Nizozemsko, Belgie, Dánsko a Lucembursko vyzvaly Evropskou unii, aby stanovila datum, od kterého musí mít nové nákladní automobily a autobusy prodávané v Evropě nulové emise oxidu uhličitého.
Evropská komise se chystá příští měsíc navrhnout přísnější normy pro těžká nákladní vozidla, aby splnila cíle bloku v oblasti změny klimatu.
Již dříve stanovila ambicióznější cíle pro osobní automobily, včetně termínu 2035, kdy všechny nové automobily prodávané v Evropě musí mít nulové emise CO2.
Návrh EU z příštího měsíce by měl stanovit 100% cíl nulových emisí pro těžká nákladní vozidla, uvedly čtyři země. Cílové datum neupřesnily, ale uvedly, že musí být v souladu s cílem EU mít do roku 2050 nulové čisté emise skleníkových plynů v celém hospodářství.
„Nadcházející revize norem CO2 pro HDV (těžká nákladní vozidla) poskytuje jedinečnou příležitost vyslat trhu silný signál a podnítit včasný přechod,“ uvedly země ve společném dokumentu zveřejněném v pátek.
Čtyři země rovněž vyzvaly k zavedení přísnějšího emisního cíle pro nákladní vozidla a autobusy do roku 2030 a dodaly, že limity CO2 by měly být rozšířeny tak, aby se vztahovaly na více silničních nákladních vozidel, protože přibližně 35 % emisí tohoto odvětví není zahrnuto ve stávajících normách EU pro emise CO2.
Doprava se na emisích EU podílí téměř čtvrtinou a v posledních třech desetiletích se vymyká celkovému trendu poklesu produkce CO2 v EU, což ohrožuje její cíl snížit do roku 2030 čisté emise bloku o 55 % oproti úrovni z roku 1990.
Nizozemsko, Belgie, Dánsko a Lucembursko vyzvaly Evropskou unii, aby stanovila datum, od kterého musí mít nové nákladní automobily a autobusy prodávané v Evropě nulové emise oxidu uhličitého.
Evropská komise se chystá příští měsíc navrhnout přísnější normy pro těžká nákladní vozidla, aby splnila cíle bloku v oblasti změny klimatu.
Již dříve stanovila ambicióznější cíle pro osobní automobily, včetně termínu 2035, kdy všechny nové automobily prodávané v Evropě musí mít nulové emise CO2.
Návrh EU z příštího měsíce by měl stanovit 100% cíl nulových emisí pro těžká nákladní vozidla, uvedly čtyři země. Cílové datum neupřesnily, ale uvedly, že musí být v souladu s cílem EU mít do roku 2050 nulové čisté emise skleníkových plynů v celém hospodářství.
„Nadcházející revize norem CO2 pro HDV poskytuje jedinečnou příležitost vyslat trhu silný signál a podnítit včasný přechod,“ uvedly země ve společném dokumentu zveřejněném v pátek.
Čtyři země rovněž vyzvaly k zavedení přísnějšího emisního cíle pro nákladní vozidla a autobusy do roku 2030 a dodaly, že limity CO2 by měly být rozšířeny tak, aby se vztahovaly na více silničních nákladních vozidel, protože přibližně 35 % emisí tohoto odvětví není zahrnuto ve stávajících normách EU pro emise CO2.
Doprava se na emisích EU podílí téměř čtvrtinou a v posledních třech desetiletích se vymyká celkovému trendu poklesu produkce CO2 v EU, což ohrožuje její cíl snížit do roku 2030 čisté emise bloku o 55 % oproti úrovni z roku 1990.