Nejenže je konkurence neuvěřitelně silná – protože zákazníci mají k dispozici v podstatě neomezený počet nákupních možností -, ale vybudovat trvalou značku je náročný úkol. Vkus zákazníků se neustále mění, takže to, co je populární dnes, nemusí být populární v budoucnu.
Podnikem, kterému se daří i přes překážky, jež jsou tomuto odvětví vlastní, není nikdo jiný než průkopník athleisure Lululemon Athletica (LULU). Společnost, která byla kdysi známá pouze pro své kalhoty na jógu pro ženy, se vyvinula v plnohodnotný lifestylový podnik a investoři by měli zpozornět.
Akcie společnosti Lululemon se v roce 2022 propadly přibližně o 18 %. I přes špatné výsledky je však tato nezastavitelná oděvní společnost mou nejlepší růstovou akcií, kterou je nyní vhodné koupit.
Zdroj: Getty Images
Přečkání bouře
Zatímco mnoho společností čelí dramatickému zpomalení v důsledku zhoršující se makroekonomické situace, společnost Lululemon nadále vykazuje vynikající finanční výsledky. V posledním fiskálním čtvrtletí (skončilo 31. července) vzrostly tržby a tržby ve stejných prodejnách meziročně o 29 %, resp. 23 %. A zředěný zisk na akcii vzrostl o 42 % ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2021. Pro právě skončené čtvrtletí vedení očekává, že tržby vyskočí o 23 až 24 % oproti předchozímu roku, což signalizuje, že nedošlo k žádnému významnému zpomalení podnikání.
Lululemon je také velmi ziskový podnik. V posledním dvanáctiměsíčním období dosáhla společnost provozního zisku 1,5 miliardy dolarů při tržbách 7,1 miliardy dolarů, což představuje 21,6% marži. Hrubá marže společnosti Lululemon je vynikající a v posledním čtvrtletí dosáhla 56,5 %. To je lepší než u společností jako Apple, Ferrari nebo Starbucks.
Vysoké hrubé rozpětí umožňuje společnosti Lululemon lépe zvládat inflační prostředí a jeho případný dopad na strukturu nákladů společnosti. Navíc prokazuje ochotu zákazníků připlatit si za výrobek, který považují za kvalitní. To je pro společnost Lululemon výhodná pozice.
Pozoruhodný úspěch společnosti Lululemon za posledních 15 let je překvapivý vzhledem k tomu, jak konkurenční je oděvní průmysl. Přímí konkurenti, jako jsou Nike, Adidas a Under Armour, nabízejí spotřebitelům vysoce kvalitní zboží podobné tomu od Lululemon. Společnost Lululemon si však vytvořila mezeru na prémiovém cenovém konci spektra oděvů.
Zdroj: Gettyimages
Firma si vybudovala silnou značku, ale nespoléhá se na drahé sponzorské smlouvy s významnými profesionálními sportovci, jak to dělají její konkurenti, nýbrž na komunitní přístup. Lululemon najímá ambasadory v různých komunitách, kde působí, aby propagovali a budovali místní, masové příznivce značky. Nabízí také akce a cvičební lekce. Výsledkem je hlubší zapojení a smysluplnější spojení s potenciální zákaznickou základnou – a zjevně také velký finanční úspěch.
Ambiciózní cíle
Investoři by se mýlili, kdyby si mysleli, že minulý růst společnosti Lululemon se chýlí ke konci. Začátkem tohoto roku vedení v čele s generálním ředitelem Calvinem McDonaldem představilo pětiletý finanční plán. Stanovilo si jasný cíl dosáhnout do fiskálního roku 2026 tržeb ve výši 12,5 miliardy dolarů, což by byl zhruba dvojnásobek tržeb z fiskálního roku 2021. To je solidní růst na obzoru, který může akcionáře těšit, a to i přes veškerou krátkodobou nejistotu v makroekonomickém prostředí.
Pro dosažení tohoto finančního cíle se zaměříme na tři klíčové oblasti. Vedení chce zdvojnásobit digitální a pánské prodeje a zečtyřnásobit mezinárodní obchod. Vynikající je, že Lululemon již nyní generuje 42 % tržeb z digitálních kanálů, takže větší zaměření na omnichannel do budoucna je příjemné vidět. Navíc snaha o růst v pánském segmentu pomůže značce rozšířit její přitažlivost, což je daleko od doby, kdy Lululemon prodával populární kalhoty na jógu hlavně ženám.
Zdroj: Shutterstock
Pokud jde o mezinárodní trh, 83 % příjmů společnosti nyní pochází z USA a Kanady. Srovnejte to se společností Nike, jejíž 57 % tržeb v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2023 (skončilo 31. srpna) pochází ze zemí mimo Severní Ameriku. To znamená, že společnost Lululemon má obrovskou příležitost získat podíl na zahraničních trzích, zejména v Číně, kde v současnosti provozuje 79 obchodů.
Díky dobrým výsledkům z poslední doby, silné značce a vynikajícím vyhlídkám na růst si akcie Lululemon rozhodně zaslouží bližší pozornost investorů.
Nejenže je konkurence neuvěřitelně silná – protože zákazníci mají k dispozici v podstatě neomezený počet nákupních možností -, ale vybudovat trvalou značku je náročný úkol. Vkus zákazníků se neustále mění, takže to, co je populární dnes, nemusí být populární v budoucnu.Podnikem, kterému se daří i přes překážky, jež jsou tomuto odvětví vlastní, není nikdo jiný než průkopník athleisure Lululemon Athletica . Společnost, která byla kdysi známá pouze pro své kalhoty na jógu pro ženy, se vyvinula v plnohodnotný lifestylový podnik a investoři by měli zpozornět.Akcie společnosti Lululemon se v roce 2022 propadly přibližně o 18 %. I přes špatné výsledky je však tato nezastavitelná oděvní společnost mou nejlepší růstovou akcií, kterou je nyní vhodné koupit.Zdroj: Getty ImagesZatímco mnoho společností čelí dramatickému zpomalení v důsledku zhoršující se makroekonomické situace, společnost Lululemon nadále vykazuje vynikající finanční výsledky. V posledním fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby a tržby ve stejných prodejnách meziročně o 29 %, resp. 23 %. A zředěný zisk na akcii vzrostl o 42 % ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2021. Pro právě skončené čtvrtletí vedení očekává, že tržby vyskočí o 23 až 24 % oproti předchozímu roku, což signalizuje, že nedošlo k žádnému významnému zpomalení podnikání.Lululemon je také velmi ziskový podnik. V posledním dvanáctiměsíčním období dosáhla společnost provozního zisku 1,5 miliardy dolarů při tržbách 7,1 miliardy dolarů, což představuje 21,6% marži. Hrubá marže společnosti Lululemon je vynikající a v posledním čtvrtletí dosáhla 56,5 %. To je lepší než u společností jako Apple, Ferrari nebo Starbucks.Vysoké hrubé rozpětí umožňuje společnosti Lululemon lépe zvládat inflační prostředí a jeho případný dopad na strukturu nákladů společnosti. Navíc prokazuje ochotu zákazníků připlatit si za výrobek, který považují za kvalitní. To je pro společnost Lululemon výhodná pozice.Chcete využít této příležitosti?Pozoruhodný úspěch společnosti Lululemon za posledních 15 let je překvapivý vzhledem k tomu, jak konkurenční je oděvní průmysl. Přímí konkurenti, jako jsou Nike, Adidas a Under Armour, nabízejí spotřebitelům vysoce kvalitní zboží podobné tomu od Lululemon. Společnost Lululemon si však vytvořila mezeru na prémiovém cenovém konci spektra oděvů.Zdroj: GettyimagesFirma si vybudovala silnou značku, ale nespoléhá se na drahé sponzorské smlouvy s významnými profesionálními sportovci, jak to dělají její konkurenti, nýbrž na komunitní přístup. Lululemon najímá ambasadory v různých komunitách, kde působí, aby propagovali a budovali místní, masové příznivce značky. Nabízí také akce a cvičební lekce. Výsledkem je hlubší zapojení a smysluplnější spojení s potenciální zákaznickou základnou – a zjevně také velký finanční úspěch.Investoři by se mýlili, kdyby si mysleli, že minulý růst společnosti Lululemon se chýlí ke konci. Začátkem tohoto roku vedení v čele s generálním ředitelem Calvinem McDonaldem představilo pětiletý finanční plán. Stanovilo si jasný cíl dosáhnout do fiskálního roku 2026 tržeb ve výši 12,5 miliardy dolarů, což by byl zhruba dvojnásobek tržeb z fiskálního roku 2021. To je solidní růst na obzoru, který může akcionáře těšit, a to i přes veškerou krátkodobou nejistotu v makroekonomickém prostředí.Pro dosažení tohoto finančního cíle se zaměříme na tři klíčové oblasti. Vedení chce zdvojnásobit digitální a pánské prodeje a zečtyřnásobit mezinárodní obchod. Vynikající je, že Lululemon již nyní generuje 42 % tržeb z digitálních kanálů, takže větší zaměření na omnichannel do budoucna je příjemné vidět. Navíc snaha o růst v pánském segmentu pomůže značce rozšířit její přitažlivost, což je daleko od doby, kdy Lululemon prodával populární kalhoty na jógu hlavně ženám.Zdroj: ShutterstockPokud jde o mezinárodní trh, 83 % příjmů společnosti nyní pochází z USA a Kanady. Srovnejte to se společností Nike, jejíž 57 % tržeb v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2023 pochází ze zemí mimo Severní Ameriku. To znamená, že společnost Lululemon má obrovskou příležitost získat podíl na zahraničních trzích, zejména v Číně, kde v současnosti provozuje 79 obchodů.Díky dobrým výsledkům z poslední doby, silné značce a vynikajícím vyhlídkám na růst si akcie Lululemon rozhodně zaslouží bližší pozornost investorů.