Největší světový výrobce čokolády Barry Callebaut ve středu uvedl, že objem prodeje za tři měsíce do konce listopadu klesl o 5,1 %, protože ho zasáhla nižší výroba v jeho největší továrně.
Objem klesl na 579 000 tun z 610 000 tun o rok dříve, uvedla společnost, jejíž výrobky používají výrobci potravin včetně Nestlé a Unilever.
Objem se snížil, protože švýcarská společnost začala opět zvyšovat výrobu ve své továrně Wieze v Belgii, kterou loni postihla zdravotní závada.
Tržby z prodeje se zvýšily o 3,8 % na 2,1 miliardy švýcarských franků (2,28 miliardy USD), protože společnost promítla zvýšení cen surovin, uvedla společnost. V místních měnách se tržby zvýšily o 7,2 %.
„Vzhledem k tomu, že společnost Wieze je v plném provozu od konce října, a v porovnání se silnými srovnávacími ukazateli jsme měli podle očekávání pomalý začátek roku,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Peter Boone.
„Na trzích, kde byly výrobky Gourmet široce dostupné, jsme nadále vítězili. Jsme odhodláni v tomto posledním roce dosáhnout našeho současného tříletého střednědobého výhledu, který vychází z našeho širokého portfolia výrobků a široké geografické a zákaznické základny.“

Největší světový výrobce čokolády Barry Callebaut ve středu uvedl, že objem prodeje za tři měsíce do konce listopadu klesl o 5,1 %, protože ho zasáhla nižší výroba v jeho největší továrně.
Objem klesl na 579 000 tun z 610 000 tun o rok dříve, uvedla společnost, jejíž výrobky používají výrobci potravin včetně Nestlé a Unilever.
Objem se snížil, protože švýcarská společnost začala opět zvyšovat výrobu ve své továrně Wieze v Belgii, kterou loni postihla zdravotní závada.
Tržby z prodeje se zvýšily o 3,8 % na 2,1 miliardy švýcarských franků , protože společnost promítla zvýšení cen surovin, uvedla společnost. V místních měnách se tržby zvýšily o 7,2 %.
„Vzhledem k tomu, že společnost Wieze je v plném provozu od konce října, a v porovnání se silnými srovnávacími ukazateli jsme měli podle očekávání pomalý začátek roku,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Peter Boone.
„Na trzích, kde byly výrobky Gourmet široce dostupné, jsme nadále vítězili. Jsme odhodláni v tomto posledním roce dosáhnout našeho současného tříletého střednědobého výhledu, který vychází z našeho širokého portfolia výrobků a široké geografické a zákaznické základny.“
