Nabíjecí infrastruktura „katapultuje General Motors do vedoucí kategorie“ v oblasti elektromobilů
Generální ředitelka General Motors (GM) Mary Barra se nikdy nestyděla za své ambice předstihnout Teslu (TSLA) v prodeji a stát se globálním lídrem v oblasti elektromobilů (EV).
A vzhledem k výhodě, že téměř 90 % obyvatel USA se nachází v okruhu 10 mil od dealerství GM, což je statistika, kterou společnost často uvádí, viceprezident GM pro EV ekosystém Hoss Hassani uvedl, že rozsáhlý dealerský program společnosti jen pomáhá budovat další loajalitu ke značce.
„To bude mít obrovský význam pro rozhodování, který elektromobil si lidé chtějí vybrat,“ řekl Hassani v rozhovoru pro Yahoo Finance. „Víme, že to General Motors katapultuje do vedoucí kategorie elektromobilů.“
Automobilka nyní vyzývá svou síť prodejců, aby pomohli rozmístit až 40 000 nových nabíjecích stanic po celých Spojených státech. GM podnikla první kroky v budování národní infrastruktury pro urychlení zavádění elektromobilů minulý týden, kdy instalovala první dvě nabíječky úrovně 2 ve Wisconsinu a Michiganu.
Zdroj: Getty Images
Prezident GM Mark Reuss nedávno prozradil, že prodejci společnosti obsluhují více než 11 000 vozidel Tesla, a označil to za „rostoucí byznys“.
Program GM Dealer Community Charging Program, který byl poprvé oznámen v loňském roce, vyzývá dealery, aby určili místa pro instalaci nabíječek se zaměřením na komunitní centra, jako jsou školy, knihovny a zábavní centra. Podle Hassaniho mohou zúčastnění prodejci získat až 10 nabíjecích stanic úrovně 2 o výkonu 19,2 kW, které řidičům umožní nabít baterii na zhruba 80 % za méně než tři hodiny.
Tento program je součástí investice ve výši 750 milionů dolarů, kterou GM vynakládá na rychlé rozšíření své nabíjecí infrastruktury, protože cílem společnosti je přejít do roku 2035 na plně elektrický pohon.
„Od chvíle, kdy jsme program loni oznámili, se nám ozvala řada podniků s tím, že by chtěly být hostiteli jednoho z těchto míst,“ řekl Hassani. „A myslíme si, že zapojení všech, tedy nejen řidičů vozidel, ale i umožnění účasti komunit, je něco, co je pro identitu a strukturu společnosti General Motors v této komunitě a v této ekonomice velmi důležité.“
‚Ambicí GM je, aby všichni jezdili v elektromobilech‘ Přestože vyšší ceny benzínu pomohly elektromobilům letos překročit 5% podíl na prodejích nových automobilů v USA, jejich zavádění stále značně zaostává za evropskými zeměmi a Čínou, která je největším a nejrychleji rostoucím trhem s elektromobily na světě.
Zdroj: GM
V nedávné studii Consumer Reports uvedlo více než 60 % respondentů v USA jako hlavní překážku nákupu nebo pronájmu elektromobilu logistiku nabíjení. K pomalejšímu zavádění elektromobilů přispívá také současný nedostatek nabíjecí infrastruktury a obavy o schopnost elektrické sítě zvládnout zatížení elektromobilů.
Podle Hassaniho je dalším problémem rychlost a spolehlivost stávajících nabíjecích stanic. Program GM sice počítá s rozmístěním 3 250 rychlonabíječek po celých Spojených státech do konce roku 2025, ale většina stávajících nabíječek je úrovně 2. Navzdory pomalejším rychlostem zůstávají podle Hassaniho pro řidiče nejdostupnější možností, přičemž mnohé z nich nabízejí bezplatné dobíjení prostřednictvím místních podniků.
„Jedna věc, která se zásadně liší od vozidel na benzinový pohon, je skutečnost, že nabíjení je ve většině případů pro lidi doma každodenním rituálem,“ řekl Hassani. „Ať už ho připojují přes noc, jako to dělají se svým telefonem, nebo jedou na výlet – to je zkušenost, kterou budou mít mnohem častěji a ve velmi dobrém slova smyslu.“
Bidenova administrativa učinila z rozšíření infrastruktury pro nabíjení elektromobilů jednu z klíčových priorit a požaduje investici ve výši 7,5 miliardy dolarů na vybudování sítě půl milionu nabíječek pro elektromobily po celé zemi. V současné době existuje podle údajů amerického ministerstva energetiky jen něco málo přes 57 000 stanic.
Zdroj: GM
Vybudování kritické infrastruktury je pro GM další pobídkou, protože rychle rozšiřuje své portfolio elektromobilů. Podle Hassaniho není cílem pouze přilákat nové řidiče elektromobilů, ale také vybudovat loajalitu ke značce mezi stávajícími zákazníky, kteří se k vozům GM možná ještě nepřiklonili.
„Ambicí GM je, aby každý jezdil v elektromobilu – ne pouze ve městech, kde v současné době zaznamenáváme velké rozšíření elektromobilů,“ řekl Hassani. „To znamená v srdci země a ve středu země. Pro nás má obrovský význam rozmístění 40 000 nabíječek po celých Spojených státech a Kanadě v těch obcích, kde dnes není jediná nabíječka.“
A vzhledem k výhodě, že téměř 90 % obyvatel USA se nachází v okruhu 10 mil od dealerství GM, což je statistika, kterou společnost často uvádí, viceprezident GM pro EV ekosystém Hoss Hassani uvedl, že rozsáhlý dealerský program společnosti jen pomáhá budovat další loajalitu ke značce.„To bude mít obrovský význam pro rozhodování, který elektromobil si lidé chtějí vybrat,“ řekl Hassani v rozhovoru pro Yahoo Finance. „Víme, že to General Motors katapultuje do vedoucí kategorie elektromobilů.“Automobilka nyní vyzývá svou síť prodejců, aby pomohli rozmístit až 40 000 nových nabíjecích stanic po celých Spojených státech. GM podnikla první kroky v budování národní infrastruktury pro urychlení zavádění elektromobilů minulý týden, kdy instalovala první dvě nabíječky úrovně 2 ve Wisconsinu a Michiganu.Zdroj: Getty ImagesPrezident GM Mark Reuss nedávno prozradil, že prodejci společnosti obsluhují více než 11 000 vozidel Tesla, a označil to za „rostoucí byznys“.Program GM Dealer Community Charging Program, který byl poprvé oznámen v loňském roce, vyzývá dealery, aby určili místa pro instalaci nabíječek se zaměřením na komunitní centra, jako jsou školy, knihovny a zábavní centra. Podle Hassaniho mohou zúčastnění prodejci získat až 10 nabíjecích stanic úrovně 2 o výkonu 19,2 kW, které řidičům umožní nabít baterii na zhruba 80 % za méně než tři hodiny.Tento program je součástí investice ve výši 750 milionů dolarů, kterou GM vynakládá na rychlé rozšíření své nabíjecí infrastruktury, protože cílem společnosti je přejít do roku 2035 na plně elektrický pohon.Chcete využít této příležitosti?„Od chvíle, kdy jsme program loni oznámili, se nám ozvala řada podniků s tím, že by chtěly být hostiteli jednoho z těchto míst,“ řekl Hassani. „A myslíme si, že zapojení všech, tedy nejen řidičů vozidel, ale i umožnění účasti komunit, je něco, co je pro identitu a strukturu společnosti General Motors v této komunitě a v této ekonomice velmi důležité.“‚Ambicí GM je, aby všichni jezdili v elektromobilech‘Přestože vyšší ceny benzínu pomohly elektromobilům letos překročit 5% podíl na prodejích nových automobilů v USA, jejich zavádění stále značně zaostává za evropskými zeměmi a Čínou, která je největším a nejrychleji rostoucím trhem s elektromobily na světě.Zdroj: GMV nedávné studii Consumer Reports uvedlo více než 60 % respondentů v USA jako hlavní překážku nákupu nebo pronájmu elektromobilu logistiku nabíjení. K pomalejšímu zavádění elektromobilů přispívá také současný nedostatek nabíjecí infrastruktury a obavy o schopnost elektrické sítě zvládnout zatížení elektromobilů.Podle Hassaniho je dalším problémem rychlost a spolehlivost stávajících nabíjecích stanic. Program GM sice počítá s rozmístěním 3 250 rychlonabíječek po celých Spojených státech do konce roku 2025, ale většina stávajících nabíječek je úrovně 2. Navzdory pomalejším rychlostem zůstávají podle Hassaniho pro řidiče nejdostupnější možností, přičemž mnohé z nich nabízejí bezplatné dobíjení prostřednictvím místních podniků.„Jedna věc, která se zásadně liší od vozidel na benzinový pohon, je skutečnost, že nabíjení je ve většině případů pro lidi doma každodenním rituálem,“ řekl Hassani. „Ať už ho připojují přes noc, jako to dělají se svým telefonem, nebo jedou na výlet – to je zkušenost, kterou budou mít mnohem častěji a ve velmi dobrém slova smyslu.“Bidenova administrativa učinila z rozšíření infrastruktury pro nabíjení elektromobilů jednu z klíčových priorit a požaduje investici ve výši 7,5 miliardy dolarů na vybudování sítě půl milionu nabíječek pro elektromobily po celé zemi. V současné době existuje podle údajů amerického ministerstva energetiky jen něco málo přes 57 000 stanic.Zdroj: GMVybudování kritické infrastruktury je pro GM další pobídkou, protože rychle rozšiřuje své portfolio elektromobilů. Podle Hassaniho není cílem pouze přilákat nové řidiče elektromobilů, ale také vybudovat loajalitu ke značce mezi stávajícími zákazníky, kteří se k vozům GM možná ještě nepřiklonili.„Ambicí GM je, aby každý jezdil v elektromobilu – ne pouze ve městech, kde v současné době zaznamenáváme velké rozšíření elektromobilů,“ řekl Hassani. „To znamená v srdci země a ve středu země. Pro nás má obrovský význam rozmístění 40 000 nabíječek po celých Spojených státech a Kanadě v těch obcích, kde dnes není jediná nabíječka.“