K růstu nejvyššího příjmu společnosti přispěly vyšší tržby z širokopásmového a bezdrátového připojení a také ze segmentu zábavních parků.
Zde jsou výsledky společnosti Comcast ve srovnání s odhady analytiků oslovených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: 82 centů, očištěných, oproti očekávaným 77 centům.
Tržby: 30,55 miliardy USD oproti očekávaným 30,32 miliardy USD.
Filadelfská společnost ve čtvrtek oznámila, že její upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací ve čtvrtém čtvrtletí klesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o téměř 5 % na 8 miliard USD, zejména kvůli vyšším nákladům na odstupné.

Společnost Comcast uvedla, že v daném období ztratila celkem 26 000 zákazníků širokopásmového připojení, a to zejména kvůli dopadům hurikánu Ian, který v září zasáhl Floridu a Jižní Karolínu a který způsobil vážné škody a ztráty v domácnostech předplatitelů Comcast, uvedlo vedení společnosti ve čtvrtečním telefonátu s investory. Bez zahrnutí dopadu hurikánu by podle společnosti Comcast přibylo 4 000 zákazníků.
I toto číslo však bylo známkou toho, že růst počtu předplatitelů širokopásmového kabelového připojení se zpomalil – zejména ve srovnání s počátkem pandemie Covidu. Zpomalení růstu počtu předplatitelů zasáhlo v posledních čtvrtletích základní obor podnikání kabelových společností, jako jsou Comcast a Charter Communications, protože čelí zvýšené konkurenci ze strany telekomunikačních a bezdrátových poskytovatelů.
Společnosti také nedávno uvedly, že k nedostatku nových zákazníků přispělo zpomalení amerického trhu s bydlením – a klesající míra stěhování mezi domy. Přesto zůstala základna předplatitelů širokopásmového připojení společnosti Comcast stabilní a tržby v tomto segmentu se během čtvrtletí zvýšily o téměř 6 %, mimo jiné díky zvýšení cen.
Služba Xfinity Mobile společnosti Comcast pokračovala v růstu, když ve čtvrtletí přibylo 365 000 čistých zákazníků, čímž se celkový počet zákazníků bezdrátového připojení zvýšil na více než 5,3 milionu. Nárůst počtu mobilních zákazníků zůstává u kabelových poskytovatelů konzistentní od doby, kdy se v posledních letech vrhli na tento byznys.

V oblasti kabelové televize ubylo během čtvrtletí 440 000 předplatitelů, protože spotřebitelé nadále omezují své tradiční televizní balíčky ve prospěch streamovacích služeb.
Tlak společnosti Peacock
Společnost NBCUniversal zaznamenala ve čtvrtém čtvrtletí nárůst příjmů o zhruba 6 % na přibližně 9,9 miliardy USD, k čemuž přispěly příjmy z mistrovství světa ve fotbale 2022, které vysílala její španělskojazyčná televizní síť Telemundo a Peacock.
Společnost Peacock však zatížila hospodaření NBCUniversal, které se skládá z filmové a televizní tvorby, streamingu a zábavních parků, neboť její upravený zisk klesl o více než 36 % na 817 milionů dolarů kvůli ztrátám společnosti Peacock a vyšším nákladům na odstupné. NBCUniversal zaznamenala v souvislosti s Peacockem upravenou ztrátu 978 milionů dolarů ve srovnání se ztrátou 559 milionů dolarů ve stejném období loňského roku.
Ztráty společnosti Peacock v roce 2022 byly v souladu s dřívějším výhledem společnosti Comcast ve výši 2,5 miliardy dolarů, uvedl prezident společnosti Comcast Michael Cavanagh ve čtvrtečním telefonátu s investory. Společnost očekává, že ztráty Peacock v roce 2023 dosáhnou přibližně 3 miliard USD, uvedl Cavanagh.
Společnost stále očekává, že ztráty služby dosáhnou vrcholu v roce 2023 a poté se budou postupně zlepšovat, řekl Cavanagh ve čtvrtek.

Společnost ve čtvrtek uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí přibylo společnosti Peacock 5 milionů čistých platících předplatitelů, což je nejlepší čtvrtletní výsledek od jejího spuštění v roce 2020. Peacock překročil hranici 20 milionů platících zákazníků a jeho příjmy se téměř ztrojnásobily na 2,1 miliardy dolarů.
Vedení společnosti Comcast ve čtvrtek přičítalo nárůst počtu předplatitelů služby Peacock živým sportovním přenosům, včetně mistrovství světa ve fotbale, NFL a anglické Premiere League, a také filmům jako „Nope“ a vysílání pořadů NBC a Bravo následující den.
„Je zcela zřejmé, že jsme zvolili správný obchodní model,“ řekl ve čtvrtek generální ředitel společnosti NBCUniversal Jeff Shell. „Udělali jsme tuto investici … a od začátku jsme dali jasně najevo, že se nám tato investice vrátí. Myslím, že se teď cítíme lépe.“
Společnost NBCUniversal spustila Peacock v roce 2020 se dvěma možnostmi: s úrovní podporovanou reklamou za 4,99 dolaru a s úrovní bez reklam za 9,99 dolaru. V posledním roce následovaly další společnosti, jako Netflix a Disney+, s levnějšími možnostmi podporovanými reklamou, protože konkurenční síly zatěžují růst počtu předplatitelů streamovacích služeb.
Zábavní parky zůstaly pro společnost NBCUniversal světlým bodem, přičemž tržby v tomto segmentu se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 12 % na 2,1 miliardy dolarů, k čemuž přispěla vyšší návštěvnost a útraty zákazníků v lokalitách v USA a Japonsku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky