Společnost Boeing se v úterý odpoledne rozloučí s ikonickým letounem 747, když předá poslední letadlo společnosti Atlas Air, a ukončí tak éru, kdy tento vůbec první „jumbo jet“ vládl obloze.
Očekává se, že tisíce zaměstnanců společnosti Boeing – včetně některých z takzvaných „Úžasňáků“, kteří letadlo v 60. letech 20. století vyvinuli – budou sledovat poslední dodávku historického letadla, které přiblížilo leteckou dopravu masám a představovalo nesmazatelný kousek Ameriky.
„Vím, že je to velmi emotivní zážitek pro mnoho členů současného týmu i pro mnoho lidí, kteří se na programu podíleli po mnoho desetiletí,“ řekl Kim Smith, viceprezident a generální ředitel Boeingu pro programy 747 a 767.
Letoun 747, známý jako „královna nebes“, byl prvním dvoupatrovým proudovým letadlem na světě, které společnost Boeing navrhla a postavila za 28 měsíců a společnost Pan Am jej uvedla na trh v roce 1970.
Společnost Boeing se v úterý odpoledne rozloučí s ikonickým letounem 747, když předá poslední letadlo společnosti Atlas Air, a ukončí tak éru, kdy tento vůbec první „jumbo jet“ vládl obloze.
Očekává se, že tisíce zaměstnanců společnosti Boeing – včetně některých z takzvaných „Úžasňáků“, kteří letadlo v 60. letech 20. století vyvinuli – budou sledovat poslední dodávku historického letadla, které přiblížilo leteckou dopravu masám a představovalo nesmazatelný kousek Ameriky.
„Vím, že je to velmi emotivní zážitek pro mnoho členů současného týmu i pro mnoho lidí, kteří se na programu podíleli po mnoho desetiletí,“ řekl Kim Smith, viceprezident a generální ředitel Boeingu pro programy 747 a 767.
Letoun 747, známý jako „královna nebes“, byl prvním dvoupatrovým proudovým letadlem na světě, které společnost Boeing navrhla a postavila za 28 měsíců a společnost Pan Am jej uvedla na trh v roce 1970.