Společnost Twitter Inc. omezí hlasování o důležitých politických rozhodnutích na platící předplatitele Twitter Blue, uvedl majitel společnosti Elon Musk v jednom ze svých prvních tweetů po anketě, která ho vyzvala k odstoupení.
V odpovědi členovi Blue vystupujícímu pod jménem Unfiltered Boss Musk souhlasil s návrhem, aby se na budoucí politice podíleli pouze předplatitelé, a uvedl: „Twitter tuto změnu provede.“ O den dříve se miliardářský šéf zavázal, že všechna budoucí politická rozhodnutí podrobí hlasování, a nabídl uživatelům Twitteru možnost volby ohledně vedení a zeptal se jich, zda by měl odstoupit.
Více než 10 milionů, tj. 57,5 % hlasujících, se vyslovilo pro to, aby se Musk vzdal své role šéfa Twitteru. Při žádosti o hlasování se zavázal, že se bude výsledkem řídit, ale téměř o den později tweetoval více než desetkrát, aniž by se k výsledku hlasování přímo vyjádřil. Na tweet naznačující, že hlasování mohlo být zmanipulováno roboty, Musk reagoval jediným slovem: „zajímavé“.
Muskova dramatická nabídka odstoupit přišla krátce poté, co se zúčastnil finálového zápasu mistrovství světa ve fotbale v Kataru, což vyvolalo vlnu trendových témat, jako například „HLASUJTE ANO“ a „generální ředitel Twitteru“. Náhradního lídra neurčil a zašel tak daleko, že řekl, že kdokoli, kdo by byl schopen tuto práci vykonávat, by ji nechtěl.
Musk varoval, že Twitteru hrozí bankrot, a po drastickém snížení počtu zaměstnanců zavedl pro zbývající pracovníky „tvrdé“ pracovní prostředí. Za necelé dva měsíce v čele Twitteru vyděsil inzerenty, odcizil si jeho nejzapálenější tvůrce a ze služby, která odráží aktuální zprávy, udělal hlavní téma.
Po prohrané úvodní anketě Musk, který je zároveň výkonným ředitelem společnosti Tesla Inc. retweetoval propagační materiály automobilky a služby Twitter Blue for Business. Reagoval také na článek o kritice elektromobilů ze strany konkurenční společnosti Toyota Motor Corp. prostým „Wow“.
Akcie Tesly, Muskova zdaleka nejcennějšího holdingu, od akvizice Twitteru prudce klesly a kritici namítali, že Musk tráví příliš mnoho času na sociálních sítích.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky