pracovníky s lidmi, ale to, co zamýšlíme, a to, jak nás vidí ostatní, se často liší. To, co jsme se naučili o lídrech v obtížných dobách, jsme vyhodnotili na základě analýzy dat. Víme, že lídři, kteří pomáhají ostatním cítit se cílevědomě a odolně, mají vlastnosti, které se těžko získávají, a proto jsou vysoce ceněné.ZŮSTAŇTE V KLIDU, POKRAČUJTEKdyž jsou lídři v krizi klidní, lidé se s větší pravděpodobností podělí o své obavy a problémy se vyřeší. Vlastnosti klidu a rozvahy jsou pro budování důvěry zásadní. Rozvaha je schopnost zvládnout obtížné období s klidem a rozhodností. Zdrženlivost znamená zvládat své emoce a vytvářet bezpečný prostor pro rozhovor. To jsou dva zásadní aspekty budování psychologicky bezpečného prostředí, kde lidé rádi pracují a mohou svobodně mluvit a být sami sebou.Zdroj: UnsplashLidé se shromažďují kolem vedoucích pracovníků, kteří přistupují k situacím klidně a objektivně. Jejich týmy vědí, že je v pořádku mluvit, přiznat chyby a upozorňovat na problémy. Pokud máte problém zachovat klid, může být užitečné odložit reakci, odejít a dát si čas na rozmyšlenou. Pokud si stanovíte záměr vytvořit klidnější místo, kde se lidem bude dařit, zaměstnanci si změny všimnou. V nestálých obdobích nezapomeňte ovládat své emoce.Chcete využít této příležitosti?SDÍLEJTE O SOBĚ VÍCE INFORMACÍMnozí z nás mají sklon zaměřovat se na druhé na úkor sdílení svého autentického já, ale spojení je obousměrný rozhovor. Když nás lidé neznají, nedůvěřují nám. To je to, co je myšleno autenticitou. V náročných dobách, jako je například recese, můžete být v pokušení držet se zpátky a nesdílet své obavy. Důsledkem může být, že lidé nebudou mít pocit, že vám mohou důvěřovat, protože neuslyší pravdu.Vedoucí pracovníci mohou prokázat autenticitu tím, že se podělí o to, co se děje ve správný čas, a zároveň ujistí ostatní, že existuje plán. Když dokážete být k lidem opravdoví, je pravděpodobnější, že uslyšíte poděkování. Chtějí, aby se s nimi na pracovišti jednalo jako s rovnocennými partnery.Vyprávění příběhů může být užitečné i v těžkých chvílích. Příběhy vás spojují s ostatními a pomáhají jim vnímat vás jako člověka. Lidé po takovém spojení touží a oceňují, že se od druhých učí. Projevení autenticity na pracovišti může zvýšit angažovanost o 140 %.VYVAŽUJTE POKORU A SEBEDŮVĚRUZdroj: UnsplashSkvělí lídři vyvažují sebedůvěru a pokoru a v náročných chvílích využívají obojí. Pokora znamená pochopit, že neznáte všechny odpovědi. Lidé si obvykle všimnou, když vedoucí pracovník projeví upřímnou zvědavost na jejich zkušenosti a názory. Kladení otázek a pozorné naslouchání vám umožní dozvědět se více, rychleji jednat a pohotově řešit problémy.Sebevědomí je schopnost vést tým k lepším rozhodnutím, zejména když volby v těžkých chvílích nejsou ideální. Není to pýcha ani nadřazené znalosti, ale spíše promyšlený, postupný přístup k vyjasnění priorit, zvážení údajů a přijetí opatření.Těžké časy mohou týmy zneschopnit, když si nejsou jisté, co mají dělat. Plán postupu vpřed se musí změnit a příliš mnoho věcí je neznámých. Skvělí lídři pomáhají svým týmům zvažovat možnosti a scénáře a zůstat flexibilní při změně podmínek.BUĎTE VNÍMAVÍ KE ZPĚTNÉ VAZBĚChcete-li rozvíjet tyto vlastnosti a rozvíjet svůj styl vedení, požádejte o zpětnou vazbu lidi, kteří vás denně vidí v akci, aby pochopili vaše nedostatky. Všichni máme dobré úmysly, ale často se naše záměry nepromítnou do informací o tom, jak nás vidí ostatní. Zkuste se po schůzkách zeptat: „Jak si vedu?“.Vyslechnutí lidí je dalším krokem: Zvažte, jaká zpětná vazba, kterou sdělili, může být pravdivá, i když je bolestná. Poté, co zpětnou vazbu zvážíte, mohou jednoduché změny výrazně změnit to, jak vás lidé vnímají.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...