Když Rolex v roce 2016 představil aktuální iteraci modelu Cosmograph Daytona v ocelovém provedení – s černým keramickým rámečkem – rozpoutalo se peklo. „Rozpálilo to trh,“ říká Paul Boutros, vedoucí oddělení hodinek aukčního domu Phillips.
Hodinky byly tak žhavé, že podle mnoha lidí odstartovaly raketový vzestup značky na trhu s použitými hodinkami. „Před touto keramickou Daytonou jste mohli přijít k autorizovanému prodejci a získat ocelovou Daytonu s relativně malým úsilím,“ říká Tim Bender, majitel Fog City Vintage, prodejce použitých hodinek v kalifornském San Mateu. „Přišel rok 2016 a společnost Rolex začala pozorovat, že se tyto hodinky na sekundárním trhu obchodují za mnohem větší příplatky.“
Všichni víme, kam to vedlo, což nás přivádí k letošnímu 60. výročí modelu. Vytěží Rolex opět hodinářské zlato s další iterací modelu Daytona, nebo toto výročí přehlédne ve prospěch významných milníků svých dalších ikonických modelů (70. výročí modelů Submariner a Explorer), nebo se dokonce vydá levou nohou s restartem kultovního modelu Milgauss? Bez nadsázky lze říci, že hodinářský svět hromadně zadržuje dech.
30. výročí modelu Audemars Piguet Royal Oak Offshore
Hodinky Royal Oak Offshore, které se staly disruptorem dávno předtím, než se toto slovo stalo klišé, debutovaly v roce 1993 jako mladší a drzejší sourozenec modelu Royal Oak. Model o průměru 42 mm, přezdívaný „The Beast“, navrhl Emmanuel Gueit s cílem oslovit mladé kupce. Jeho neokázale mužný design s tlačítky a korunkou oděnou do sportovní gumy připravil půdu pro velikostní revoluci, kterou Panerai později upevnil.
Nyní se blíží 30. výročí tohoto modelu. Stejně jako většina značek, ani AP si nenechá ujít příležitost oslavit velké narozeniny.
Velká výstava hodinářského umění Patek Philippe Tokio 2023
Zdroj: Getty Images
Od 10. do 25. června uspořádá Patek Philippe šestou a největší ze svých velkých výstav, tentokrát v japonském hlavním městě. Akce, na které bude představeno přibližně 500 hodinek a předmětů, včetně několika vysoce sběratelských limitovaných edic, se bude konat v Sumitomo Sankaku Hiroba, velkolepém proskleném prostoru ve čtvrti Šindžuku.
Stejně jako předchozí výstavy, včetně New Yorku v roce 2017 a Singapuru v roce 2019, i tokijská akce přenese návštěvníky do Ženevy, včetně historického sídla hodinářské firmy v rue du Rhône, manufaktury v Plan-les-Ouates a muzea Patek Philippe. Výstava, která se obvykle koná jednou za dva roky, byla původně naplánována na rok 2021, ale pandemie donutila Patek k odkladu.
Nyní, po čtyřech letech, akce, která je zdarma a přístupná veřejnosti, jistě uspokojí poptávku po metiers d’art kouscích a limitovaných edicích, kterými je známá, zejména těch, které jsou zaměřené na japonský trh posedlý horologií. Kanpai!
Rozšíření certifikovaných předprodejních programů
Obchod s předprodanými hodinkami v posledních 20 letech, a zejména v posledních třech letech, neustále roste, ale očekává se, že zpráva z 1. prosince, že společnost Rolex se vrhla do arény certifikovaných předprodejů, přitáhne do této kategorie ještě větší zájem, nemluvě o tom, že ji budou následovat další značky.
Oliver Müller, zakladatel poradenské společnosti LuxeConsult se sídlem nedaleko švýcarského Lausanne, vydal osmdesátistránkovou zprávu, v níž předpovídá, že hodnota sekundárního trhu se během deseti let ztrojnásobí a do roku 2033 dosáhne 79 miliard eur, čímž výrazně překoná primární trh.
Zdá se, že mezi obchodníky s použitými hodinkami panuje shoda v tom, že požehnání společnosti Rolex je pro trh s použitými hodinkami obecně dobré, protože bude inspirovat více lidí, aby své hodinky uváděli do oběhu, což přinese větší likviditu a příležitosti pro všechny.
Návrat šatových hodinek
Zdroj: Getty Images
Ačkoli hodinářský průmysl nemá nic tak zavedeného jako módní index hemline – který tvrdí, že hemline stoupá a klesá spolu s ekonomikou -, není od věci předpokládat, že současná nejistota na trhu může inspirovat návrat ke klasičtějším náramkovým hodinkám.
Vše tomu nasvědčuje: Segment sportovních hodinek, který dominoval odvětví po většinu desetiletí, vykazuje známky oslabení, protože sekundární ceny nejžádanějších modelů klesají. Zeptejte se zasvěcených lidí z hodinářského světa a uslyšíte šeptandu, že kyvadlo se vrací k rafinovanějšímu stylu oblékání. Stoupající úspěch vintage i moderních hodinek Cartier a rostoucí dynamika kategorie neo-vintage tento argument ještě více posilují. Takže oprašte své Calatravy, Reversy a Saxony – kdysi považované za vyhynulé hodinky se chystají k návratu.
60. výročí modelu Rolex DaytonaKdyž Rolex v roce 2016 představil aktuální iteraci modelu Cosmograph Daytona v ocelovém provedení – s černým keramickým rámečkem – rozpoutalo se peklo. „Rozpálilo to trh,“ říká Paul Boutros, vedoucí oddělení hodinek aukčního domu Phillips.Hodinky byly tak žhavé, že podle mnoha lidí odstartovaly raketový vzestup značky na trhu s použitými hodinkami. „Před touto keramickou Daytonou jste mohli přijít k autorizovanému prodejci a získat ocelovou Daytonu s relativně malým úsilím,“ říká Tim Bender, majitel Fog City Vintage, prodejce použitých hodinek v kalifornském San Mateu. „Přišel rok 2016 a společnost Rolex začala pozorovat, že se tyto hodinky na sekundárním trhu obchodují za mnohem větší příplatky.“Všichni víme, kam to vedlo, což nás přivádí k letošnímu 60. výročí modelu. Vytěží Rolex opět hodinářské zlato s další iterací modelu Daytona, nebo toto výročí přehlédne ve prospěch významných milníků svých dalších ikonických modelů , nebo se dokonce vydá levou nohou s restartem kultovního modelu Milgauss? Bez nadsázky lze říci, že hodinářský svět hromadně zadržuje dech.30. výročí modelu Audemars Piguet Royal Oak OffshoreHodinky Royal Oak Offshore, které se staly disruptorem dávno předtím, než se toto slovo stalo klišé, debutovaly v roce 1993 jako mladší a drzejší sourozenec modelu Royal Oak. Model o průměru 42 mm, přezdívaný „The Beast“, navrhl Emmanuel Gueit s cílem oslovit mladé kupce. Jeho neokázale mužný design s tlačítky a korunkou oděnou do sportovní gumy připravil půdu pro velikostní revoluci, kterou Panerai později upevnil.Nyní se blíží 30. výročí tohoto modelu. Stejně jako většina značek, ani AP si nenechá ujít příležitost oslavit velké narozeniny.Velká výstava hodinářského umění Patek Philippe Tokio 2023Od 10. do 25. června uspořádá Patek Philippe šestou a největší ze svých velkých výstav, tentokrát v japonském hlavním městě. Akce, na které bude představeno přibližně 500 hodinek a předmětů, včetně několika vysoce sběratelských limitovaných edic, se bude konat v Sumitomo Sankaku Hiroba, velkolepém proskleném prostoru ve čtvrti Šindžuku.Stejně jako předchozí výstavy, včetně New Yorku v roce 2017 a Singapuru v roce 2019, i tokijská akce přenese návštěvníky do Ženevy, včetně historického sídla hodinářské firmy v rue du Rhône, manufaktury v Plan-les-Ouates a muzea Patek Philippe. Výstava, která se obvykle koná jednou za dva roky, byla původně naplánována na rok 2021, ale pandemie donutila Patek k odkladu.Nyní, po čtyřech letech, akce, která je zdarma a přístupná veřejnosti, jistě uspokojí poptávku po metiers d’art kouscích a limitovaných edicích, kterými je známá, zejména těch, které jsou zaměřené na japonský trh posedlý horologií. Kanpai!Rozšíření certifikovaných předprodejních programůObchod s předprodanými hodinkami v posledních 20 letech, a zejména v posledních třech letech, neustále roste, ale očekává se, že zpráva z 1. prosince, že společnost Rolex se vrhla do arény certifikovaných předprodejů, přitáhne do této kategorie ještě větší zájem, nemluvě o tom, že ji budou následovat další značky.Oliver Müller, zakladatel poradenské společnosti LuxeConsult se sídlem nedaleko švýcarského Lausanne, vydal osmdesátistránkovou zprávu, v níž předpovídá, že hodnota sekundárního trhu se během deseti let ztrojnásobí a do roku 2033 dosáhne 79 miliard eur, čímž výrazně překoná primární trh.Zdá se, že mezi obchodníky s použitými hodinkami panuje shoda v tom, že požehnání společnosti Rolex je pro trh s použitými hodinkami obecně dobré, protože bude inspirovat více lidí, aby své hodinky uváděli do oběhu, což přinese větší likviditu a příležitosti pro všechny.Návrat šatových hodinekAčkoli hodinářský průmysl nemá nic tak zavedeného jako módní index hemline – který tvrdí, že hemline stoupá a klesá spolu s ekonomikou -, není od věci předpokládat, že současná nejistota na trhu může inspirovat návrat ke klasičtějším náramkovým hodinkám.Vše tomu nasvědčuje: Segment sportovních hodinek, který dominoval odvětví po většinu desetiletí, vykazuje známky oslabení, protože sekundární ceny nejžádanějších modelů klesají. Zeptejte se zasvěcených lidí z hodinářského světa a uslyšíte šeptandu, že kyvadlo se vrací k rafinovanějšímu stylu oblékání. Stoupající úspěch vintage i moderních hodinek Cartier a rostoucí dynamika kategorie neo-vintage tento argument ještě více posilují. Takže oprašte své Calatravy, Reversy a Saxony – kdysi považované za vyhynulé hodinky se chystají k návratu.