Dřívější myšlenkové směry považovaly úspěšného lídra za autoritářskou, nekompromisní osobnost, která dosahuje výsledků práskáním bičem. Dnes si dobré lídry představujeme jako lidi, kteří jsou sympatičtí a kteří budují silné vztahy se svými týmy, aby dosáhli úspěchu. Výsledkem je, že zaměstnanci mají větší moc než kdykoli předtím a dávají jasně najevo, že nechtějí pracovat v toxických kulturách pod šéfy-blbci.
Někdo, kdo tento posun zdokumentoval, je Dr. Michelle K Johnstonová, zejména ve své knize The Seismic Shift in Leadership. Podle ní pandemie tento posun urychlila.
„Když jsme byli ve výluce a vídali se doma s manželkami a dětmi, psy a kočkami, myslím, že bylo dobré, abychom si uvědomili, že nejsme jen ten podnikatel, ale plnohodnotný člověk,“ poznamenala Michelle.
Během svého výzkumu Michelle viděla, že klíčovým ukazatelem úspěchu během pandemie se stal soucit. Vedoucí pracovníci, kteří se projevovali, jako by se nic nezměnilo, nebyli úspěšní. Uspěli lídři, kteří si udělali čas na to, aby zkontrolovali svůj tým a vytvořili psychologické bezpečí pro upřímné reakce.
Michelle uvedla skvělý příklad, kdy vedoucí zahájil schůzku tím, že se svého týmu zeptal, jak se mu daří na stupnici od jedné do deseti. Všichni členové týmu odpověděli vysoko, kolem osmi. Pak vedoucí upřímně promluvil a řekl, že se mu nedaří. Sám sebe ohodnotil kolem trojky a podělil se o některé věci, které se mu v životě dějí. Pak se zeptal svého týmu, zda chce někdo změnit své hodnocení. Jeho tým upřímně odpověděl trojkou, čtyřkou a pětkou. Sdíleli věci, které se jim osobně děly, a to proto, že vytvořil prostor, kde mohli být zranitelní.
Zdroj: Unsplash
Jak Michelle ráda říká, „dokonalost rovná se odpojení“. Když vedoucí pracovníci nasadí fasádu dokonalosti, postaví mezi sebe a svůj tým zeď. Michelle místo toho prosazuje spojení mezi lidmi. „Chtějte po lídrech, aby projevovali soucit s celým člověkem.“
Michelle věří, že soucit začíná stylem naslouchání na prvním místě nebo přístupem servant-leadera. Místo toho, abyste rozhodovali, co váš tým potřebuje, a diktovali, jak mu budete sloužit, zapojte svůj tým do toho, jak mu budete sloužit. Michelle je velkým zastáncem nového pojetí schůzek. Jeden z jejích klientů například pořádá schůzky v Central Parku. Jiný klient jí nechává každého člena týmu říct, jak by si přál, aby probíhaly jeho individuální schůzky. Každý z přímých podřízených přišel s jinými potřebami a ona se jim přizpůsobila. „To nahrává servant leadershipu. Jak vám mohu posloužit? Jak mohou tyto schůzky splnit vaše potřeby a cíle.“
Michelle popisuje posun, který vidí ve vedení, jako přechod od transakční komunikace shora dolů k vytváření prostředí, kde se lidé cítí ceněni a oceňováni. Právě to vytváří v organizaci spojení a energii vzájemnosti.
Vytváří hodnocení propojení pro vedoucí pracovníky, aby pomohla vedoucím pracovníkům pochopit, jak mohou lépe sloužit a budovat propojení se svými týmy. Cílem je poskytnout vedoucím dotazník, který mohou poslat svým přímým podřízeným, aby mohli spolupracovat se svými týmy při vytváření strategie propojení.
Tento druh vedení je důležitý a potřebný, ale nejde o to, abyste byli terapeutem pro své přímé podřízené nebo nutili všechny dělat hloupé osobní icebreakery. Jde jednoduše o to, abyste svému týmu ukázali, že vám na něm záleží jako na lidské bytosti, nejen jako na zaměstnanci.
Jak říká Michelle: „Jde o výsledky, a těch dosáhnete díky spojení. Spojení vytvoříte tím, že si vybudujete důvěru a psychologické bezpečí.“
Dřívější myšlenkové směry považovaly úspěšného lídra za autoritářskou, nekompromisní osobnost, která dosahuje výsledků práskáním bičem. Dnes si dobré lídry představujeme jako lidi, kteří jsou sympatičtí a kteří budují silné vztahy se svými týmy, aby dosáhli úspěchu. Výsledkem je, že zaměstnanci mají větší moc než kdykoli předtím a dávají jasně najevo, že nechtějí pracovat v toxických kulturách pod šéfy-blbci.Někdo, kdo tento posun zdokumentoval, je Dr. Michelle K Johnstonová, zejména ve své knize The Seismic Shift in Leadership. Podle ní pandemie tento posun urychlila.„Když jsme byli ve výluce a vídali se doma s manželkami a dětmi, psy a kočkami, myslím, že bylo dobré, abychom si uvědomili, že nejsme jen ten podnikatel, ale plnohodnotný člověk,“ poznamenala Michelle.Během svého výzkumu Michelle viděla, že klíčovým ukazatelem úspěchu během pandemie se stal soucit. Vedoucí pracovníci, kteří se projevovali, jako by se nic nezměnilo, nebyli úspěšní. Uspěli lídři, kteří si udělali čas na to, aby zkontrolovali svůj tým a vytvořili psychologické bezpečí pro upřímné reakce.Michelle uvedla skvělý příklad, kdy vedoucí zahájil schůzku tím, že se svého týmu zeptal, jak se mu daří na stupnici od jedné do deseti. Všichni členové týmu odpověděli vysoko, kolem osmi. Pak vedoucí upřímně promluvil a řekl, že se mu nedaří. Sám sebe ohodnotil kolem trojky a podělil se o některé věci, které se mu v životě dějí. Pak se zeptal svého týmu, zda chce někdo změnit své hodnocení. Jeho tým upřímně odpověděl trojkou, čtyřkou a pětkou. Sdíleli věci, které se jim osobně děly, a to proto, že vytvořil prostor, kde mohli být zranitelní.Zdroj: UnsplashJak Michelle ráda říká, „dokonalost rovná se odpojení“. Když vedoucí pracovníci nasadí fasádu dokonalosti, postaví mezi sebe a svůj tým zeď. Michelle místo toho prosazuje spojení mezi lidmi. „Chtějte po lídrech, aby projevovali soucit s celým člověkem.“Michelle věří, že soucit začíná stylem naslouchání na prvním místě nebo přístupem servant-leadera. Místo toho, abyste rozhodovali, co váš tým potřebuje, a diktovali, jak mu budete sloužit, zapojte svůj tým do toho, jak mu budete sloužit. Michelle je velkým zastáncem nového pojetí schůzek. Jeden z jejích klientů například pořádá schůzky v Central Parku. Jiný klient jí nechává každého člena týmu říct, jak by si přál, aby probíhaly jeho individuální schůzky. Každý z přímých podřízených přišel s jinými potřebami a ona se jim přizpůsobila. „To nahrává servant leadershipu. Jak vám mohu posloužit? Jak mohou tyto schůzky splnit vaše potřeby a cíle.“Chcete využít této příležitosti?Michelle popisuje posun, který vidí ve vedení, jako přechod od transakční komunikace shora dolů k vytváření prostředí, kde se lidé cítí ceněni a oceňováni. Právě to vytváří v organizaci spojení a energii vzájemnosti.Vytváří hodnocení propojení pro vedoucí pracovníky, aby pomohla vedoucím pracovníkům pochopit, jak mohou lépe sloužit a budovat propojení se svými týmy. Cílem je poskytnout vedoucím dotazník, který mohou poslat svým přímým podřízeným, aby mohli spolupracovat se svými týmy při vytváření strategie propojení.Tento druh vedení je důležitý a potřebný, ale nejde o to, abyste byli terapeutem pro své přímé podřízené nebo nutili všechny dělat hloupé osobní icebreakery. Jde jednoduše o to, abyste svému týmu ukázali, že vám na něm záleží jako na lidské bytosti, nejen jako na zaměstnanci.Jak říká Michelle: „Jde o výsledky, a těch dosáhnete díky spojení. Spojení vytvoříte tím, že si vybudujete důvěru a psychologické bezpečí.“
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...