Nio je jedním z dominantních hráčů na horkém čínském trhu s elektromobily (EV) a společnost musela minulý měsíc pozastavit provoz v několika továrnách, protože byly zavedeny výluky.
Investoři se obávali, že se výroba a dodávky společnosti Nio sníží, a proto se zbavili akcií elektromobilů – za pouhý měsíc do 9. listopadu ztratily akcie společnosti Nio téměř 33 % hodnoty. O den později společnost Nio dokázala, že se její kritici mýlili.
Výrobce elektromobilů překonal odhady tržeb za třetí čtvrtletí a v nadcházejících měsících očekává výrazný nárůst dodávek automobilů. A plány společnosti Nio jsou ještě větší. Pokud jste tedy letos sledovali propad akcií společnosti Nio, ale ještě jste nezmáčkli spoušť, je konečně čas na nákup akcií elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Díky 29% nárůstu dodávek dosáhla společnost Nio ve 3. čtvrtletí tržeb ve výši zhruba 1,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 32,6 %. Vysoké náklady na baterie však nadále představují trhlinu, což ve třetím čtvrtletí opět poškodilo marži a hrubou marži společnosti Nio.
I zde však existuje záblesk naděje: Marže společnosti Nio byly ve třetím čtvrtletí relativně stabilní, což znamená, že se na rozdíl od očekávání trhů dále nezhoršily. Jinými slovy, nedostatek v dodávkách surovin, který byl pro akcie Nio již několik čtvrtletí hlavním problémem, by mohl být nyní z větší části zažehnán.
Největším přínosem je však výhled společnosti Nio na čtvrté čtvrtletí, který by měl rozptýlit obavy o růst společnosti. A Nio má velké plány i po roce 2022.
Po dodání 31 607 vozů ve třetím čtvrtletí společnost Nio očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí dodá 43 000 až 48 000 vozů. To je velmi povzbudivý výhled vzhledem ke ztrátě výroby, kterou společnost Nio utrpěla během posledních výluk společnosti COVID. Začátkem listopadu agentura Bloomberg uvedla, že společnost Nio přišla o výrobu a dodávky v hodnotě zhruba 7 000, resp. 5 000 kusů.
Výhled dodávek společnosti Nio však naznačuje, že společnost je na dobré cestě dosáhnout rekordních dodávek v měsících listopadu a prosinci. Velkou zásluhu na tomto růstu má nově uvedený sedan střední třídy ET5.
Zdroj: Unsplash
Generální ředitel William Bin Li poukázal na to, že společnost Nio zaznamenala od zářijového uvedení modelu ET5 na trh velký pohyb zákazníků v obchodech, a očekává, že tento vůz podpoří „výrazné zrychlení“ růstu tržeb společnosti ve 4. čtvrtletí. Uvedl také, že společnost Nio „úzce spolupracuje s partnery z dodavatelského řetězce na urychlení výroby a dodávek“, aby uspokojila „rostoucí poptávku uživatelů a zkrátila čekací dobu“.
Podle nejnovější zprávy čínského webu CnEvPost, který se zaměřuje na nová energetická vozidla, se čekací doby na některé modely společnosti Nio již zkrátily přibližně o několik týdnů.
ET5 by mohl pro Nio znamenat změnu, protože vůz se již v říjnu dostal do žebříčku 10 nejprodávanějších prémiových sedanů v Číně. Před několika měsíci William Li dokonce předpokládal, že prodeje ET5 v Číně do roka předstihnou BMW řady 3. BMW řady 3 s benzinovým motorem patří v současnosti mezi nejprodávanější prémiové sedany v Číně.
ET5 však není jediným elektromobilem, na jehož růst společnost Nio sází.
Zdroj: Shutterstock
Co dělá z akcií Nio přesvědčivý nákup?
Společnost Nio plánuje v roce 2023 uvést na trh pět nových modelů, stále usiluje o vytvoření značky pro masový trh a očekává, že její hrubá marže dosáhne v příštím roce 20 až 25 %, pokud klesnou náklady na baterie.
Společnost disponuje velkým množstvím hotovosti, takže může investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje nových modelů. To je to, co společnost plánuje udělat, aby zůstala významným hráčem na největším světovém trhu s elektromobily, v Číně, i když rozšiřuje svou působnost v Evropě. Evropa je také jediným mezinárodním trhem, na který se společnost Nio zatím vydala.
Trhy možná očekávají, že Nio poroste ještě rychleji, ale jistota společnosti Nio, která ve čtvrtém čtvrtletí dodala rekordní počet vozidel a navzdory nepříznivým makroekonomickým podmínkám zvýšila své tržby o 75 % až 94 %, není nic, co by stálo za řeč. To samo o sobě by mělo obnovit důvěru investorů v tuto akcii elektromobilů, která se tak dramaticky propadla na ceny naposledy zaznamenané před více než dvěma lety.
Nio je jedním z dominantních hráčů na horkém čínském trhu s elektromobily a společnost musela minulý měsíc pozastavit provoz v několika továrnách, protože byly zavedeny výluky.Investoři se obávali, že se výroba a dodávky společnosti Nio sníží, a proto se zbavili akcií elektromobilů – za pouhý měsíc do 9. listopadu ztratily akcie společnosti Nio téměř 33 % hodnoty. O den později společnost Nio dokázala, že se její kritici mýlili.Výrobce elektromobilů překonal odhady tržeb za třetí čtvrtletí a v nadcházejících měsících očekává výrazný nárůst dodávek automobilů. A plány společnosti Nio jsou ještě větší. Pokud jste tedy letos sledovali propad akcií společnosti Nio, ale ještě jste nezmáčkli spoušť, je konečně čas na nákup akcií elektromobilů.Zdroj: Getty ImagesDíky 29% nárůstu dodávek dosáhla společnost Nio ve 3. čtvrtletí tržeb ve výši zhruba 1,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 32,6 %. Vysoké náklady na baterie však nadále představují trhlinu, což ve třetím čtvrtletí opět poškodilo marži a hrubou marži společnosti Nio.I zde však existuje záblesk naděje: Marže společnosti Nio byly ve třetím čtvrtletí relativně stabilní, což znamená, že se na rozdíl od očekávání trhů dále nezhoršily. Jinými slovy, nedostatek v dodávkách surovin, který byl pro akcie Nio již několik čtvrtletí hlavním problémem, by mohl být nyní z větší části zažehnán.Největším přínosem je však výhled společnosti Nio na čtvrté čtvrtletí, který by měl rozptýlit obavy o růst společnosti. A Nio má velké plány i po roce 2022.Chcete využít této příležitosti?Po dodání 31 607 vozů ve třetím čtvrtletí společnost Nio očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí dodá 43 000 až 48 000 vozů. To je velmi povzbudivý výhled vzhledem ke ztrátě výroby, kterou společnost Nio utrpěla během posledních výluk společnosti COVID. Začátkem listopadu agentura Bloomberg uvedla, že společnost Nio přišla o výrobu a dodávky v hodnotě zhruba 7 000, resp. 5 000 kusů.Výhled dodávek společnosti Nio však naznačuje, že společnost je na dobré cestě dosáhnout rekordních dodávek v měsících listopadu a prosinci. Velkou zásluhu na tomto růstu má nově uvedený sedan střední třídy ET5.Zdroj: UnsplashGenerální ředitel William Bin Li poukázal na to, že společnost Nio zaznamenala od zářijového uvedení modelu ET5 na trh velký pohyb zákazníků v obchodech, a očekává, že tento vůz podpoří „výrazné zrychlení“ růstu tržeb společnosti ve 4. čtvrtletí. Uvedl také, že společnost Nio „úzce spolupracuje s partnery z dodavatelského řetězce na urychlení výroby a dodávek“, aby uspokojila „rostoucí poptávku uživatelů a zkrátila čekací dobu“.Podle nejnovější zprávy čínského webu CnEvPost, který se zaměřuje na nová energetická vozidla, se čekací doby na některé modely společnosti Nio již zkrátily přibližně o několik týdnů.ET5 by mohl pro Nio znamenat změnu, protože vůz se již v říjnu dostal do žebříčku 10 nejprodávanějších prémiových sedanů v Číně. Před několika měsíci William Li dokonce předpokládal, že prodeje ET5 v Číně do roka předstihnou BMW řady 3. BMW řady 3 s benzinovým motorem patří v současnosti mezi nejprodávanější prémiové sedany v Číně.ET5 však není jediným elektromobilem, na jehož růst společnost Nio sází.Zdroj: ShutterstockSpolečnost Nio plánuje v roce 2023 uvést na trh pět nových modelů, stále usiluje o vytvoření značky pro masový trh a očekává, že její hrubá marže dosáhne v příštím roce 20 až 25 %, pokud klesnou náklady na baterie.Společnost disponuje velkým množstvím hotovosti, takže může investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje nových modelů. To je to, co společnost plánuje udělat, aby zůstala významným hráčem na největším světovém trhu s elektromobily, v Číně, i když rozšiřuje svou působnost v Evropě. Evropa je také jediným mezinárodním trhem, na který se společnost Nio zatím vydala.Trhy možná očekávají, že Nio poroste ještě rychleji, ale jistota společnosti Nio, která ve čtvrtém čtvrtletí dodala rekordní počet vozidel a navzdory nepříznivým makroekonomickým podmínkám zvýšila své tržby o 75 % až 94 %, není nic, co by stálo za řeč. To samo o sobě by mělo obnovit důvěru investorů v tuto akcii elektromobilů, která se tak dramaticky propadla na ceny naposledy zaznamenané před více než dvěma lety.