Roku (ROKU) a Walt Disney (DIS) se tento měsíc utkají v bitvě o rozdělení příjmů. Je to boj, který si ani jedna strana nemůže dovolit prohrát. Pokud bude patová situace pokračovat, obě společnosti utrpí.
První problémy zazněly koncem minulého týdne, kdy společnost Disney+ ve čtvrtek spustila streamovací plán podporovaný reklamou se slevou oproti původní službě, který je bez reklamních přerušení. Nová úroveň stojí 7,99 dolaru měsíčně a zavádí se ve stejnou dobu, kdy se měsíční sazba verze bez reklam zvýšila o 38 % na 10,99 dolaru.
Problémem je, že v operačním systému Roku nelze streamovat nový formát Disney+ s reklamami. Průkopník v oblasti streamování videa a mediální gigant nedokázali před spuštěním uzavřít distribuční dohodu. Nyní je to velký problém, ale pokud se brzy nepodaří vyjednat řešení, bude problém vetší.
Zdroj: Unsplash
Obě strany se mohou domnívat, že mají v této oblasti páky. Roku je přední streamovací platformou v zemi díky svému nasazení klíčů a chytrých televizorů, které jsou dodávány s továrně nainstalovaným operačním systémem. Roku má téměř třetinový podíl na trhu streamování v USA, což je téměř dvojnásobek podílu jeho nejbližšího konkurenta. Roku má více než 65 milionů aktivních účtů a tyto domácnosti streamují v průměru téměř čtyři hodiny denně.
Není to poprvé, co Roku hraje tvrdou hru. Před rokem si Roku vyměnilo názory s YouTube a YouTube TV. Předloni to byly Peacock a HBO Max, které byly po uvedení svých produktů na trh na Roku několik měsíců nedostupné. Peacock a HBO Max se bez podpory Roku nedokázaly prosadit, a to bylo v době, kdy Roku obsluhovalo pouhých 43 milionů účtů.
Společnost Disney přirozeně věří, že má v této oblasti silnou pozici. Od svého debutu před pouhými třemi lety si jeho streamovací služba získala obrovskou popularitu. Je základním kamenem obsahu pro mladé rodiny i nových seriálů, které oslovují starší publikum. Náklady na přechod nejsou nutně vysoké, protože konkurenti Roku o prázdninách nabízejí své klíče za cenu pouhých 20 dolarů.
Zajímavé je, že plán Disney bez reklam zůstává přístupný uživatelům Roku. Nemusíte se vzdát služby Disney+ v systému Roku. Jen nemáte možnost ušetřit 3 dolary měsíčně tím, že se smíříte s blokováním reklam při streamování. Mnoho stávajících uživatelů služby Disney+ pravděpodobně zůstane u dražší varianty, aby ušetřili čas při streamování a ušetřili své děti marketingových reklamních sdělení.
To neznamená, že Roku a Disney mohou vyhrát, pokud bude spor pokračovat. Fanoušci společnosti Disney, kteří během letošní sezóny svátečních nákupů pokukují po chytrých televizorech nebo streamovacích zařízeních, se mohou rozhodnout pro platformu menšího konkurenta. Ekonomické vyhlídky jsou stále mlhavé a nemožnost některých rodin s Roku přejít na levnější tarif Disney+ může vést k tomu, že službu raději zruší.
Zdroj: Reuters
Obě akcie byly od loňského dosažení historických maxim silně zasaženy. Společnost Disney se propadla o 53 % oproti svému vrcholu a Roku je na tom o 89 % hůře. I tak malá potyčka může investory do obou akcií více než znepokojit. Přitažlivost Roku spočívá v jeho agnosticismu, schopnosti hrát si s více než 5 000 dostupnými aplikacemi na jeho platformě. Streamovací byznys společnosti Disney právě vykázal ve své poslední zprávě provozní ztrátu téměř 1,5 miliardy dolarů.
Pokud budou neshody mezi dvěma předními streamovacími službami pokračovat, můžete hodně ztratit. Naštěstí pro oba deprimované subjekty je ještě čas na pohádkový konec od Disneyho.
Roku a Walt Disney se tento měsíc utkají v bitvě o rozdělení příjmů. Je to boj, který si ani jedna strana nemůže dovolit prohrát. Pokud bude patová situace pokračovat, obě společnosti utrpí.První problémy zazněly koncem minulého týdne, kdy společnost Disney+ ve čtvrtek spustila streamovací plán podporovaný reklamou se slevou oproti původní službě, který je bez reklamních přerušení. Nová úroveň stojí 7,99 dolaru měsíčně a zavádí se ve stejnou dobu, kdy se měsíční sazba verze bez reklam zvýšila o 38 % na 10,99 dolaru.Problémem je, že v operačním systému Roku nelze streamovat nový formát Disney+ s reklamami. Průkopník v oblasti streamování videa a mediální gigant nedokázali před spuštěním uzavřít distribuční dohodu. Nyní je to velký problém, ale pokud se brzy nepodaří vyjednat řešení, bude problém vetší. Zdroj: UnsplashObě strany se mohou domnívat, že mají v této oblasti páky. Roku je přední streamovací platformou v zemi díky svému nasazení klíčů a chytrých televizorů, které jsou dodávány s továrně nainstalovaným operačním systémem. Roku má téměř třetinový podíl na trhu streamování v USA, což je téměř dvojnásobek podílu jeho nejbližšího konkurenta. Roku má více než 65 milionů aktivních účtů a tyto domácnosti streamují v průměru téměř čtyři hodiny denně. Není to poprvé, co Roku hraje tvrdou hru. Před rokem si Roku vyměnilo názory s YouTube a YouTube TV. Předloni to byly Peacock a HBO Max, které byly po uvedení svých produktů na trh na Roku několik měsíců nedostupné. Peacock a HBO Max se bez podpory Roku nedokázaly prosadit, a to bylo v době, kdy Roku obsluhovalo pouhých 43 milionů účtů.Společnost Disney přirozeně věří, že má v této oblasti silnou pozici. Od svého debutu před pouhými třemi lety si jeho streamovací služba získala obrovskou popularitu. Je základním kamenem obsahu pro mladé rodiny i nových seriálů, které oslovují starší publikum. Náklady na přechod nejsou nutně vysoké, protože konkurenti Roku o prázdninách nabízejí své klíče za cenu pouhých 20 dolarů.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashZajímavé je, že plán Disney bez reklam zůstává přístupný uživatelům Roku. Nemusíte se vzdát služby Disney+ v systému Roku. Jen nemáte možnost ušetřit 3 dolary měsíčně tím, že se smíříte s blokováním reklam při streamování. Mnoho stávajících uživatelů služby Disney+ pravděpodobně zůstane u dražší varianty, aby ušetřili čas při streamování a ušetřili své děti marketingových reklamních sdělení.To neznamená, že Roku a Disney mohou vyhrát, pokud bude spor pokračovat. Fanoušci společnosti Disney, kteří během letošní sezóny svátečních nákupů pokukují po chytrých televizorech nebo streamovacích zařízeních, se mohou rozhodnout pro platformu menšího konkurenta. Ekonomické vyhlídky jsou stále mlhavé a nemožnost některých rodin s Roku přejít na levnější tarif Disney+ může vést k tomu, že službu raději zruší.Zdroj: ReutersObě akcie byly od loňského dosažení historických maxim silně zasaženy. Společnost Disney se propadla o 53 % oproti svému vrcholu a Roku je na tom o 89 % hůře. I tak malá potyčka může investory do obou akcií více než znepokojit. Přitažlivost Roku spočívá v jeho agnosticismu, schopnosti hrát si s více než 5 000 dostupnými aplikacemi na jeho platformě. Streamovací byznys společnosti Disney právě vykázal ve své poslední zprávě provozní ztrátu téměř 1,5 miliardy dolarů.Pokud budou neshody mezi dvěma předními streamovacími službami pokračovat, můžete hodně ztratit. Naštěstí pro oba deprimované subjekty je ještě čas na pohádkový konec od Disneyho.