Francouzští řidiči Uberu jsou ochotni vydělávat minimálně 7,65 eura čistého (8,25 dolaru) za jízdu po dohodě s odbory v celém odvětví, což je precedens po měsících vyjednávání s taxikáři, uvedla ve středu společnost Uber.
Dohoda zvyšuje minimální cenu za jízdu o 27 %, čímž se dostává na 10,20 eura hrubého, resp. 7,65 eura čistého, uvedl Uber ve svém prohlášení.
Dohody bylo dosaženo s francouzskými odbory CFTC a UNSA a profesními sdruženími AVF a FNAE. Bude se vztahovat na všechny aplikace taxislužby ve Francii, uvedly tyto organizace v samostatném prohlášení.
Mezi taxislužby působící ve Francii patří také estonská společnost Bolt a FreeNow, která vznikla ze společného podniku německých společností BMW a Mercedes-Benz Group.
„Je to první dohoda tohoto druhu ve Francii,“ uvedl Yassine Bensaci, zástupce AVF, který pracuje jako řidič taxi aplikace od roku 2014, a dodal, že formální dohoda bude oficiálně podepsána ve středu v poledne a platit bude od začátku února.
„Je to jen první krok, protože jednání probíhají i o dalších záležitostech,“ dodal s odkazem na dohodu se stejnými organizacemi o pravidelných setkáních se zástupci řidičů.
Pro zástupce nezávislých řidičů bude zaručena zvláštní kompenzace, aby se mohli těchto setkání účastnit, uvedl Uber.
Chcete využít této příležitosti?
Rozhovory, které iniciovala francouzská vláda, přicházejí po letech konfliktů mezi tradičními taxikáři a aplikacemi taxislužby a také po soudních rozhodnutích, která zpochybnila širší ekonomiku tzv. gig ekonomiky. Tyto činnosti, které se skládají hlavně z aplikací pro taxislužbu a rozvoz jídla, se do značné míry spoléhají na osoby samostatně výdělečně činné, které provozují svou činnost, aniž by musely hradit řadu nákladů a benefitů pro zaměstnance.
Emmanuel Macron před svým zvolením prezidentem tyto aplikace, včetně americké společnosti Uber, obhajoval jako model pro vytváření pracovních míst, zejména v „banlieues“ – chudých předměstských sídlištích, kde je vysoká nezaměstnanost.
Francouzští řidiči Uberu jsou ochotni vydělávat minimálně 7,65 eura čistého za jízdu po dohodě s odbory v celém odvětví, což je precedens po měsících vyjednávání s taxikáři, uvedla ve středu společnost Uber.
Dohoda zvyšuje minimální cenu za jízdu o 27 %, čímž se dostává na 10,20 eura hrubého, resp. 7,65 eura čistého, uvedl Uber ve svém prohlášení.
Dohody bylo dosaženo s francouzskými odbory CFTC a UNSA a profesními sdruženími AVF a FNAE. Bude se vztahovat na všechny aplikace taxislužby ve Francii, uvedly tyto organizace v samostatném prohlášení.
Mezi taxislužby působící ve Francii patří také estonská společnost Bolt a FreeNow, která vznikla ze společného podniku německých společností BMW a Mercedes-Benz Group.
„Je to první dohoda tohoto druhu ve Francii,“ uvedl Yassine Bensaci, zástupce AVF, který pracuje jako řidič taxi aplikace od roku 2014, a dodal, že formální dohoda bude oficiálně podepsána ve středu v poledne a platit bude od začátku února.
„Je to jen první krok, protože jednání probíhají i o dalších záležitostech,“ dodal s odkazem na dohodu se stejnými organizacemi o pravidelných setkáních se zástupci řidičů.
Pro zástupce nezávislých řidičů bude zaručena zvláštní kompenzace, aby se mohli těchto setkání účastnit, uvedl Uber.Chcete využít této příležitosti?
Rozhovory, které iniciovala francouzská vláda, přicházejí po letech konfliktů mezi tradičními taxikáři a aplikacemi taxislužby a také po soudních rozhodnutích, která zpochybnila širší ekonomiku tzv. gig ekonomiky. Tyto činnosti, které se skládají hlavně z aplikací pro taxislužbu a rozvoz jídla, se do značné míry spoléhají na osoby samostatně výdělečně činné, které provozují svou činnost, aniž by musely hradit řadu nákladů a benefitů pro zaměstnance.
Emmanuel Macron před svým zvolením prezidentem tyto aplikace, včetně americké společnosti Uber, obhajoval jako model pro vytváření pracovních míst, zejména v „banlieues“ – chudých předměstských sídlištích, kde je vysoká nezaměstnanost.
